Wat kan er stuk zijn?

Pagina: 1
Acties:
  • 323 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Kwastie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-05 12:12

Kwastie

Awesomeness

Topicstarter
Zoals de titel al deed vermoeden: Er is een computer stuk even wat meer vertellen :P

De Computer; het gaat om een medion pc uit 2003,(van mijn ouders is hij)

Pentium 4 2,66 Ghz Nortwood
"Medion" Moederbord (MSI, kan dat?)
2*256mb @ 333mhz
Nvidia Geforce 4; Ti-4200
120 GB & 200 GB hardeschijf (Seagate en Samsung)
250 watt voeding
Medion/Philips TV-IN kaart
Cardreader
CD-RW
Floppy

De problemen kwamen/begonnen afgelopen week:
DVD-Brander deed het niet meer, in een andere computer getest en hij deed het perfect vervolgens mijn oude CD-RW er in gezet en die deed het gelukkig wel. Maar de volgende dag was computer traag en hij had last van uitval maar dat deed hij wel vaker, ik dacht dat het gewoon kwam door het warme weer. dus ik vondt het tijd voor een Reinstall van windows (Clean, dus gewoon Geformateerd) Vervolgens alleen Windows XP, Office, Drivers en de Virusscanner geinstalleerd. (2x want ik heb dual boot windows er op staan, 1 voor mijn broertje en 1 installatie voor mijn ouders). Maar toen ik vanmiddag de computer opstarte kreeg ik een BlueScreenofDeath 8)7 , Hij start gewoon normaal op, Beeld alles, totdat het menu van "gebruiker-selecteren" had moeten komen vervolgens komt er een bsod. Wat gekloot in de bios, instellingen gereset, windows proberen op te starten in veilige modus maar het is me niet gelukt. Vervolgens Computer uit elkaar gehaald, 1 voor 1 alle hardware uithalen kijken of hij verder kwam. maar ik ben er helaas niet uitgekomen.Ik zat zelf trouwens te denken aan Moederbord of intern geheugen, wat mischien stuk kon zijn.
oja beide installatie doen het niet beide geeft hij een bsod.

Weet iemand mischien wat er fout aan is? of Hoe ik kan testen welke hardware het doet en welke niet?

MVG

Christian
Edit: Typo's

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-05 15:10
Probeer eens de XP-cd van Medion zelf als je die nog niet hebt gebruikt? Misschien is dat het probleem?

• Kwastie

Kwastie

Awesomeness

Topicstarter
ow ja dat was wel even slim om dat te vermelden:

ik heb al de cd-rom van windows xp er ingehad, alleen tijdens het selecteren van bijvoorbeeld Recovery geeft hij de zelfde BSOD. Dus het MOET wel hardware zijn ;)

• Tournataka
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-03 14:49
Wat heb je zelf allemaal al uitgesloten dat zowiezo niet kapot is?
Probeer anders onderdelen in een andere pc te testen en op die manier te kijken wat er eventueel kapot zou kunnen zijn.
Meestal vermeld een BSOD iets... misschien dat het helpt als je die tekst even hier neer zet

Succes

[ Voor 19% gewijzigd door Tournataka op 25-06-2007 20:51 ]

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-05 18:56
Ik kan je geen antwoord geven maar wel iets over je mobo.. je moederboard is denk ik een MD5000 (Medion) maar het is eigenlijk een MSI MS-6701

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:03
Geheugen problemen? ff cdtje met memtest erover heen

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Probeer je geheugen eens te testen met memtest, krijg je hierbij geen fouten, dan kan je je geheugen uitsluiten van boosdoenerij. ( :) )

Zelf vermoed ik dat het de harde schijf is, heb je daar nog ergens een andere harddisk liggen waar je windows even op kan zetten?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Voor testen, lees Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens. Is in dit soort gevallen eigenlijk verplichte kost nog voordat je een topic opent :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Kwastie

Kwastie

Awesomeness

Topicstarter
Idee ! als het de hardeschijf zou zijn, dan ga ik 1 hdd afkoppelen vervolgens de cd er indoen, en dan op install proberen te drukken, werk dat NIET dan is het iets anders ;) Daarna even memtest proberen btw ik heb beide geheugen modules los geprobeerd en beiden gaven ze het zelfde resultaat ..

@TheEagle, heb ik al gelezen :) alleen ik verwacht niet dat het geheugen is namelijk..(zie hierboven)

---UPDATE: Het gat om een Titanium 8000: November 2002 info:
http://www.diskidee.nl/20...d-pc-van-het-moment/3583/

[ Voor 30% gewijzigd door Kwastie op 25-06-2007 21:02 ]

• Kwastie

Kwastie

Awesomeness

Topicstarter
Hij doet het inmiddels weer(half) het was idd een Kapotte HDD :|

Dankjewel :*)

Ben nu even Windows XP setup aan het draaien ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Kwastie op 25-06-2007 21:22 ]

Pagina: 1