Hallo allemaal,
Tja, ik weet dat er heel veel verschillende resize mogelijkheden. Alleen ik ben echt een beginner in PHP en vind ze vrij pittig.
Wat is de situatie: Gebruikers loggen in, en kunnen door middel van een file upload formulier een afbeelding uploaden.(smoelenboek) Dit wordt verwerkt door verwerkupload.php en dat gaat allemaal goed. De naam van de afbeelding en een korte omschrijving worden genoteerd in de SQL database, om het later er weer voor te toveren, en indien gewenst te wijzigen.
Wat is de code van het upload script:
Ik zou het heel graag willen leren, maar nogmaals, ben een beginner hier mee, dus snap die andere vele scripts op internet niet...
Tja, ik weet dat er heel veel verschillende resize mogelijkheden. Alleen ik ben echt een beginner in PHP en vind ze vrij pittig.
Wat is de situatie: Gebruikers loggen in, en kunnen door middel van een file upload formulier een afbeelding uploaden.(smoelenboek) Dit wordt verwerkt door verwerkupload.php en dat gaat allemaal goed. De naam van de afbeelding en een korte omschrijving worden genoteerd in de SQL database, om het later er weer voor te toveren, en indien gewenst te wijzigen.
Wat is de code van het upload script:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
| <?php //maak lokale variabele van omschrijving $omschrijving = $_POST["omschrijving"]; $size = $_FILES['afbeelding']['size']; //maak een unieke bestandsnaam a.d.h.v. de tijd $filename = time(); //Controleer de grote van het bestand in bytes. if($size > 110000) { echo "Je foto mag niet groter zijn dan 100KB"; } else { //split de bestandsnaam en extensie list($fname, $extensie) = split('[.]',$_FILES['afbeelding']['name']); //maak nieuwe bestandsnaam $newfile = $filename . "." . $extensie; //Wat is de uploaddir? $uploaddir = "images/"; //verplaats de handel maar! move_uploaded_file($_FILES['afbeelding']['tmp_name'], $uploaddir . $newfile); //Voeg gegevens toe aan SQL tabel $query = "INSERT INTO smoelen(smoelid,omschrijving,afbnaam) VALUES(NULL,'$omschrijving','$newfile');"; $result = mysql_query($query); header("location: overzicht.php"); } ?> |
Ik zou het heel graag willen leren, maar nogmaals, ben een beginner hier mee, dus snap die andere vele scripts op internet niet...

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw