Toon posts:

S-Ata HDD Niet Herkend Bij XP-Install

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo Tweakers,,,

Hopelijk staat deze topic goed.. zoniet dan mag je hem natuurlijk verplaatsen.

Het probleem wat met behoorlijk irriteert....

Ik ben voor mijn collega haar pc opnieuw aan het installen.. oftewel format..partitie maken en xp opnieuw erop gooien.. dit alles via xp cdtje... vaak genoeg gedaan oftewel geen probleem.. maar helaas..

Alleen het volgende probleem komt naar voren.. Er zit maar 1 maxtor s-ata? schijf in.. met zo''n klein rood plaat kabel/stekkertje...

hij geeft als ik boot vanaf de winxp cd.. >opnieuw instal> Geen vaste schijfstation gevonden/herkennen.. en dan nog een lap text erbij.
ik heb alles al geprobeerd.. in de bios gekeken..
maar in mijn bios weet ik niet waar ik moet zijn.. kan nix vinden.. heb een biosupdate gedaan + drivers voor s-ata/raid... kreeg hierna een foutmelding van bios.. maar na een restart geen prob.. meer.. maar ik kon wel in een soort van apart biosje voor de raid/sata.. daar zag ik mijn schijf staan maar ik kon nix veranderen...rood waarschuwings achtige tekst stond er....
hij blijft hem bij de bootgedoe niet meer herkennen.. en de installatie/format kan niet verder door gaan.

gezocht op inet over evt sata aansluiting gekomen bij Raid?

Wat kan ik in hemelsnaam doen.. ik word er bietje gek van.. hij blijft hem niet herkennen en die pc moet schoongemaakt worden haha...helup..

Als ik een andere schijf koop ... IDE (dikke/platte stekker/kabel) en ik plug hem in.. kan ik dan wel zonder problemen partitie maken met xp en dan xp opnieuw installen of krijg ik dan wederom zoveel gezeik als nu?

de mobo is: MSI KT6V - LSR ( lsr weet ik nie helemaal meer zeker dacht t wel).
http://global.msi.com.tw/...maincat_ no=1&prod_no=567

Hopelijk kunnen jullie me helpen.. ik weet t zelf niet meer.

Alvast Bedankt,
Rashid

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:20

Sosabowski

nerd

Even de handleiding van je moederbord lezen. WinXP snapt niks van SATA schijven, daarom moet je een driver op een floppy hebben. Zie ook de FAQ

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Verwijderd

Topicstarter
handleiding heb ik niet.. maar welke driver heb ik dan precies nodig..??? kunnen jullie me dat ff zeggen.... en is het een auto run??? op diskette of hoe gaat t pcies in zijn werk??

Ben beetje leek hierin.. heb t zelf nog nooit gedaan .. of hoeven doen....
dus als jullie me hierin ff kunnen uitleggen wat en hoe anders snap ik er nog geen ballen van..

mvg,
Rashid

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2007 22:24 ]

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
En jij installeert pc's voor mensen? Ik hoop toch dat je er geen geld voor vraagt...

Begin eens met de exacte foutmeldingen te noteren. "rood waarschuwings achtige tekst stond er" heeft echt niemand wat aan.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

je moet de satadrivers op een diskette zetten, en dan tijdens de xp setup laden. Je moet dan wel ff op F6 drukken als daar om gevraagd wordt.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• TeXiCiTy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-02 15:57
Als je van de LINK die je zelf gaf de PIDE-SATA-RAID drivers haalt vind je in dat zipje een folder "driverdisk"
Dat moet je dus even op een flop gooien en erbij doen als je van CD boot. Eventueel kan je ze ook slipstreamen op de XP-CD met nLite.

“A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away.” —Antoine De Saint-Exupery

Verwijderd

Topicstarter
wagenveld schreef op maandag 25 juni 2007 @ 22:25:
En jij installeert pc's voor mensen? Ik hoop toch dat je er geen geld voor vraagt...

Begin eens met de exacte foutmeldingen te noteren. "rood waarschuwings achtige tekst stond er" heeft echt niemand wat aan.
Pardon.. dit probleem is voor mij nieuw... dus jah ... wel logisch dat ik dan vragen heb.. hoe en wat...

pc's installen is geen probleem... .. majh.. de opmerkingen soms.. ach jah..

Verwijderd

Topicstarter
TeXiCiTy schreef op maandag 25 juni 2007 @ 22:27:
Als je van de LINK die je zelf gaf de PIDE-SATA-RAID drivers haalt vind je in dat zipje een folder "driverdisk"
Dat moet je dus even op een flop gooien en erbij doen als je van CD boot. Eventueel kan je ze ook slipstreamen op de XP-CD met nLite.
Ok thnx ik zal t mapje driverdisk in zijn geheel op flop gooien... en dan in de flopdrive zetten samen met cd... van xp.. zal kijken of dat werkt... bedankt...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 23:04:
[...]

Ok thnx ik zal t mapje driverdisk in zijn geheel op flop gooien...
Dat gaat natuurlijk niet werken. Je zult er wel voor moeten zorgen dat de oemsetup.txt gewoon in de root van het schijfje staat, samen met de rest van de bestanden voor de drivers.
Pagina: 1