XFX GeForce 6200 speelt geen film(s)

Pagina: 1
Acties:
  • 201 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09-2025
Hallo

Zojuist geregistreerd dus ik zal mijn 1e vraag maar stellen, ik heb 1 maand geleden een XFX GeForce 6200 (256 Mb) gekocht in Duitsland (kan dus moeilijk terug gaan). Niet om mee te gamen maar om Dreamweaver te draaien, paint shop pro.. etc

Nou heb ik een klein probleempje, hij speelt géén films af. Mijn CPU gaat naar 100% gebruik. Ik heb hetvolgende al geprobeert:

- Codecs installeren
Geen effect
- Andere media speler gebruiken
Geen effect
- Clean Windows install (XP)
Geen effect
- Windows Vista
Je krijgt zo'n prestatie cijfer, aan de hand daarvan kan je programma's en games kopen.. maar bij het testen van media bestanden loopt hij vast en valt er niets meer te doen buiten een reset.

Ik he nog geen oplossing gevonden.. :?

Alvast bedankt!

• DrEvil1986
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-01 17:04
Misschien overbodig, maar heb je wel drivers geinstalleerd?
En zit je scherm aan de primaire uitgang?

[ Voor 26% gewijzigd door DrEvil1986 op 25-06-2007 17:58 ]

• Turbosjaak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 31-03 15:18

Turbosjaak

Un Chien De Liege

Even kijken als je je drivers hebt geinstalleerd , dit heb ik ook vaker gehad, toen was ik vergeten drivers te installeren.

Powered By: Lenovo Thinkpad T61p & IBM Thinkpad X21

• Red-Front
DrEvil1986 schreef op maandag 25 juni 2007 @ 17:57:
1. Misschien overbodig, maar heb je wel drivers geinstalleerd?
2. En zit je scherm aan de primaire uitgang?
1. Ja, die er van XFX bij zaten. Ook de drivers van NVIDIA geprobeert maar dat haalt niets uit.
2. Ik neem aan van wel, er is maar 1 ding waar hij op past :) (Kheb daar nog niet echt veel verstand van)

En als het nodig is maak ik zo even een foto'tje met me mobieltje en upload ik hem.

[ Voor 9% gewijzigd door Red-Front op 25-06-2007 18:00 ]

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:45

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Wellicht overbodig, maar heb je ook de drivers van je oude kaart verwijderd? ;)

Rail Away!

Verwijderd

Mad Marty schreef op maandag 25 juni 2007 @ 18:04:
Wellicht overbodig, maar heb je ook de drivers van je oude kaart verwijderd? ;)
Hij heeft een clean Windows install gedaan dus ik denk zelf dat dat wel is gebeurt :)

• Red-Front
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 18:06:
[...]

Hij heeft een clean Windows install gedaan dus ik denk zelf dat dat wel is gebeurt :)
Wilde ik net zeggen :P
Alvast bedankt voor de reactie's ;)

Enne, Youtube (video google, zelfde systeem) kan hij wél afspelen.. maar dat zit in een flash element en zo ver gaat mijn verstand niet. Maar waarom kan hij dat da wel afspelen?
Windows Media player online met <embed> tags op website's werkt niet.

[ Voor 31% gewijzigd door Red-Front op 25-06-2007 18:08 ]

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Wellicht overbodig, maar heb je ook de DIVX coded geinstalleerd (om avi's af te spelen)

Hoi!

• Red-Front
urnie538 schreef op maandag 25 juni 2007 @ 18:09:
Wellicht overbodig, maar heb je ook de DIVX coded geinstalleerd (om avi's af te spelen)
Zie mijn 1e post in deze topic :P
Ik heb al geprobeert om codecs te installeren..

Ik snap er ok niets van, jammer.. naar verhouding heb ik liever mijn 6 jaar oude GeForce Ti-4200 weer terug :+

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
Definieer graag "hij speelt géén films af." AVI? DivX? HD Content? Of alles niet?

Ik zou ook eens in de device manager kijken of er wellicht IRQ conflicten zijn en zo.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

• MvandeK
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
ik heb een 2 jaar geleden ook zo'n probleem gehad met een XFX nvidia 6200, en die kon ook geen filmpjes afspelen, cpu ging naar 100%. bleek uiteindelijk dat er iets kapot was aan de kaart, andere kaart erin gedaan, en toen werkte het wel.

kaart is toen trouwens nog door automatiseringsbedrijf getest, en daar werd hij dus kapot bevonden, lag niet aan chipset/drivers.

