[OS X 10.4.9] Bureaublad toont nieuwe items niet direct

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• csteelooper
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09-2025
Ik heb even een vraag. M'n pa heeft een MBP uit eind 2006 (dus nog geen Santa Rosa). Hij draait OS X 10.4.9. Vandaag viel me iets op.

Als ik in eender welk programma werk, en iets opsla op het bureaublad, dan zie ik daar geen icoon voor op het bureaublad of in de finder. Als ik daarna het item zoek met spotlight dan zie ik het wel, en als ik daarna zeg "Toon Alles (xx items)" en dan rechts klik (of Command+Click) en dan "Toon in Finder", dan zie ik ze in de finder en ook springen ze ineens tevoorschijn op het bureaublad... :? Waar zijn ze in eerste instantie en hoe is dit issue überhaupt de wereld ingekomen :?

Een andere situatie waarin het zich voordoet is een download met firefox; de download wordt dan keurig netjes gedaan... Alleen xie ik het item pas op het bureaublad of in de finder als ik eerst tegen firefox zeg dat ie het moet tonen in finder (rechts-click op download en dan "Toon in finder". Een restart heeft niks geholpen. Zoals ik al zei heb ik (noch mijn vader) iets veranderd aan instellingen, en er zijn ook geen programma's geïnstalleerd. Dus is mijn vraag hoe dit is ontstaan en hoe ik het kan oplossen...
Het zou al fijn zijn als er een mogelijkheid tot "Vernieuwen" van het bureaublad bestond, een van de weinige fijne dingen in Windowz

• Algurgazan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-01-2025

Algurgazan

Ome Bob

het schijnt dat finder wel vaker issues heeft met bestanden die niet verschijnen, maar er wel zijn.. ik had er in ieder geval ook last van.. (niet continu, maar vaak genoeg om te irriteren) toen kwam ik (volgens mij in het onmisbare app's topic) refresh finder tegen.. werkt perfect..

"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Gebruik je Boot Camp? Want elke keer als ik uit Windows kwam had ik dit probleem. Een restart van de Finder was dan voldoende om het weer te laten werken (Cmd+Opt+Esc).

• csteelooper
Algurgazan schreef op maandag 25 juni 2007 @ 19:45:
het schijnt dat finder wel vaker issues heeft met bestanden die niet verschijnen, maar er wel zijn.. ik had er in ieder geval ook last van.. (niet continu, maar vaak genoeg om te irriteren) toen kwam ik (volgens mij in het onmisbare app's topic) refresh finder tegen.. werkt perfect..
Thanks, mate! Ik ga zo eerst ff OS X updaten naar 10.4.10; kijken of dat zoden aan de dijk zet. Zo niet, dan zet ik dit app'je er even op.
Frietsaus schreef op maandag 25 juni 2007 @ 19:51:
Gebruik je Boot Camp? Want elke keer als ik uit Windows kwam had ik dit probleem. Een restart van de Finder was dan voldoende om het weer te laten werken (Cmd+Opt+Esc).
Hmz... :? Nooit echt bij stil gestaan eigenlijk, dat dat zou kunnen... Ik (uhhh... m'n pa) gebruik(t) idd Boot Camp, maar ik had nooit gedacht dat dit (deels) het probleem zou kunnen zijn. Immers, je start je systeem opnieuw op om naar Windows te gaan... Mja. Met Cmd+opt+Esc ga je finder dus opnieuw opstarten, en dan is het opgelost? Ok, shall remember that. Hopen dat het in Leopard (of OS X 10.4.10) is opgelost.

[ Voor 37% gewijzigd door csteelooper op 25-06-2007 20:01 ]

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Dan werkt de Finder als het goed is weer goed totdat je weer Windows in duikt. Volgens mij heeft dat iets te maken met de tijdsverschillen tussen Windows en Mac OS X, tenminste dat las ik ergens op een ander forum.

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:36
Ik heb er altijd last van als ik m'n systeemtijd verander, dus het zou idd goed met tijd te maken kunnen hebben.

Verwijderd

Dat was dus weer een extra reden voor mij om BootCamp eraf te flikkeren!
Dus ja, had dit probleem ook :D

• csteelooper
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 20:48:
Dat was dus weer een extra reden voor mij om BootCamp eraf te flikkeren!
Dus ja, had dit probleem ook :D
Mja dann moet je ff zoeken naar een fix voor Windows... Er is in de CurrentContolSet bij Services (in het register) iets wat je neer kunt zetten zodat Windows ook UTC gebruikt. Dat doet Windows (XP) standaard niet. M.b.t Vista weet ik dat nog niet.

Edit: Hier een registry key die de Real Time Clock als UTC uitleest...

code:
1
2
3
4
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\TimeZoneInformation]
"RealTimeIsUniversal"=dword:00000001

Edit:
TS heeft dit nu geprobeerd en het lijkt te werken.

[ Voor 47% gewijzigd door csteelooper op 26-06-2007 09:49 ]

Pagina: 1