[Testcase] Model Kyra

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
Gister heb ik met een vriendin van mij een poging gewaagd tot een fotoshoot ter gelegenheid van haar slagen :) Op deze foto's is het cadeautje gebaseerd.

1:
Afbeeldingslocatie: http://bycanon.com/kyra2/1.jpg

3:
Afbeeldingslocatie: http://bycanon.com/kyra2/2.jpg

3:
Afbeeldingslocatie: http://bycanon.com/kyra2/3.jpg

Graag zou ik weten wat jullie van de foto's vinden :) Wil de volgende keer toch nog betere platen kunnen neerzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. Vind achtergrond nogal saai, en door de bruine kleur, komt haar haar niet echt mooi uit.
2. Beter, alleen haar gezichtsuitdrukking vind ik een beetje flauwtjes.
3. Vind ik persoonlijk te bloomish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:57

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Een model hoeft niet te lachen he, beter nog, een model lacht zelden volgens mij. Tenzij het een mooie natuurlijke lach is, maar dat gevoel heb ik bij haar niet zo.

3 is veel teveel met burn tool bezig geweest.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:01
1. Nice, tikke onderbelichte torso heb ik het idee, of overbelicht gezicht, hoe je het wilt zien... Ik zou dat eens nuanceren en dan kijken of het er beter uitziet. Vind dit overigens ook de beste foto van de 3 en ook echt een leuke foto.

2. Ik vind dat je hier iig een prachtige DOF te pakken hebt. jammer inderdaad (zoals Nomad ook al zei) van haar lach welke op blijkbaar meer mensen onnatuurlijk overkomt. Lachen is niets mis mee, ook niet op portretfoto's, maar vind hem hier iets minder mooi. In deze foto zie je trouwens ook hetgeen ik in foto 1 mis, een betere overeenkomst in belichting tussen haar gezicht en torso.

3. Bij deze ben je in de nabewerking wel wat doorgeschoten ja. Nouja het valt enigzins mee, de bloomish/dromerige look kan best ok zijn, maar hij lijk idd burned... Welke tools&effecten heb je eroverheen gehaald?

Probeer foto 1 eens te bewerken en post hem nog eens. Ben benieuwd naar hoe het eruit ziet... Of mogen wij het voor je proberen te shoppen en hier posten? En nog een keer, prachtige dof :), serieus mooi vind ik.

:) Wat mij betreft een nette shoot. Was Kyra blij met het cadeautje en de foto's?

[ Voor 18% gewijzigd door Gody op 27-06-2007 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
Gody schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 00:20:
1. Nice, tikke onderbelichte torso heb ik het idee, of overbelicht gezicht, hoe je het wilt zien... Ik zou dat eens nuanceren en dan kijken of het er beter uitziet. Vind dit overigens ook de beste foto van de 3 en ook echt een leuke foto.

2. Ik vind dat je hier iig een prachtige DOF te pakken hebt. jammer inderdaad (zoals Nomad ook al zei) van haar lach welke op blijkbaar meer mensen onnatuurlijk overkomt. Lachen is niets mis mee, ook niet op portretfoto's, maar vind hem hier iets minder mooi. In deze foto zie je trouwens ook hetgeen ik in foto 1 mis, een betere overeenkomst in belichting tussen haar gezicht en torso.

3. Bij deze ben je in de nabewerking wel wat doorgeschoten ja. Nouja het valt enigzins mee, de bloomish/dromerige look kan best ok zijn, maar hij lijk idd burned... Welke tools&effecten heb je eroverheen gehaald?

Probeer foto 1 eens te bewerken en post hem nog eens. Ben benieuwd naar hoe het eruit ziet... Of mogen wij het voor je proberen te shoppen en hier posten? En nog een keer, prachtige dof :), serieus mooi vind ik.

:) Wat mij betreft een nette shoot. Was Kyra blij met het cadeautje en de foto's?
Kyra krijgt de foto donderdag :)

Van mij mogen jullie die foto 1 shoppen. Ik zal eventjes het origineel zoeken:

Foto 3 is overigens gecreerd door een softening layer en vignetting, en die vignetting was idd wat heftig. Al heb ik vaker van dat soort portretfoto's. Dus dat was eigenlijk wel bewust.

Foto 1 RAW (save as)
andere versie(save as)
Ja het truitje was oorspronkelijk felblauw

Foto 1 is ook uitgekozen voor't cadeautje, dus iedere verbetering is welkom. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Timo op 27-06-2007 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:22

breinonline

Are you afraid to be known?

Foto 1 is leuk, maar onderbelicht lijkt het. Speel eens wat met de curves en maak de achtergrond wat lichter ten oppzichte van het hoofd. Dan komt de foto waarschijnlijk al beter uit de verf. De blik op nummer 2 vind ik minder geslaagd. Foto 3 is dan wel weer leuk, al voegt het scheve voor mij niets toe.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

fooker schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 00:41:
[...]