[ Voor 21% gewijzigd door MvandeK op 25-06-2007 18:30 ]

Fotografie voor beginners | Home Assistant configuratie

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:05

bonzz.netninja

Niente baffi

lijkt me eerder chipset/agp drivers problematiek (probleem komt bekend voor, ik had soortgelijk. Bleek aan brakke agp drivers te liggen).

Wat voor moederbord heb je? Ik zou even zoeken bij je moederbord fabrikant naar chipset drivers of liever nog specifieke agp drivers oid. Dat werkte bij mij

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• Red-Front
bonzz.netninja schreef op maandag 25 juni 2007 @ 18:26:
lijkt me eerder chipset/agp drivers problematiek (probleem komt bekend voor, ik had soortgelijk. Bleek aan brakke agp drivers te liggen).

Wat voor moederbord heb je? Ik zou even zoeken bij je moederbord fabrikant naar chipset drivers of liever nog specifieke agp drivers oid. Dat werkte bij mij
PC van de Medion hé, da's niet veel soeps maar voor €150 gekocht van me ouders.. stomme fout want ik heb er zit nu al €350 aan andere dingen in.. (Voeding, Videokaart, WiFi, Harde schijf..)
Ik ga in ieder geval geen nieuwe dingen aanschaffe voor deze PC, ik ga over op PCI-E zodra ik geld genoeg heb (duurt dus nog even)

Voor dat ik het vergeet, het is een MSI MS-6701, daar zijn als het goed is geen update's voor geweest of eentje voor de harde schijf.. niets voor AGP.
maartentjuh schreef op maandag 25 juni 2007 @ 18:23:
ik heb een 2 jaar geleden ook zo'n probleem gehad met een XFX nvidia 6200, en die kon ook geen filmpjes afspelen, cpu ging naar 100%. bleek uiteindelijk dat er iets kapot was aan de kaart, andere kaart erin gedaan, en toen werkte het wel.

kaart is toen trouwens nog door automatiseringsbedrijf getest, en daar werd hij dus kapot bevonden, lag niet aan chipset/drivers.
Misschien XFX even mailen en.. of Saturn uit Duitsland even aankaarten met het betalingsbewijs. Ik heb geen bonnetje meer maar ik heb gepind, is dat genoeg bewijs?
Definieer graag "hij speelt géén films af." AVI? DivX? HD Content? Of alles niet?

Ik zou ook eens in de device manager kijken of er wellicht IRQ conflicten zijn en zo.
Hij speelt niets buiten youtube, maar daar zit een flash-laagje omheen. Ik zal evenkijken in de device manager.

Edit
Mijn leeftijd is 15 en ben geen PC-held en Engelsman.. maar je bedoelt toch apparaatbeheer?
Zo ja:
Dit apparaat werkt correct.

Klik op Probleem oplossen om de probleemoplosser te starten, als u problemen hebt met dit apparaat
En "probleem oplossen" heeft ook geen nut..

[ Voor 77% gewijzigd door Red-Front op 25-06-2007 18:35 ]

• albatross
Red-Front schreef op maandag 25 juni 2007 @ 18:28:

LOL. Die knop is inderdaad wat erg optimistisch. :) Maar goed, ik bedoelde inderdaad "apparaatbeheer".

Ik ben bang dat "maartenjuh" wel eens gelijk zou kunnen hebben. Maar ik zou eerst alle relevante moederbord drivers installeren: chipset, agp, enz. En daarna, opnieuw, de video drivers. Dan wellicht in een andere machine proberen? Dan gewoon retour sturen naar Duitsland. De post naar en van Duitsland is echt razendsnel tegenwoordig: 1 of 2 dagen.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

• Red-Front
albatross schreef op maandag 25 juni 2007 @ 18:52:
[...]

LOL. Die knop is inderdaad wat erg optimistisch. :) Maar goed, ik bedoelde inderdaad "apparaatbeheer".

