Apple notebook intern geheugen

Pagina: 1
Acties:

• qbical
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-12-2025
Momenteel ben ik bezig nieuw ram geheugen te zoeken voor mijn Powerbook G4 1.67ghz ( PC2-4200 ). In mijn zoektocht ben ik ook even gaan kijken op de sites van Corsair en Kingston, daar hebben ze speciaal voor de mac allemaal leuke speciale dimmetjes in de 'aanbieding'.

Je raad het vast al, het 'speciale' geheugen wat ik zoek van Corsair kost hier in de pricewatch zo'n 130 euro per gigabyte, van het apple geheugen van kingston kan ik in de pricewatch niet vinden, maar dat zou ook wel zoiets zijn. En dat terwijl een gewoon ( van kingston notabene ) 1GB SO DIMM4200 reepje maar 30/40 hoeft te kosten. Ik weet dat de Mac Pro met zijn super de luxe van heatpipes voorziene FB-dimm geheugen je vaak op kosten kan jagen en dat apple dit ook ten zeerste aanraad, maar is dat bij het geheugen voor laptops ook zo? Lijkt mij eerlijk gezegt niet.

Maar graag wil ik jullie mening graag horen voor ik toch 60 euro voor niets uitgeef...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt daar gewoon standaard mem induwen, het zal vrijwel altijd werken (een enkele compatibility issue daargelaten). Vaak is het gewoon standaard Kingston spul wat erin gebruikt wordt.