Hallo allemaal,
Ik heb al een tijdje ubuntu op mijn laptop draaien (Ubuntu 7.04 Feisty Fawn) + windows xp pro.
Deze OS draait op een dell inspiron 6000 met daarin de volgende hardware:
60gb wd 7200 toeren hd
2 x 1gb ddr2 533mhz geheugen
1.83mhz intel centrino processor
ATI X300 128mb pci-e videokaart
intel pro wireless 2000bg wlan kaart + broadcom 10/100 netwerk
en een 1920x1200 scherm
Alles draait naar wens, netwerk werkt ook prima! Grafisch ziet het er erg mooi uit en het werkt ook lekker snel.
Nu heb ik een probleem:
-De driver van de videokaart is niet geactiveert en de laatste keer dat ik die kaart driver wel activeerde deed mijn laptop raar bij opstarten, ik moest namelijk 2x inloggen
-Verder is de 3s acceleratie niet of nauwelijks aanwezig.
Heeft iemand enig idee óf de juiste drivers voor mij (opengl ofzo??, ik heb het vermoeden dat er nog niet een goede driver is die 3d acceleratie volledig benut)
Groet uit Friesland
,
Hidde
Ik heb al een tijdje ubuntu op mijn laptop draaien (Ubuntu 7.04 Feisty Fawn) + windows xp pro.
Deze OS draait op een dell inspiron 6000 met daarin de volgende hardware:
60gb wd 7200 toeren hd
2 x 1gb ddr2 533mhz geheugen
1.83mhz intel centrino processor
ATI X300 128mb pci-e videokaart
intel pro wireless 2000bg wlan kaart + broadcom 10/100 netwerk
en een 1920x1200 scherm
Alles draait naar wens, netwerk werkt ook prima! Grafisch ziet het er erg mooi uit en het werkt ook lekker snel.
Nu heb ik een probleem:
-De driver van de videokaart is niet geactiveert en de laatste keer dat ik die kaart driver wel activeerde deed mijn laptop raar bij opstarten, ik moest namelijk 2x inloggen
-Verder is de 3s acceleratie niet of nauwelijks aanwezig.
Heeft iemand enig idee óf de juiste drivers voor mij (opengl ofzo??, ik heb het vermoeden dat er nog niet een goede driver is die 3d acceleratie volledig benut)
Groet uit Friesland
Hidde