Ik ben bang dat "maartenjuh" wel eens gelijk zou kunnen hebben. Maar ik zou eerst alle relevante moederbord drivers installeren: chpset, agp, enz. En daarna, opnieuw, de video drivers. Dan wellicht in een andere machine proberen? Dan gewoon retour sturen naar Duitsland. De post naar en van Duitsland is echt razendsnel tegenwoordig: 1 of 2 dagen.
Windows help zal idd niet helpen. Ehm, ik denk niet dat ik nog iets terug ga krijgen wat ik heb hem "iets" overgeclocked..

Normaal:
350 MHz GPU | 532 MHz Memory

Mijn overclock: (kleintje maar..)
400 MHz GPU | 550 MHz Memory

Stabiel, geen artifacts en temperatuur ook netjes..

Bedankt voor jullie hulp maar ik denk dat het hier vastloopt, een oplossing is er blijkbaar niet :P
(Of die heb ik verknald door de overclock)

• albatross
Red-Front schreef op maandag 25 juni 2007 @ 18:57:

Windows help zal idd niet helpen. Ehm, ik denk niet dat ik nog iets terug ga krijgen wat ik heb hem "iets" overgeclocked..

Normaal:
350 MHz GPU | 532 MHz Memory

Mijn overclock:
600 MHz GPU | 550 MHz Memory

Stabiel, geen artifacts en temperatuur ook netjes..
Yikes, das een forse overklok. Dat verandert de zaak wel een beetje. Heeft ie het ueberhaupt wel eens gedaan eigenlijk? Ik neem aan dat je zonder overklok begonnen bent, toch? En hij staat toch nog steeds niet zo ver overklokt? Ik ben geen video kaart overklokker expert, maar ik vind van 350Mhz naar 600Mhz wel wat erg veel. Ik zou dat maar eens wat terugdraaien. En als je meteen op 600Mhz begonnen bent, zou het me niet verbazen dat de boel direct doorgefikt is. Maar goed, laten we hoop houden. :)

• Red-Front
albatross schreef op maandag 25 juni 2007 @ 19:08:
[...]

Yikes, das een forse overklok. Dat verandert de zaak wel een beetje. Heeft ie het ueberhaupt wel eens gedaan eigenlijk? Ik neem aan dat je zonder overklok begonnen bent, toch? En hij staat toch nog steeds niet zo ver overklokt? Ik ben geen video kaart overklokker expert, maar ik vind van 350Mhz naar 600Mhz wel wat erg veel. Ik zou dat maar eens wat terugdraaien. En als je meteen op 600Mhz begonnen bent, zou het me niet verbazen dat de boel direct doorgefikt is. Maar goed, laten we hoop houden. :)
Edit Het balkje gaat niet verder dan 405, ik heb me het 1e getal vergist.. mijn excuus _/-\o_

Neen, niet in het begin gedaan.. hij heeft nooit film afgespeeld!
Dat overclocken heb ik na 3/4 weken gedaan (hij is iets ouder dan een maand als ik nu het nu nakijk, het is bijna zomervakantie.. hij is 1 maand en 2 weken oud 8)

Ik kan niet verder overclocken, het balkje schuift niet verder dan 405 MHz. Dus heb hem maar op 400 MHz gezet zonder problemen. Enne hij is zéker niet doorgefikt want ik kijk elke dag naar de temperaturen van de onderdelen

Het komt zeker daar niet door, maar ik ben denk ik wél mijn garantie kwijt.

[ Voor 10% gewijzigd door Red-Front op 25-06-2007 19:26 ]

• albatross
Red-Front schreef op maandag 25 juni 2007 @ 19:23:

Het komt zeker daar niet door, maar ik ben denk ik wél mijn garantie kwijt.
405Mhz klinkt al een stuk redelijker. :)

Hoewel ik je zeer zeker niet aan wil zetten tot plegen van RMA fraude, zou ik toch nVidia eens bellen/schrijven, en vragen of je ook daadwerkelijk je garantie kwijt bent wanneer je minimaal overklokt met behulp van hun eigen, officiele "control panel". Dat zou nog wel eens mee kunnen vallen. Lijkt me namelijk toch gewoon een gevalletje DOA.

• Red-Front
albatross schreef op maandag 25 juni 2007 @ 19:37:
[...]

