Toon posts:

Word sjabloon met invulscherm voor hele document

Pagina: 1
Acties:
  • 424 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Wellicht een wat vreemde omschrijving maar ik wist het even niet zo goed onder woorden te brengen wat ik nou precies wil, ik zal een poging dit te omschrijven.

Met enige regelmaat maak ik offertes voor mijn werk die in de opmaak voor 90% gelijk zijn aan elkaar, hiervan heeft men dan ook sjablonen gemaakt om zo een uniforme uitstraling naar buiten te hebben.
Nu zit ik iedere keer de bedrijfsnaam, aantallen, etc. door het hele document te copieren terwijl ik weet dat dit eenvoudiger zou moeten kunnen via een soort van merge functie bv.

Nu zou ik graag het volgende willen maken;

Zodra je het document (.dot) opent zou het makkelijk zijn als je een soort invulscherm krijgt waarin je de verschillende data die je door het hele document wilt hebben (bedrijfsnaam, aantallen, naam produkt etc) kunt invullen, hierna zou ik deze data met één druk op de knop met het document willen mergen waarna ik nog een aantal persoonlijke en klant specifieke dingen extra kan toevoegen.

Iemand een idee hoe ik dit het beste kan doen en of het uberhaupt mogelijk is ?

Alvast dank voor het meedenken !

• Actual
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-04 07:38
Volgens mij bedoel je de functie Fill-In (Invoegen/ Veld/ Fill-In)

Daar voeg je het type veld toe (naam firma, adres, postcode, offertenummer e.d.) in, en als het goed is vraagt het bestand daarom bij openen. (Zo werkt het bij ons iig)

Verwijderd

Topicstarter
Actual schreef op maandag 25 juni 2007 @ 23:02:
Volgens mij bedoel je de functie Fill-In (Invoegen/ Veld/ Fill-In)

Daar voeg je het type veld toe (naam firma, adres, postcode, offertenummer e.d.) in, en als het goed is vraagt het bestand daarom bij openen. (Zo werkt het bij ons iig)
Dat is inderdaad zoals ik het mij kan voorstellen, menuutje invullen op OK klikken en je document in gevuld met de data die je eerder hebt opgegeven.
Weet ook toevallig hoe ze het jou gedaan hebben ?

• Actual
Even voor de goede orde...

Welke versie van office gebruik je?

Zie ook de site van de makers

[ Voor 40% gewijzigd door Actual op 29-06-2007 11:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Actual schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 11:07:
Even voor de goede orde...

Welke versie van office gebruik je?

Zie ook de site van de makers
Office 2003.....

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog een idee ..... zou er erg mee geholpen zijn nl.

• Actual
Met de Fill-infunctie komt er voor elk veld een nieuw venster. (Dus je moet een aantal keer Fill-In achter elkaar aanmaken en invullen)

Misschien dat iemand die iets van VBA weet dat kan samenvoegen in 1 menu

Edit: Klik in Word ook eens op F1, en typ dan Fill-In (of Ask)

[ Voor 13% gewijzigd door Actual op 06-07-2007 19:06 ]

Pagina: 1