Internet op bonaire

Pagina: 1
Acties:
  • 517 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• T i M
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-12 07:03
Mijn nicht gaat eind volgende week 6 maanden naar bonaire. Nu wil ze natuurlijk om de zoveel tijd met het thuisfront kunnen communiceren. Nu heb ik er totaal geen idee van welke mogelijkheden er daar zijn om je aan te sluiten op het internet.

Is het mogelijk om via de telefoon en gprs iets te regelen? Of een 56K modem? Zoals ik al zei, ik heb geen idee wat de mogelijkheden zijn. Budget en dergelijke is niet belangrijk.

Ik denk zelf dat een 56k modempje het makkelijkst is, maar welke providers zijn er allemaal? En welke instellingen? Dat laatste is erg belangrijk. Ik wil hier thuis alles in kunnen stellen, want zei zelf heeft er niet veel verstand van. En het zou zonde zijn als je 6 maanden nauwelijks contact met elkaar hebt!

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:58

sanzut

It's always christmas time

kan je niet gewoon mee gaan, als vakantie, om dan daar te kijken:P

• T i M
Dat is natuurlijk een mogelijkheid :), maar dan kan ze alsnog niet met haar familie communiceren!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
http://www.bonairelive.com/

Bekijk dat eens.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11 21:00

Sick Nick

Drop the top!

eerste hit bij google naar 'internet bonaire'

http://www.bonairelive.com/

In ieder geval een 56k aanbieder :) Of gewoon gebruik maken van hun internet-cafe. Hoef je ook niet te klooien met instellingen maar gewoon eens per week ofzo daar langs gaan en mailen maar.

• Hark_k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-12 13:26
Op Curacao, waar ik 5,5 maand gezeten heb, zijn er in ieder geval wel veel terrassen waar je gratis wireless internet hebt. Weet niet of 1 van de 3 terrassen op Bonaire dat ook hebben ;) Maar wie weet.

• T i M
We weten nog niet precies waar ze terecht gaat komen. http://www.bonairelive.com/ heb ik zojuist gezien. Die ga ik in iedere geval even onthouden. En hoe zit het met internet via de telefoon? Omdat we niet weten of er wel de mogelijkheid is om even de telefoonkabel in te prikken.

[ Voor 31% gewijzigd door T i M op 25-06-2007 20:31 ]

Verwijderd

Op sint maarten (waar ik 5 maanden heb gezeten) was het zelf hebben van internet echt onbetaalbaar, alles moest via de satteliet dus je betaalt je een ongeluk. Ze hadden daar echter wel veel internetcafes en andere plaatsen waar je kon internetten dus misschien is dat een idee.

• petturik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 19:24

petturik

aka Captain Stubing

Als het maar voor 6 maanden en alleen een beetje emailen/chatten is zou ik gewoon gebruik maken van de daar aanwezige internetcafes. Zoals thekip al aangeeft is eigen internet niet te betalen omdat alles via de satteliet moet.

Tarieven van internetcafés kan ik niet noemen omdat ik op Bonaire vnl onder water gezeten heb. :)

nihongo ga sukoshi hanasemas

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:05
Volgens mij gaat tegenwoordig echt niet meer via de satteliet hoor. Op bonaire live staat 60 NAFL voor unlimited, hoewel die site er wel oud uitziet.

Ik weet dat op curacao al 10 jaar geleden gewoon internet via de telefoonlijn aangeboden werd dus kan me niet voorstellen dat bonaire zoveel achterloopt. Probleem op curacao was toen volgens mij dat ze maar weinig lijntjes naar het vaste land hadden en het daardoor soms behoorlijk traag was ;)

Ik zou gewoon terplekke op bonaire rondkijken, als er iets is dan kom je het vanzelf tegen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• T i M
Budget is geen probleem, zelf rondkijken op bonaire is geen optie. Dit omdat ik zelf niet ga, maar mijn nicht. En je raadt het al, ze heeft er weinig verstand van, laat staan internet aansluiten.

Is er ook een mogelijkheid om via de telefoon op internet te gaan?
Pagina: 1