405Mhz klinkt al een stuk redelijker. :)

Hoewel ik je zeer zeker niet aan wil zetten tot plegen van RMA fraude, zou ik toch nVidia eens bellen/schrijven, en vragen of je ook daadwerkelijk je garantie kwijt bent wanneer je minimaal overklokt met behulp van hun eigen, officiele "control panel". Dat zou nog wel eens mee kunnen vallen. Lijkt me namelijk toch gewoon een gevalletje DOA.
Heb jij ooit wel een GeForce kaart overgeclocked :P

Ik denk dat dit genoeg zegt: ;)
Afbeeldingslocatie: http://83.117.12.151/upstream/upload/garantieverlies.PNG

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Red-Front schreef op maandag 25 juni 2007 @ 19:45:
[...]

Ik denk dat dit genoeg zegt: ;)
[afbeelding]
1. Dat heb je alleen als je dat crappy regeditje gebruikt, met een degelijke tool als RivaTuner niet.
2. Die garanties slaan op de overkloks, die tweede in ieder geval.
3. Lijkt me sterk dat een kaart geen films meer speelt na een OC, aangezien hij altijd een zelf-test doet. Ik wil niet zeggen dat 'ie meteen die snelheid kon draaien, maar een film zou hij naderhand nog gewoon moeten spelen.
Hoe doet hij het op standaard snelheden eigenlijk?

• albatross
Red-Front schreef op maandag 25 juni 2007 @ 19:45:
Nee, ik heb mijn nVidia kaarten nog nooit overklokt; als ik een snellere nodig heb, koop ik er meestal gewoon een van de volgende generatie. :)

Wel jammer, zo. Maar die licensie overeenkomst laat weinig ruimte voor interpretatie.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

albatross schreef op maandag 25 juni 2007 @ 18:22:

Waarom geef je juist op deze vraag geen antwoord?

Het lijkt mij, dat je CPU op 100% staat omdat je HD content probeert af te spelen. Hier heb je simpelweg een sterke CPU voor nodig, naast een VGA kaart die eea nog doet. Je vermeld ook nergens je CPU/ rest van je hardware.

• albatross
TheZeroorez schreef op maandag 25 juni 2007 @ 19:58:

3. Lijkt me sterk dat een kaart geen films meer speelt na een OC, aangezien hij altijd een zelf-test doet.
Inderdaad; 400Mhz zou niet echt fataal moeten zijn, Maar vergeet niet dat ik er in eerste instantie vanuit ging dat de TS hem op 600Mhz had lopen: en op die snelheid wordt het zonder superkoeling toch wel erg riskant.

• TheZeroorez
  • Niet online
albatross schreef op maandag 25 juni 2007 @ 20:04:
[...]

Inderdaad; 400Mhz zou niet echt fataal moeten zijn, Maar vergeet niet dat ik er in eerste instantie vanuit ging dat de TS hem op 600Mhz had lopen: en op die snelheid wordt het zonder superkoeling toch wel erg riskant.
Die komt dan niet door de ingebouwde self-test heen, en kun je dus niet gebruiken. Als je dit omzeild hebt misschien wel, maar dan zou het, zolang je gaat gamen nog niets kapot maken denk ik, omdat de snelheid niet gebruikt wordt.

Overigens vraag ik me af waarom je een kaart bijna 100% overklokt in één keer, en al helemaal waarom je dit dan ook voor de 2D-modus doet.

• Red-Front

[...]
Waarom geef je juist op deze vraag geen antwoord?
Ik heb wél antwoord gegeven..
Hij speelt niets buiten youtube, maar daar zit een flash-laagje omheen. Ik zal evenkijken in de device manager.

Edit
Mijn leeftijd is 15 en ben geen PC-held en Engelsman.. maar je bedoelt toch apparaatbeheer?
Zo ja:
quote:
Dit apparaat werkt correct.

Klik op Probleem oplossen om de probleemoplosser te starten, als u problemen hebt met dit apparaat

En ik heb ook RivaTuner.. maar die geeft maar tot 305 MHz voor deze kaart aan..
[b]En die 600 MHz is gewoon een foutje van mij, dit heb ik al gezegd.[/i]

Ik zal de rest van mijn (slechte) PC even posten:

Windows XP SP2
Windows XP SP2
Windows Vista
Intel Pentium 4 Northwood 2666 MHz (20 * 133)
MSI MS-6701
768 Mb RAM (PC 2700 DDR SDRAM)
XFX GeForce 6200 (256 Mb, AGP)
250 GB HDD Samsung
120 GB HDD Seagate (Stuk)

Volgende:
Overigens vraag ik me af waarom je een kaart bijna 100% overklokt in één keer, en al helemaal waarom je dit dan ook voor de 2D-modus doet.
Niet lullig bedoelt, maar waar hb ik dt gezegd :P

[ Voor 11% gewijzigd door Red-Front op 25-06-2007 20:46 ]

• Red-Front
offtopic:
Word een topic "omhoog" schoppen hier eigenlijk getolereerd?