Ja het truitje was oorspronkelijk felblauw
Dat is te zien trouwens. Het licht dat eropvalt verspreidt een beetje en er zit dus nog een blauw randje op de huid eronder.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Laatst online: 15-09 10:08
Vind de uitsnede van #2 niet zo super. Bovenaan te krap en onderaan ook op een vreemde plek.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanslH
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 23:05
Ik heb even de raw geopend ik vind haar gezicht naturel een stuk leuker en haar glimlach geloofwaardiger dan in foto1 bewerkt. Ik heb een beetje moeite met die gladgestreken vlakte die haar voorhoofd en neus zijn geworden (maar ik hou sowieso niet zo van glamour).

Nikon D3, nikkor 24-70 2.8, nikkor 14-24 2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Heb net je foto even geprobeerd. Ik heb het niet te gecompliceerd gemaakt.
Voornamelijk: contrast in het gezicht, kleurversterking in haar gezicht, extra diepte in het gezicht met schaduw aan haar linkerkant (rechts voor haar) (dmv dodge&burn) en wat afwisseling in de achtergrond gemaakt qua licht en donker. En truitje wat minder vel gemaakt, viel me teveel op.
Dit nadat ik levels e.d. goed gedaan had.

Oh en open mijn foto even in ps ofzo, want het kleurenprofiel gaat mis in FF en IE, snap niet waarom, maar ze is nogal bleek als je kijkt in een browser, safari doet het misschien wel goed :)
linkje naar mijn foto

[ Voor 4% gewijzigd door Nomad op 27-06-2007 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanslH
Enorme verbetering! Lekker portret.
Heb voor de grap nog wat clearasil gedaan en haar neus een zetje gegeven
http://www.xs4all.nl/~admicare/Pics/kyra3.jpg
Niet perse een verbetering maar gewoon ter vermaak (en vrouwen snappen zelf toch niet dat onvolkomenheden pbest leuk kunnen zijn :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

HanslH schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 13:02:
Enorme verbetering! Lekker portret.
Heb voor de grap nog wat clearasil gedaan en haar neus een zetje gegeven
http://www.xs4all.nl/~admicare/Pics/kyra3.jpg
Niet perse een verbetering maar gewoon ter vermaak (en vrouwen snappen zelf toch niet dat onvolkomenheden pbest leuk kunnen zijn :P )
Bedoelde je mijn foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Graag zou ik weten wat jullie van de foto's vinden :) Wil de volgende keer toch nog betere platen kunnen neerzetten :)
De foto's zijn vrij snapshotterig - het enige wat je toepast om de focus op haar te leggen is een beperkt dof. Foto3 wordt door de effecten helaas niet geholpen ook, hij hoort van zichzelf al leuk te zijn en geen effecten nodig te hebben :) Diezelfde foto3, haar houding, is bijvoorbeeld erg gesloten. Ondanks haar glimlach komt dat dus erg strak over. Of ze het nou koud had, of onrustig was vanwege de cam, whatever, dat maakt niet uit: maar ze is niet op haar gemak.

De foto's worden ook stukken beter als je haar half of helemaal in beeld neemt: de titel van het topic bevat 'Model' maar ze staat er maar voor 1/3e of zelfs maar een kwart op: het zijn meer snelle portretshots zogezegd.

Ik heb het idee dat je met meer geduld en rust in je foto's (de bezigheid die fotograferen is), en meer zorg voor compositie, poseren en contact met je onderwerp stukken betere foto's kan maken dan dit :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanslH
@Nomad; ja bedoelde jouw bewerking. Relateerde qua het woord verbetering even aan de serie zoals die hierboven staat en foto 1 in het bijzonder omdat die vergelijkbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou iets meer met de curves spelen en een sfeervolle toning toevoegen

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nieuwemarkt/kyra1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Laatst online: 15-09 10:08
Is dat shirtje nou oorspronkelijk blauw of niet?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 14:56:
ik zou iets meer met de curves spelen en een sfeervolle toning toevoegen

[afbeelding]
Ik vind 't er niet uit zien, zo'n lijkbleke kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bergen schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 15:58:
[...]
Ik vind 't er niet uit zien, zo'n lijkbleke kleur.
dat valt toch wel mee?
Wijnands schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 15:54:
Is dat shirtje nou oorspronkelijk blauw of niet?
blauw ja, maar dat pakt teveel aandacht

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2007 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
Ik ben zelf nog verder gegaan met de bewerking van nomad.Afbeeldingslocatie: http://bycanon.com/kyra2/kyra1-small.jpg

