Zwenkarm / Monitorsteun voor Samsung 226BW

Pagina: 1
Acties:
  • 625 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MNECMotU
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-03-2015
Ola,

Ik heb al diverse topics doorzocht, maar helaas geen antwoord op deze specifieke vraag.

Ik ben op zoek naar een TFT Monitor Zwenkarm voor mijn Samsung 226BW monitor.
Tijdens mijn zoektocht ben ik al het e.e.a. tegengekomen qua monitor-armen, maar ik vraag me bij elke vondst weer af: past deze dan op mijn TFT scherm???

Is hier een bepaalde standaard voor, zodat dit altijd past?

Ik ga namelijk a.s. donderdag naar IKEA, en ik heb het idee dat ze deze zwenkarmen daar wel zullen verkopen (zo niet, ga ik daarna door naar Office Centre) en ik moet echt zeker weten dat het gaat passen.

Behalve dit... zijn er nog adviezen / tips? Welke merken zijn goed / slecht? Waar verder nog op te letten?

Alvast bedankt voor de reacties!

Kiek An is mij grote vriend! En als je z'n hoed wilt zien, moet je dat gewoon ff vragen...

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Voor zover ik weet zijn alle afmetingen qua montagebouten op de achterkant van TFT's precies hetzelfde. Dit zodat je juist kan kiezen welke beugel je wilt gebruiken. Er zijn 2 afmetingen, 1 smalle vierkante en 1 iets bredere. Bij 9 van de 10 armen krijg je een verloopstukje...

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
Zoals op de samsung website is te lezen "wall mount data VESA 100"
vrij simpel gewoon een monitor arm zoeken die Vesa 100 is, en 4,9 kilo kan tillen.

• MNECMotU
Dank je voor de reacties!

Die VESA 100 standaard was ik ook net achter gekomen :)

Ik ben net nog heel veel types tegengekomen, maar allemaal vrij simpel.
De ene kan alleen omhoog en naar beneden en de andere alleen van links naar rechts. En soms ook alleen maar in 3 standen bv.

Wat ik nodig heb is totale flexibiliteit!
Zoals dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.subgroover.com/temp/tft_monitor_arm.gif

:*) :*) :*)

Kiek An is mij grote vriend! En als je z'n hoed wilt zien, moet je dat gewoon ff vragen...

• MNECMotU
Hier verkopen ze dus eigenlijk precies wat ik zoek, alleen staan er geen prijzen bij en vrees ik dat het hier wel erg duur zal zijn.

Weet iemand misschien een winkel / internetshop waar ze goed te betalen zijn?
Toevallig iemand nog positieve ervaringen met een goed te betalen merk?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Het type wat jij zoekt zit absoluut in het dure segment. Ik heb zelf een Newstar die iets beperkter is, maar nog wel veel features heeft: Klik Is dat niet genoeg voor je? Deze is namelijk wel betaalbaar (en werkt perfect, doet precies wat het moet doen)

• MNECMotU
RoD schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 23:37:
Het type wat jij zoekt zit absoluut in het dure segment. Ik heb zelf een Newstar die iets beperkter is, maar nog wel veel features heeft: Klik Is dat niet genoeg voor je? Deze is namelijk wel betaalbaar (en werkt perfect, doet precies wat het moet doen)
Kijk... daar zou ik wel wat mee kunnen. Wat kost 'ie? Als ik vragen mag...
Ik vraag me alleen af of deze wel het bereik heeft wat ik nodig heb. Qua hoogte dan.

Dit is ook wel een hele interessante moet ik zeggen!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

MNECMotU schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 00:01:
[...]

Kijk... daar zou ik wel wat mee kunnen. Wat kost 'ie? Als ik vragen mag...
Ik vraag me alleen af of deze wel het bereik heeft wat ik nodig heb. Qua hoogte dan.

Dit is ook wel een hele interessante moet ik zeggen!
Ze staan al in de PW vanaf zo'n €40. http://tweakers.net/price...eMin=0&scoreMax=5&x=0&y=0
Ik weet dat de Ikea ze ook heeft, dus als je daar naar toe gaat kun je daar vast ook wel een "wällmøunt" halen.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ja Newstar heeft een hele range van producten op dat gebied :) Wat de prijs betreft, zie de Pricewatch Er staan ook nog veel meer prijzen van Newstar in overigens.

Edit: Wat Terw_Dan dus ook post.

[ Voor 4% gewijzigd door RoD op 27-06-2007 00:07 ]

• MNECMotU
Nou... ben dus afgelopen donderdag naar IKEA geweest: NIKS!
Toen even langs Mediamarkt geweest: ook NIKS! (belachelijk van de mediamarkt trouwens).

Dus toen afgelopen zaterdag maar even langs Office Centre geweest. Daar hebben ze de producten van Newstar, maar daar zit toch niet echt iets bruikbaars tussen, geen flexibele armen die van voor naar achteren kunnen en in hoogte verstelbaar zijn met gasveer.

Dus ik ben nog maar verder gaan zoeken op internet en ik denk dat ik erachter ben welke het wordt...
Deze!
Klik hier voor het filmpje ervan!
Voor de prijs van 140 euro kun je niet sukkelen dacht ik zo!!!

Dataflex heeft ook een hele mooie LCD-arm te koop: klik.
Maar die is nergens te krijgen en de prijs is nergens te vinden...

Over het algemeen betaal je voor een systeem met gasveer-techniek meer dan 200 euro en dat is me echt veel te duur.

De Ergotron LX heeft geen gasveer maar een nieuwe techniek die de Constant Force techniek wordt genoemd. Het resultaat is dezelfde wendbaarheid en stabiliteit als een gasveer, maar dan stukken goedkoper! Dit is terug te lezen op de site van flatscreen-arm

Ik ben benieuwd of ik hem daar zomaar kan bestellen en hoe lang het precies gaat duren, maar als ik hem heb, zal ik mijn ervaring absoluut hier posten!

• DnnSke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:24
Als je een prijs van 140 euro prima lijkt te vinden, heb je misschien niet veel aan mijn informatie... maar ik heb vorige week voor 20 euro (ínclusief verz. kosten à 6.20) een zeer robuuste monitor-arm gekocht via marktplaats.

Dit robuuste mat-zilverkleurige metalen beestje heeft 6 draaipunten en is dus ook zeer flexibel, en lijkt nog in nieuw conditie (geen gebruikssporen/krasjes).
Max. 10KG, Vesa 75 en 100. Hangt nu een 19" aan, binnekort een 22" breedbeeld.

Ziet er overigens strak uit, al ziet die ergotron er nog wat moderner uit. Maar ik heb ook andere van dat soort 'armen' aangeboden gezien, dus misschien toch de moeite waard om eens te kijken (of bij speurders ofzo), mij scheelde het iig veel geld. (ik zie er nu iig ook 2 ergotrons staan)

Ik weet verder niet hoe jij, of gebruikers van Tweakers in het algemeen, over marktplaatsen denken, mja wou het toch ff melden, die dingen zijn meestal toch zo robuust dat ze makkelijk bij een ander ook goed werk kunnen verrichten :)

• R-Alph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-10-2025
Pagina: 1