Hey, ik heb b dure dell m90 laptop gekocht met 2gig aan ram. Maar windows en programma's gebruiken hier echt geen drol van! In taakbeheer zie k dat vrijwel nooit meer dan 600mb aan fysiek geheugen gebruikt wordt.. En dan gaat ie al swapfile vergroten! Mijn windows, (zat erop toen ik m kocht) gebruikt zelf al 500mb aan swap. Als ik n prog opstart, flash, photoshop, 3dmax of n vj programma, schiet de swapfile omhoog naar soms wel 1,5gig (meer heb ik niet vrij op mn hd) terwijl er dan nog steeds maar rond de 600mb fysiek geheugen gebruikt wordt!!! alsof ik een racefiets heb met pedalen van n plastic kinder driewieler!!
Ik heb nu de hele tijd errors dat er te weinig virtueel geheugen is... waar zeikt dat ding over.. ik heb zaaaat fysiek geheugen waar ie niet eens naar om kijkt. (ff frustratie eruit werken hoor)
Ik wil dus dat eerst mijn duur betaalde en snelle fysieke geheugen gebruikt wordt en pas als dat echt vol is de swapfile.
-Ik heb al verschillende dingen geprobeerd:
-metest gedraaid: gaff geen fouten
-del diagnostic programma gedraaid: gaf geen fouten
-kaspersky virusscanner uitgezet.
-in het register in memory management disablepagingexecutive, largesysemcache en physical adress extension allemaal op 1 gezet
mn swapfile stond al vast(hoewel dit niks hielp want windows ging er TOCH vaak overheen)
-en nu heb ik m eerst helemaal uit geprobeerd en toen dat geen verschil maakte (er was TOCH nog een swapfile!)
-Ik heb de swap op op 2mb gezet, Toen kreeg ik een warning dat er te weinig swap was en windows "het zelf wel even ging vergroten" arg! daar heb ik dus ook niks aan.
Al met al heb ik nu alles geprobeerd wat ik weet en heb gevonden op tweakers, en ik ben letterlijk geen steek verder gekomen. en mn fysieke geheugen wordt nog steeds niet goed gebruikt.
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen
Ik heb nu de hele tijd errors dat er te weinig virtueel geheugen is... waar zeikt dat ding over.. ik heb zaaaat fysiek geheugen waar ie niet eens naar om kijkt. (ff frustratie eruit werken hoor)
Ik wil dus dat eerst mijn duur betaalde en snelle fysieke geheugen gebruikt wordt en pas als dat echt vol is de swapfile.
-Ik heb al verschillende dingen geprobeerd:
-metest gedraaid: gaff geen fouten
-del diagnostic programma gedraaid: gaf geen fouten
-kaspersky virusscanner uitgezet.
-in het register in memory management disablepagingexecutive, largesysemcache en physical adress extension allemaal op 1 gezet
mn swapfile stond al vast(hoewel dit niks hielp want windows ging er TOCH vaak overheen)
-en nu heb ik m eerst helemaal uit geprobeerd en toen dat geen verschil maakte (er was TOCH nog een swapfile!)
-Ik heb de swap op op 2mb gezet, Toen kreeg ik een warning dat er te weinig swap was en windows "het zelf wel even ging vergroten" arg! daar heb ik dus ook niks aan.
Al met al heb ik nu alles geprobeerd wat ik weet en heb gevonden op tweakers, en ik ben letterlijk geen steek verder gekomen. en mn fysieke geheugen wordt nog steeds niet goed gebruikt.
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen