Toon posts:

Acer laptop start niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 423 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben in bezit van een Acer Travelmate 4150 WLMI, die het tot voorkort goed deed.

Wat is er gebeurt: ik heb een bios update gedaan, de nieuwe bios update van acer.

Als de update klaar is moet de computer gereset worden, dit is ook gebeurt alleen ik krijg nu bij het opstarten alleen maar zwart beeld...
Weet iemand een oplossing voor dit probleem?

Dit is trouwens de 2e keer dat ik een bios update doe, de eerste keer ging prima! Maar ik houd me laptop waarschijnlijk te graag Up to Date

Alvast bedankt!

Mvg,

Ron

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-01 14:45
zeker dat het de goeie bios update was? O.o

Verwijderd

Topicstarter
ja zeker, het is de bios 2.20 D van acer, zie hieronder de link;

ftp://ftp.work.acer-euro.com/notebook/travelmate_4150/bios/

Verwijderd

Topicstarter
mochten er opmerkingen zijn... ik hoor ze graag..

Verwijderd

Je zou een bios recovery kunnen doen, met een usb floppy drive. Maak een bootable floppy, met daarop een bios file (een eerdere versie die wel werkte lijkt me raadzaam), hernoem die naar BIOS.ROM (BIOS dus, ,ROM is de extensie), zet die samen met een dos versie van het bios flash programma (bflashit.bin?) op de floppy. Houdt de Fn en escape toetsen ingedrukt en druk dan op de power knop. Als het goed is zie je dat de floppy gelezen wordt, en zal nu de flashprocedure zich afwikkelen.

Als je alleen een windows exe file hebt om te flashen, moet je dit exe file eerst uitpakken met bijv. winrar, en (vaak) onder een dos-prompt het batchfile daarvan openen, om het (vaak krijg je er meerdere) biosfile te maken.