Toon posts:

[ALL] "Bestand openen" in een bepaalde map laten beginnen*

Pagina: 1
Acties:
  • 223 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Misschien een beetje vage TT, maar ik heb een probleem op m'n werk dat ik thuis niet heb. Na een reïnstall die dit weekend gebeurd is zijn er instellingen gewijzigd.

Eerst de situatie thuis en zoals ik hem ook op m'n werk wil. Als ik in een willekeurig programma, meest prioriteit ligt bij Adobe Indesign en Freehand, een bestand heb geopend (zeg zoetermeer1.jpg) en dan op "bestand openen" klik, dan komt hij automatisch in de map waarin zoetermeer1.jpg staat.
De situatie op mijn werk: Als ik hetzelfde doe dan opent hij in plaats van de bronmap van zoetermeer1.jpg Mijn documenten weer. Dit is irritant omdat ik zo de hele mappenstructuur weer door moet. Als je dit om de minuut moet doen wordt het zeer vervelend.

Heeft iemand een oplossing? Ik heb al in de helpfiles van de programma's gekeken en ik heb op internet gezocht maar echt wijzer werd ik er niet van. Ik heb het idee dat het in Windows is in te stellen aangezien ik ongeveer alle submenu's van Indesign heb afgelopen en niks heb gevonden, en gezien het feit dat het een probleem is dat ik bij álle programma's heb.
Kan iemand me helpen?

• eerdepeer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-02 07:56
Ik onderken je probleem. Voornamelijk met Word vind ik het bijzonder irritant. Wat ik (voornamelijk voor mijn downloads en ook projectbestanden) heb aangepast is dit:

[XP] Shortcuts in downloaden naar... venster aanpassen

Hopelijk heb je er iets aan.

Verwijderd

Topicstarter
eerdepeer schreef op maandag 25 juni 2007 @ 22:07:
Ik onderken je probleem. Voornamelijk met Word vind ik het bijzonder irritant. Wat ik (voornamelijk voor mijn downloads en ook projectbestanden) heb aangepast is dit:

[XP] Shortcuts in downloaden naar... venster aanpassen

Hopelijk heb je er iets aan.
Thanks, maar op m'n werk kan ik daar niet bij! En bovendien is het niet precies wat ik zoek ;) het moet toch kunnen? Bij mij thuis werkt het iig.

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
Ik heb hetzelfde probleem, en ik vind dit ook uitermate irriterend.

Ik werk met een redelijk groot archief en ik zit tegenwoordig voor elke opdracht meerdere malen naar dezelfde map te browsen wat natuurlijk nergens voor nodig is :(

Verwijderd

Volgens mij is je PC door de afdeling "Security" dusdanig beveiligd dat je de instellingen van het programma niet kunt opslaan in het windowsregister. Dus als je je afbeelding de eerste keer inleest dan wil het programma wel die instelling opslaan maar dat kan dan niet. Je kunt natuurlijk ook eens kijken of er een menu-optie "Instellingen" of "Preferences" is (ik ken het programma niet) maar een andere oplossing (ook voor andere programma's) is dat je middels de verkenner de afbeelding selecteert en met de muis naar de taakbalk sleept, vasthoudt, de knop van het programma aanwijst waardoor het programma (b.v. Photoshop, Indesign) "openklapt" en vervolgens sleept je de afbeelding, waarbij je dus nog steeds de muisknop hebt ingedrukt, naar het werkblad van het programma. Zo werk ik altijd! Of (zoals in Photoshop) kun je dan meerdere afbeeldingen selecteren en op voornoemde manier naar het programma "slepen".

Groetjes
DeRoeje

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 08:31:
Volgens mij is je PC door de afdeling "Security" dusdanig beveiligd dat je de instellingen van het programma niet kunt opslaan in het windowsregister. Dus als je je afbeelding de eerste keer inleest dan wil het programma wel die instelling opslaan maar dat kan dan niet. Je kunt natuurlijk ook eens kijken of er een menu-optie "Instellingen" of "Preferences" is (ik ken het programma niet) maar een andere oplossing (ook voor andere programma's) is dat je middels de verkenner de afbeelding selecteert en met de muis naar de taakbalk sleept, vasthoudt, de knop van het programma aanwijst waardoor het programma (b.v. Photoshop, Indesign) "openklapt" en vervolgens sleept je de afbeelding, waarbij je dus nog steeds de muisknop hebt ingedrukt, naar het werkblad van het programma. Zo werk ik altijd! Of (zoals in Photoshop) kun je dan meerdere afbeeldingen selecteren en op voornoemde manier naar het programma "slepen".

Groetjes
DeRoeje
Dat werkt niet, ik heb een document (een hoofdstuk van een nieuw project) en daar staan honderden verwijzingen in naar kaartjes, grafieken en dergelijke :). Deze moeten allemaal worden geupdate en dit betekend dat ik voor alle honderden alle mappen door moet.
Systeembeheerder al gevraagd, die snapte m'n vraag niet eens :')

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Ik maak altijd snelkoppelingen naar de juiste mappen aan :) Uiteraard in de map waar het programma me standaard naar toe verwijst en idd nooit de juiste is

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 08:31:
Volgens mij is je PC door de afdeling "Security" dusdanig beveiligd dat je de instellingen van het programma niet kunt opslaan in het windowsregister. Dus als je je afbeelding de eerste keer inleest dan wil het programma wel die instelling opslaan maar dat kan dan niet.
Ik denk dat je in de goede richting zit, maar dat zou betekenen dat je óf een mandatory userprofile hebt, of een userprofile waar de wijzigingen niet in worden weggeschreven, óf, en dat zou ik nog veel triester vinden ( ;) ) een echte originele Brakke App die Full Control vereist in HKEY_LOCAL_MACHINE.

Als je IT afdeling je hier niet mee wil/kan helpen denk ik dat je redelijk vast zit, of je moet het via management laten escaleren omdat jullie arbeidsproductiviteit teveel te lijden heeft hierdoor.

Met een goede kostenverantwoording moet je wel het een en ander kunnen bereiken denk ik.

Anyways, dit is niet echt een OS probleem in de ware zin des woords, meer een beheer probleem.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
Zou dit graag ook nog willen weten, als iemand een tip heeft...
Pagina: 1