[XP] Lan verbinding compleet uitschakelen.

Pagina: 1
Acties:

• vuurfreter
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-06-2024
In een ander topic vertelde ik over de pc in onze studio:
vuurfreter in "[XP] CD-rom en usb locken met password?*"

Nu is het zo dat er ook gebruik wordt gemaakt van internet via die pc. Stekkertje heb ik al een paar maal aangetroffen in die pc terwijl er geen beveiliging opzit omdat het alleen maar voor te draaien is en niet voor internet. De netwerkverbinding heb ik aleens uitgeschakeld en dat is makkelijk te omzeilen. Nu zat ik te denken om die netwerkkaart uit hardware te verwijderen maar bij het opstarten wordt ie weer gedetecteerd. Iemand een oplossing om die lankaart onklaar te maken zonder de kast open te schoroeven en die kaart eruit te halen?

Zoeken leverde mij vrij weinig bruikbaars op.

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

frankknopers

Goud is geen geld

Onboard LAN disablen in het BIOS en een BIOS password erop? ;)

Gaat iets moeilijker met een insteekkaartje voor LAN

[ Voor 36% gewijzigd door frankknopers op 25-06-2007 18:46 ]

Goud is geen geld

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 15:48

SpamLame

niks

admin rechten ontnemen en gewone user rechten geven.
jij als admin disabled dan de kaart, klaar denk ik.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-03 21:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Compleet ander ip range instellen? Iets wat haast nooit gebruikt wordt is de klasse B private adres 172.16.x.x. Je kan ook je hosts file aanpassen zodat alle aanvragen naar 127.0.0.1 gaat, je loopback adres.
Standaard gebruiker niet als admin laten aanmelden is ook een goede optie, mogen ze de lankaart niet meer inschakelen.

Commandline FTW

• vuurfreter
De reactie van frankknopers is het bekijken waard.

Even ter duidelijkheid. Het is een losse pc die door iemand (1 programma) gebruikt wordt voor internet verder niet. Er steekt ook nooit een kabel in alleen als die mensen er zijn geweest. Op de pc is maar 1 user dus dat heeft niet veel nut.

Verwijderd

Mis ik nou iets of moet je gewoon de persoon die steeds dat kabeltje er in steekt op z'n sodemieter geven? Afspraken maken en zo.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2007 19:45 ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-03 21:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Nog makkelijker, haal de kabel weg. Of prop iets in de lanport (nog wel dat je het eruit kan halen zonder problemen), plak de poort dicht, andere niet technische oplossingen zijn er genoeg.
Wat je ook kan doen, is een lanstekkertje nemen, daar twee ijzerdraatjes (uiteraard geïsoleerd van elkaar) op zo'n verbinden zodat het lijkt alsof er netwerk verbinding is. Gaat de gebruiker niet eerst kijken of de kabel er wel in zit en als internet niet werkt, zal wel eruit liggen dan.
Je kan ook een beveiligingscamera op die hoek richten die dan opneemt wie er met zijn vuile fikken die kabel er telkens in steekt.

Commandline FTW

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Hero Of Time schreef op maandag 25 juni 2007 @ 18:59:
Compleet ander ip range instellen? Iets wat haast nooit gebruikt wordt is de klasse B private adres 172.16.x.x. Je kan ook je hosts file aanpassen zodat alle aanvragen naar 127.0.0.1 gaat, je loopback adres.
Standaard gebruiker niet als admin laten aanmelden is ook een goede optie, mogen ze de lankaart niet meer inschakelen.
Juist, mij lijkt het ook handig om in de hosts file (c:\windows\system32\drivers\etc\) een loopback te maken naar 127.0.0.1 . Gegarandeerd succes. Of een niet bestaande proxy in IE, of inderdaad de admin rechten ontnemen en de kaart disablen.

• Facer
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Facer

Ken net.....

Als je een gateway heb:
route -p add 192.168.0.1 MASK 255.255.255.0 192.168.0.254 metric 1

Dan wordt het ook al een stuk moeilijk voor een leek dan om een werkende netwerk verbinding te krijgen

• vuurfreter
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 19:44:
Mis ik nou iets of moet je gewoon de persoon die steeds dat kabeltje er in steekt op z'n sodemieter geven? Afspraken maken en zo.
Laat ik het zo zeggen dat werkt niet.

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

vuurfreter schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 08:49:
[...]
Laat ik het zo zeggen dat werkt niet.
Je hebt nu twee topics lopen, over verschillende 'problemen'. Ik zie echter, zeker na dit antwoord, maar eeen probleem, namelijk er is iemand, die ondanks gemaakte afspraken loopt te kloten...
De simpelste oplossing daarvoor lijkt mij, als het niet helpt om aan die afspraken te refereren, en de persoon niet gemist kan worden, om dan toch maar een tweede (beperkte) account op de genoemde PC(s) te maken.
De meeste van je problemen zijn over, en aangezien er blijkbaar bewezen is dat afspraken neit werken, los je het dus op een andere manier op. Bij eventuele klachten verwijs je naar het niet nakomen van gemaakte afspraken.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik moet het toch een beetje eens zijn met Hlp en Jester.NL :)

Je probeert nu een organisatorisch en menselijk probleem op een technische wijze op te lossen.
Lijkt me niet echt de bedoeling.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1