Plaatje is klikbaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanslH
Volgens mij was de bedoeling van de bewerking van Nomad om het gezicht naturel te houden en niet helemaal glad te plamuren (correct me if wrong). Ik vind dit plaatje weer hetzelfde probleem krijgen als de eerste plaatjes en ik vind de neus te recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

HanslH schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 14:48:
@Nomad; ja bedoelde jouw bewerking. Relateerde qua het woord verbetering even aan de serie zoals die hierboven staat en foto 1 in het bijzonder omdat die vergelijkbaar is.
HanslH schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 16:46:
Volgens mij was de bedoeling van de bewerking van Nomad om het gezicht naturel te houden en niet helemaal glad te plamuren (correct me if wrong). Ik vind dit plaatje weer hetzelfde probleem krijgen als de eerste plaatjes en ik vind de neus te recht.
je hebt gelijk, ik wilde juist niet van die extremere dingen doen. Een plamuur of nose job zul je bij mij niet zien.

Wat ik trouwens voor geen meter snap is mijn kleurprofiel.....de foto die ik postte is adobe rgb toch? Niet verstandig voor browsers blijkbaar......wat kan ik het beste doen, iemand die mij daarin kan helpen.....iig zelfde profiel in camera en ps en liefst ook browser...dus dat zou uitkomen op Srgb standaard, maar ga ik dat ook negatief merken?

edit: mijn laptop met FF maakt er weer wat anders van qua kleuren, dus heb fooker zijn edit op mijn foto en mijn eigen foto van kyra maar even naast elkaar gezet in PS.
Algemeen, fooker zijn foto is een stuk cleaner en in dit geval ook wel mooier. Ben het niet eens met alles wat hij doet, maar het resultaat dat hij zo verkrijgt vind ik beter dan de testcase die hij eerst neer zette en de edit van mijn foto ziet er meer "af" uit. Ben het niet eens met de nose job, maar verder vind ik het cleanen best aardig gelukt, hoewel ietsje minder van mij wel mag.
Ik denk dat een tussenweg tussen je edit en mijn foto het beste resultaat gaat geven, maar daar mag je zelf even mee prutsen.
o.a. de blur op haar borst vind ik niet nodig, daar stoorde niks en nu is het lelijk uit focus.

[ Voor 25% gewijzigd door Nomad op 27-06-2007 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanslH
Nomad schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 17:08:
Algemeen, fooker zijn foto is een stuk cleaner en in dit geval ook wel mooier.
Als het over uiterlijk van mensen gaat is het spreekwoord "over smaken valt niet te twisten" het best op z'n plaats ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
Nomad schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 17:08:
[...]

[...]

je hebt gelijk, ik wilde juist niet van die extremere dingen doen. Een plamuur of nose job zul je bij mij niet zien.

Wat ik trouwens voor geen meter snap is mijn kleurprofiel.....de foto die ik postte is adobe rgb toch? Niet verstandig voor browsers blijkbaar......wat kan ik het beste doen, iemand die mij daarin kan helpen.....iig zelfde profiel in camera en ps en liefst ook browser...dus dat zou uitkomen op Srgb standaard, maar ga ik dat ook negatief merken?

edit: mijn laptop met FF maakt er weer wat anders van qua kleuren, dus heb fooker zijn edit op mijn foto en mijn eigen foto van kyra maar even naast elkaar gezet in PS.
Algemeen, fooker zijn foto is een stuk cleaner en in dit geval ook wel mooier. Ben het niet eens met alles wat hij doet, maar het resultaat dat hij zo verkrijgt vind ik beter dan de testcase die hij eerst neer zette en de edit van mijn foto ziet er meer "af" uit. Ben het niet eens met de nose job, maar verder vind ik het cleanen best aardig gelukt, hoewel ietsje minder van mij wel mag.
Ik denk dat een tussenweg tussen je edit en mijn foto het beste resultaat gaat geven, maar daar mag je zelf even mee prutsen.
o.a. de blur op haar borst vind ik niet nodig, daar stoorde niks en nu is het lelijk uit focus.
Voordat je foto's op internet plaatst even converten naar sRGB ( edit -> convert to profile). Camera settings maakt niet uit als je RAW schiet. Zelf ben ik eigenlijk wel gecharmeerd van een iets glamoureuzere look. Dat was voor mijzelf ook de insteek :)

Verder is de huid niet 100% plasticfantastic, er zit nog genoeg detail in. Het is dus ook geen gaussian blur :)

Ik vond die blur eigenlijk beter aangezien het toch of aan de muur of op een kastje komt te staan. Zelf vond ik haar decolleté iets storend. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Timo op 27-06-2007 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Leuk om te zien hoe je foto zich hier steeds meer ontwikkelt. Het eindresultaat kan er goed mee door en de blur aan de onderkant doet de foto veel goed, omdat de aandacht nu primair naar haar gezicht gaat O-) .
Pagina: 1