Toon posts:

Site word geportfuckt/dos

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Mijn site word momenteel aangevallen door een mogelijke portfuck of dos..
Opvallend is dat dit gebeurt is 3uur nadat ik zelf ook een stuk of 13 e-mails kreeg van een site genaamd <knip> waarop ze diverse "hack" tools verkopen.

Inhoud van dit bericht:
Altijd al eens iemand willen hacken?!
Vandaag kan het!!! <knip> en check de programmas en de tools!!

Ook mega veel tutorials, hoe je GRATIS cola uit een automaat krijgt, hoe je GRATIS kan bellen, hoe je GRATIS ringtones van jamba krijgt, Online politie scanners > luister mee met de pOpOs!! EN NOG VEEEEL MEEEEER VETTE SHIT!!!

De beste plek op het internet is gewoon <knip>

GreetZ man!
<knip>
Nu is mijn vraag, wat kan er eventueel ondernomen worden tegen deze site.
En hoe kan ik mijn site weer terug online krijgen (ik kan op geen enkele manier inloggen, alle services liggen plat).

Heb al voor elk mailtje dat ik ontvangen heb op spamklacht een klacht ingedient ik verwacht echter niet dat die er serieus mee om zullen gaan. :/

[ Voor 6% gewijzigd door Equator op 26-06-2007 07:00 ]

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-03 08:22

Kabouterplop01

chown -R me base:all

kijk van welk ip adres de attack komt of vanuit welk subnet.
ga dan naar Ripe:
http://www.ripe.net/fcgi-...=&submit.x=10&submit.y=11

check van wie dat ip adres of subnet is en kijk dan verder, want dan moet er een abuse mailadres staan.
Stuur een mailtje met je log in platte tekst.

greetz
and Good Luck

Verwijderd

Topicstarter
hartstikke bedankt, ondertussen was de dos/portfuckt gestopt en kon ik weer terug op de server.
even de logboeken bekeken en het is inderdaad een dos/portfuckt aangezien het van 1 IP afkomt. Verder is zijn user-agent die van een redelijk bekend tooltje.

Ik zal eens contact opnemen met zijn host :)

Verwijderd

Wat een kansloze site anyways.

Er staat wel leuk bij dat het voor informatieve doeleinden is, maar de rest wordt gepromoot alsof het legaal is (wat het dus niet is / schade toe kunnen brengen aan anders man spul/software). Ik geloof ook niet dat hier een echt hack-team achter moet zitten, want alles is in elkaar gedraaid met bestaande hacks, en zullen hopeloos verouderd zijn ondertussen.

Verwijderd

Topicstarter
Lism kan niet meer zeggen dan dat ik het totaal met je eens bent..echter zie ik geen mogelijkheid om de site te laten ophouden met hun acties (om nog maar over het spammen te spreken).

Kan natuurlijk zelf even inloggen op een botnetwerkje en de site platleggen maar laten we het legaal houden O-)

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-03 21:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Laten we beginnen met dergelijke sites niet meer te noemen.. Ik heb ze daarom ook verwijderd uit de startpost.
Verder heeft dit niets met Netwerken te maken, maar meer met B&V.
Persoonlijk zou ik een stevige abuse mail sturen aan de eigenaar van het IP adres (de ISP dus) en daar zou ik het lekker bij laten. Meer kan je toch niet doen..
Kan natuurlijk zelf even inloggen op een botnetwerkje en de site platleggen maar laten we het legaal houden O-)
Doe dat nou niet. je verlaagt je dan tot hun niveau, en je bent dan geen haar beter. Maak een abuse melding aan. Daar wordt over het algemeen prima op gereageerd.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.