Toon posts:

Raar herstart probleem na overclocking

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik clock mij processor over naar 3 gig(9x333, geheugen op 667 dus dat is 1:1?) en het werkt perfect, alleen het rare is zodra ik mijn pc opnieuw opstart (om wat voor redenen dan ook), slaat hij eerst helemaal af, en dan start hij 2-3 sec daarna weer op.
Zodra ik hem terug clock gebeurd dit echter niet.

Pc:
  • Asus p5w-dh deluxe
  • Intel duo core E6600
  • Asus 450 watt voeding
  • Geforce 7800 GTX
  • Creative Audigy 1
  • Maxtor 6y160p0 160gig IDE
  • 3x 512 ddr2 crucial geheugen
Overigens blijven beide cores 30c (na overclocking), dus dat lijkt mij niet het probleem.
Ik heb trouwens alle instellingen in bios op auto(volt etc, eerste keer dat ik mijn processor overclock) staan, naast FSB.
Iemand enige idee? pc doet het verder prima alleen het lijkt mij niet echt fris.

• richardwassink
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-10-2025
Als ik het zo bekijk is het een voltage probleem.
Schroef het voltgae even een beetje op en kijk dan wat die doed succes alvast. ;)

Verwijderd

Dit deed mijn pc ook na OC-en. Ook met een ASUS mobo (p5b deluxe). Is een bekend probleem geloof ik. Of mijn nieuwe mobo (nieuwe revisie p5b deluxe nadat andere RMA is gegaan) het ook doet heb ik nog niet kunnen testen, omdat ik nog wacht op mn nieuwe cpu koeler (oude verkocht, komt Tuniq in de plaats.....verschrikkelijke levertijden) voordat ik weer ga OC-en.

Systeem was voor de rest gewoon 12 uur Orthos stabiel @ 3.2ghz.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2007 01:27 ]

Verwijderd

Inderdaad bekend probleem met de Asus boarden.

Kan verder weinig kwaad, het is alleen een beetje irritant.

Verwijderd

Topicstarter
Ok dan zal ik me er verder niet druk over maken :D, bedankt!

Verwijderd

Mijn P5K doet het ook na bios saven enzo.

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:24
Mijn P5B Vanilla deed (En gaat wss weer) hetzelfde... Blijkbaar doen Asus mobo's dat allemaal :o Wat mij wel opviel was dat de fan van de cooler wel een paar keer aansloeg (Paar keer een tikje) en zodra hij echt opstarte dan bleef de fan draaien... (Zo kon ik zien wanneer hij eindelijk doorstarte)

[ Voor 9% gewijzigd door Vuikie op 26-06-2007 10:07 ]

• Putyah
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:25
Is dat niet de cold boot functie. Ik had het probleem ook met mijn asus p5w dh deluxe.Het was verholpen na een bios update. Volgens mij was het met bios 1702 waarmee het verholpen was.

Verwijderd

Topicstarter
BIOS geupdate van 1300 naar 2004, probleem is verholpen en "AI quiet" doet het nu ook :)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
BIOS 1503 is de eerste die het probleem niet meer heeft. Die BIOS draai ik nu omdat het ook absoluut niet goed was voor de HDD's.

Verwijderd

Heb voor de grap even OC-ed op de stockkoeler: deze p5b deluxe doet het ook, net zoals mn vorige.

• dEX2340
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-08-2025
Ik zou graag beginnen experimenteren met OC'en als ik mijn nieuw bakske heb:

Asus p5w-dh deluxe
Intel duo core E6600
2 GB RAM
Ge-Force 8800 GTX

Om problemen met het opstarten te vermijden (ik ben niet zo vertrouwd met het updaten van BIOS) kan ik beter in winkel vragen om laatste BIOS-versie al te installeren? Of is dat gemakkelijker geworden dan vroeger?

Tenx!

iPhone XR

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je kan het makkelijk zelf doen via USB stick. Zo update ik mijn BIOS bij de P5W.

Gewoon het BIOS bestand op de USB stick zetten in windows. Booten en gelijk de BIOS in. Naar Asus EZ Flash gaan en ff flashen. Is maar een paar min werk en gaat prima.
Pagina: 1