Niet dat ik dit volgens mij doe, want ik heb (denk ik) belangrijk nieuws wat me met mijn probleem kan helpen, of jullie een idee kan geven. Mijn CPU gaat dus naar 100% maar na 30 seconden hoor ik muziek en als ik geluk heb met kleine filmpjes héél traag beeld. Komt dit iemand bekend voor?

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Nee, vaag probleem. Heb je alles wel weer terug normaal geclockt? Evt. underclocken eens proberen, dus te sloom instellen.

En wat je ook kunt doen: Even een live-cd downloaden, branden, en daarvan booten. Bijv. knoppix, (k)ubuntu. En dan daarmee een filmpje afspelen (vanaf memory-stick, cd, hdd, ...). Als dat wel werkt, dan ligt het i.i.g. niet aan de hardware.

[ Voor 9% gewijzigd door brama op 26-06-2007 19:58 ]

I mentioned it once, but I think I got away with it.

• TheZeroorez
  • Niet online
Red-Front schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 19:53:
offtopic:
offtopic:
Staat gewoon in de policy hoor... Na 24 uur mag je iig schoppen, in plaats van editten, met dat bericht zit dus wel goed ;)
Red-Front schreef op maandag 25 juni 2007 @ 20:44:
[...]

Niet lullig bedoelt, maar waar hb ik dt gezegd :P
Niet lullig bedoelt, maar... waarom vraag je zoiets NA het editten van een bericht?

@onder: Die begrijp ik niet helemaal.. :/
Als je doelt op dat er geen 'ge-edit op blablabla' onder staat; dat klopt, dat komt alleen als je meer dan 2% edit ofzo.
@onder2: Daar ging het inderdaad om, die wijziging had ik nog niet gezien, maar het is WEL lullig om daarna te vragen waar je zoiets zei..
@onder3: Omdat je problemen met je kaart hebt, en je nergens aangeeft wat getest te hebben enzo.

Ik ga hier verder niet op in, je zoekt het maar uit :z

[ Voor 88% gewijzigd door TheZeroorez op 27-06-2007 16:46 ]

• Red-Front
TheZeroorez schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 20:03:
[...]

Niet lullig bedoelt, maar... waarom vraag je zoiets NA het editten van een bericht?
@boven
Ik begrijp jou ook niet :/
Als je wilt kunnen we dit via MSN bespreken of PM (heb je dit op tweakers?)
@boven2
Ik vroeg gewoon waar hij het uit op heeft gemaakt dat ik ook 2D heb overgeclocked, want dat staat nergens en is op niets berust..

[ Voor 59% gewijzigd door Red-Front op 27-06-2007 07:57 ]

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Red-Front schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 19:53:
offtopic:

Niet dat ik dit volgens mij doe, want ik heb (denk ik) belangrijk nieuws wat me met mijn probleem kan helpen, of jullie een idee kan geven. Mijn CPU gaat dus naar 100% maar na 30 seconden hoor ik muziek en als ik geluk heb met kleine filmpjes héél traag beeld. Komt dit iemand bekend voor?
nouja nog steeds bekend als in brakke chipset drivers die (nog) niet goed overweg kunnen met je videokaart

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• Red-Front
bonzz.netninja schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 09:13:
[...]

nouja nog steeds bekend als in brakke chipset drivers die (nog) niet goed overweg kunnen met je videokaart
Ik heb nu nóg een keer Windows overnieuw geinstalleerd en hij speelt AVI, ik ga zometeen andere bestanden met verschillende codec's proberen. Bedankt voor jullie hulp en ik post het resultaat binnenkort.

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Red-Front schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 12:21:
[...]

Ik heb nu nóg een keer Windows overnieuw geinstalleerd en hij speelt AVI, ik ga zometeen andere bestanden met verschillende codec's proberen. Bedankt voor jullie hulp en ik post het resultaat binnenkort.
windows installeren is natuurlijk iets anders dan chipset drivers installeren. Maar dat terzijde.

Pagina: 1