In Explorer is na rechter muisknop op een file het context menu te zien met o.m. de actie Send to. Zo ver kom ik nog, maar Send to "Desktop (shortcut)" en Send to "Mailrecipient" zijn verdwenen. In XP was dat dacht ik in te stellen in Documents and Settings, maar in Vista kan ik het niet vinden. Wie weet het?
Wat dacht je ervan als je de juiste profiel directory er eens op na ging kijken?
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Die map is zeer lastig te vinden, ik heb er standaard ook een paar icoontjes bij staan, namelijk Gspot, Notepad en MPC. Ik zat echt te zoeken. Heb hem wel een paar keer gevonden, maar waar hij nou precies staat, geen idee. Het staat in C:\Users\<gebruiker>\ergens waar ik weg kwijt ben geraakt. Ik weet het niet precies, maar het kan staan in local settings\application data\send to. Goed zoeken, de map is er tenslotte. Oh, even simpel de snelkoppeling Send To volgen heeft geen nut, je krijgt danwel een fout dat het ontoegankelijk is ivm rechten, danwel kom je bij een map waar je niets aan hebt.
Commandline FTW
Zoals de andere replyer ook al schreef: het is niet of nauwelijks te vinden. Het zal best ergens staanalt-92 schreef op maandag 25 juni 2007 @ 19:50:
Wat dacht je ervan als je de juiste profiel directory er eens op na ging kijken?
Verwijderd
De oude TweakVista utility kon dit fixen, maar de nieuwe beta versie niet!
Het is een kwestie van een paar registrywaarden veranderen, maar welke?
Als ik het kan vinden, moet iedereen het kunnen vinden. De tijd die je nu kwijt bent geweest om deze posts te lezen had je kunnen gebruiken om die map te vinden. Ik weet zeker dat je hem in deze tijd wel had gevonden.
Register? Wat zit jij voor onzin te praten? Send To context Menu is niet in het register te vinden, alleen een verwijzing naar de plaats waar de snelkoppelingen staan. Aangezien de andere snelkoppelingen wel gewoon werken, hoeft de TS alleen de missende snelkoppelingen te herstellen.Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 20:29:
De oude TweakVista utility kon dit fixen, maar de nieuwe beta versie niet!
[ Voor 55% gewijzigd door Hero of Time op 25-06-2007 20:32 ]
Commandline FTW
[winkey]+F SendTo met advanced search is toch niet zo moeilijk?koolmees39 schreef op maandag 25 juni 2007 @ 20:28:
Het zal best ergens staan, maar tot op heden heb ik het niet kunnen vinden.
Kom op, we zitten hier niet op computerbejaarden.nl toch?
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Tik maar in: op Send is niets te vinden, bij mij tenminste niet.alt-92 schreef op maandag 25 juni 2007 @ 20:32:
[...]
[winkey]+F SendTo met advanced search is toch niet zo moeilijk?
Kom op, we zitten hier niet op computerbejaarden.nl toch?
En je denkt niet dat ik dat voor de zekerheid controleer voordat ik zoiets neerzet?koolmees39 schreef op maandag 25 juni 2007 @ 20:43:
[...]
Tik maar in: op Send is niets te vinden, bij mij tenminste niet.
(ps: vinkje bij hidden/system files toch wel aangezet? )
Anders haal je dezelfde file uit de Default User profile?Maar dan nog werkt het niet als een gewone snelkoppeling, er zijn wat schakelopties nodig om de mailrecipient te openen.
Oeps, dat is een hele goede tip.alt-92 schreef op maandag 25 juni 2007 @ 21:37:
[...]
[...]
Anders haal je dezelfde file uit de Default User profile?
Nou ben ik best gevordert, ver gevordert zelfs en ik had daar ook niet aan gedacht moet ik eerlijk zeggen. Maar goed dat je de map gevonden hebt. Ik heb zelf geen Vista meer, anders had ik die map binnen een minuut kunnen vinden.
Commandline FTW
Pagina: 1