Toon posts:

Ik wil Dolby digital geluid bij mijn DVD-films

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een DVD speler in mijn computer zitten, met een bagger geluidskaart(16bit-ISA),
Nu wil ik een nieuwe geluidskaart kopen die ik op mijn Dolby digital of pro logic versterker(wil ik ook nog kopen) kan aansluiten. de dolby effecten moeten dus bij de twee kanaals audio worden gestopt(geencodeerd ofzo...) en door de versterker worden gedecodeerd. Bestaan dit soort geluidskaarten, en zo ja welke???

Verwijderd

SoundBlaster Live Platinum!

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-08 15:31

reapher

Z POWER

Naar mijn weten kan je geen dolby digital geluid bij twee analoge kanalen doen. je moet hiervoor een digital out hebben. En je kaart moet Ac3 bypass ondersteunen

Click hier niet

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:48
_Alle_ Soundblaster Live kaarten hebben een Dolby Digital geschikte digitale uitgang of de mogelijkheid om voor een gulden 5 zo'n uitgang te geven.
"de dolby effecten moeten dus bij de twee kanaals audio worden gestopt" Dit kan alleen met Dolby Prologic. Dolby Digital MOET over een digitaal kabeltje.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• rammes
  • Laatst online: 15:56

rammes

koekebakker 1e klas

Jongens niet zo moeilijk doen, ik heb zelf gewoon een drx2 kaartje van creative en daarop zit een dolby digital uitgang die past op elke dolby digital versterker en dat is alles wat je nodig hebt.

Ik zou het doen!

• FatalError
  • Laatst online: 16:48
Ik vind zo'n losse MPEG2 kaart onzin. Tenzij je een processor trager dan 400MHz ofzo hebt is software encoding goed. Wil je dolby digital, dan sluit je gewoon een DD decoder aan op de digitale uitgang van je geluidskaart en wil je TV-out, zorg dan dat je een videokaart met TV-out hebt.
Ik ben trouwens zeer te spreken met de beeldkwaliteit van de tv-uitgang op m'n Hercules GF2. Je moet hoogstens wat kleuren bijstellen, maar films zien er prachtig uit op een TV.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• rammes
  • Laatst online: 15:56

rammes

koekebakker 1e klas

op die mpeg2 kaart zit dus ook een tv out geen gezijk met bijstellen van een brakke tv out op je videokaart

Ik zou het doen!

Pagina: 1