[LCD BRAVIA] Beeld valt deels buiten beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• cyclopsq
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-01 21:38
Ik heb even jullie hulp nodig.

Ik ben bezig van mijn laptop een mediacenter te maken. Alleen ondervind ik een probleem met mijn beeld resolutie.

Even wat specs:

Sony Bravia KDL-40S2000
Videokaart: Ati Radeon X700
Verbinding tussen mijn laptop en tv: DVI > HDMI
Ingestelde resolutie: 1280x720p @ 60Mhz

Nu is het probleem als volgt.
Als ik alles netjes aansluit dan werkt het goed, echter, het echte beeld valt op mijn bravia net buiten beeld. Ik mis boven, onder en aan de zijkanten een strip die net geen taakbalk beslaat. Ik kan dus nog een klein stukje taakbalk zien.

Dit is echt super irritant en ik zou op dit moment niet meer weten wat te doen. Ik heb ongeveer alle resoluties geprobeerd en ook mijn tv zelf geprobeerd bij te stellen maar dit wil niet lukken. Op de bravia kan ik het beeld alleen maar dieper inzomen maar dus niet uit.

Weet iemand hier raad mee? Bestaat er een proggie waarmee ik het beeld wel helemaal zelf kan aanpassen? Of doe ik zelf iets verkeerds?

Alvast bedankt!

Gr,

Harmen

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-02 22:32
Het bekende overscanprobleem. Gebruik de zoekfunctie en Google eens en zoek op 'overscan HDMI' en je vindt een hoop informatie. Volgens mij is het probleem niet echt op te lossen, behalve door een VGA kabel te gebruiken.
In de handleiding van Samsung LCD-TV's staat daarom ook dat een PC via HDMI niet ondersteunt wordt.

Verwijderd

Met Powerstrip valt misschien nog wel wat te fixen, ik moest bij mijn beamer af en toe (meestal werkte het gewoon goed) ook mn beeld iets opzij verplaatsen.

• cyclopsq
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-01 21:38
Heel erg bedankt voor jullie hulp. Zal vanavond even gaan pielen:-) Ik moest dus idd een goede term gebruiken bij het zoeken. Overscan kende ik nog niet maar je krijgt idd bergen aan info op deze manier. Er zal denk ik wel wat tussen zitten.

Tnx!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 15:47

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Bij mijn NVidia driver kan ik zowel de resolutie (1920x1080) als de desktopgrootte instellen. Daardoor kan ik de overscan van mijn Toshiba LCD TV compenseren. Wellicht zit er in de ATI software ook zo'n optie.

This footer is intentionally left blank