[Testcaste] Kinderen Vreewijk Festival

Pagina: 1
Acties:

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb nu net 2~3 weken met mijn nieuwe Canon EOS 400D gespeeld (voorheen had ik een simpele compact), dus verwacht er allemaal niet te veel van. Hopelijk vinden jullie het wat voor een beginner. Commentaar is natuurlijk welkom.

*links kapot*

[ Voor 78% gewijzigd door Executor16 op 20-12-2013 00:59 ]

Verwijderd

Kinderen zijn altijd leuk voor op de foto ;)

Ik vind #6 eruit springen.

• Executor16
  • Niet online
Weinig commentaar? Zo wordt het niet beter :P

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
De gezichtsuitdrukkingen van de kinderen zijn prachtig, vooral bij 6 springt het er uit, alleen voor mijn gevoel is het niet echt duidelijk waar de kinderen nou mee bezig zijn. Ze zitten met een brandslang te spuiten, maar waarop? Bij 4 is het evenmin duidelijk wat er nu precies gebeurt waardoor het meisje zo kijkt.

Dit is natuurlijk een kwestie van smaak, daarbij kan ik niet beoordelen of de foto's beter geworden zouden zijn als er meer "actie" op zou staan.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-12-2025
Ik vind de nabewerking iets te contrastrijk en dan met name aan de donkere kant - er gaan details verloren en de plaatjes ogen ook niet echt lekker fris. Zorg dat in ieder geval de onderwerpen (gezichten van de kinderen) wat lichter zijn, voornamelijk in #3 en #6. Verder leuke foto's, vooral #2 en #6 zijn goed getimed en vastgelegd.

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Best mooie foto's, zeker voor iemand die net begint!

#2, 6 en 7 springen er voor mij uit, en dat zijn nou net de foto's die vrij close-up zijn genomen. Vooral 2 geeft een beetje de belevingswereld van zo'n kind leuk weer :)

• Executor16
  • Niet online
Misschien ben ik iets te overtuigend begonnen met de bewerking in photoshop zoals wacko aangeeft. Ik heb als enige een beetje met contrast gespeeld. Vaak ben ik niet hoger gegaan dan 30~35%. Naar mijn idee vind ik ze dan toch iets beter als het orgineel. Voor de rest zijn ze hier niet echt donker ofzo, misschien zou het gezichtje op #2 iets lichter kunnen inderdaad.

Verwijderd

6 & 7 vind ik absoluut het leukst. Als je bij foto 1 wat meer naar rechts had gemikt zodat de waterstraal ook weer op de grond landt was het een grappiger foto geweest denk ik. Jammer dat de persoon op foto 4 half onthoofd is, dat vind ik echt de minste omdat het meer een snapshot lijkt waar iets minder naar gekeken is.

Gefeliciteerd met je camera en veel plezier ermee! (Maar als je zo doorfotografeert gaat dat wel lukken denk ik ;) )

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Allemachtig, Tjernobil gras daar?

Way too oversaturated naar mijn gevoel, rode koppen en diepgroen gras, lijkt eerder een tekenfilm dan het vastleggen van een waargebeurd moment. En ja mijn monitor is gisteren nog gecalibreerd.

Verder: Leuk, maar echt bijzonder niet.

Ben gewoon eerlijk, dus zie het niet als een aanval hoor :)

[ Voor 29% gewijzigd door Fairy op 28-06-2007 20:46 ]

• Executor16
  • Niet online
@ilse: wel grappig dat je 1 & 4 net wat minder vind. Dat zijn de enige 2 foto's die ik behoorlijk heb gecropped :P #1 staat wel helemaal erop met de waterstraal en #4 staat de moeder er ook helemaal op. Maar omdat het echt een shoot van kinderen moest zijn heb ik wat gecropped. Vooral bij die twee.

@Fairy: Saturation heb ik haast niet gebruikt. Enige is contrast wat ik heb aangepast. Tis inderdaad misschien een beetje TE. Maar hoe heb jij je monitor gecalibreerd? ISF of gewoon zelf? misschien zie ik dan ook wat jij ziet :)

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Executor16 schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 17:49:
@ilse: wel grappig dat je 1 & 4 net wat minder vind. Dat zijn de enige 2 foto's die ik behoorlijk heb gecropped :P #1 staat wel helemaal erop met de waterstraal en #4 staat de moeder er ook helemaal op. Maar omdat het echt een shoot van kinderen moest zijn heb ik wat gecropped. Vooral bij die twee.

@Fairy: Saturation heb ik haast niet gebruikt. Enige is contrast wat ik heb aangepast. Tis inderdaad misschien een beetje TE. Maar hoe heb jij je monitor gecalibreerd? ISF of gewoon zelf? misschien zie ik dan ook wat jij ziet :)
Met een calibrator.

• Executor16
  • Niet online
Ik zit nu op een andere pc en daar zijn ze idd iets fletser ofzo. Kan ik weer alles soepen :) Is er niet een makkelijk calibratie dvd'tje voor je monitor ofzo? Ik zit op deze pc met een SyncMaster 930BF.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Executor16 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 10:08:
Ik zit nu op een andere pc en daar zijn ze idd iets fletser ofzo. Kan ik weer alles soepen :) Is er niet een makkelijk calibratie dvd'tje voor je monitor ofzo? Ik zit op deze pc met een SyncMaster 930BF.
Echt calibreren kan alleen met een calibrator. De rest is alleen maar een benadering.

Ikzelf heb een x-rite monacooptix XR en die bevalt heel goed :)
Pagina: 1