Toon posts:

[Keyboard+Mouse] Twee toetsenborden op 1 PC? Afstand?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil 2 toetsenborden en 2 muizen op mijn PC aansluiten. Er hoeft slechts 1 setje tegeljkertijd gebruikt te kunnen worden, maar ik wil het aantal handelingen om van het ene setje naar het andere te switchen tot een minimum beperken; liefst nul handelingen. Kan dat? Momenteel zit er een standaard muis/toetsenbord in via de PS/2 aansluitingen.

1) Als ik er een wireless setje aan toevoeg via USB, gaat dit dan goed werken? Is er speciale software nodig? Wat gebeurt er als onverhoopt beide muizen/toetsenborden tegelijk gebruikt worden? Liefst zou ik zien dat de muispointer op beide muizen reageert en dat de toetsaanslagen ook gemixt worden.

2) Ik wil dat het wireless setje niet al te nauwkeurig gericht hoeft te worden en het moet ook wel een paar meter aankunnen zodat het niet zo krap komt waar het ontvangertje staat. Infrarood valt dus waarschijnlijk af. Kan ik er zonder meer van uit gaan dat alle RF en Bluetooth setjes probleemloos een metertje of 5-6 aankunnen en door een strategisch geplaatste plantenbak of gordijn heen kunnen kijken?

Als iemand praktijkervaring heeft met zo'n setje in een vergelijkbaar scenario ben ik ook wel benieuwd naar merk en model.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

1. Je kunt makkelijk meerdere inputdeivces aan je systeem hangen. Hoeveel mensen hebben wel niet een losse muis aan hun notebook hangen bijv.
Dus je hebt geen extra drivers nodig of wat dan ook.

2. Met mijn RF keyboardje van logitech haalde ik zonder problemen een metertje of 6 met het keyboard. Niet dat ik daarna nog goed kon lezen wat er op het scherm stond, maar het is haalbaar :P

Verwijderd

Topicstarter
Mooi, bedankt. Ik ga hem trouwens in combinatie met beamer gebruiken dus dan moet het lezen geen probleem zijn :-)

Weet je toevallig ook uit je hoofd welke Logitech? Of zie je hem misschien hier tussen staan:
http://www.alternate.nl/h...2=Toetsenborden&#Logitech

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2007 18:56 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 18:55:
Mooi, bedankt :-)

Weet je toevallig ook uit je hoofd welke Logitech? Of zie je hem misschien hier tussen staan:
http://www.alternate.nl/h...2=Toetsenborden&#Logitech
Geen idee welke het precies was. Heb dat ding een aantal jaren geleden gekocht als desktop zet (nog voor ze met het hele MX, LX en dat soort typering kwamen). Maar heb niet het idee dat er echt veel verschil in de RF controlelrs zal zitten.