Toon posts:

Faxserver

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een programma dat mij in staat stelt om:

1. E-mail berichten die gericht zijn aan een bepaald e-mail adres door te versturen als fax naar een opgegeven faxnummer

2. Faxberichten gericht aan een bepaald telefoonnummer door te versturen als e-mail naar een opgegeven e-mail adres

Heeft iemand hier ervaring mee.
Onze gebruikers zitten verspreid en willen graag faxen verzenden en ontvangen via email.
Het gaat om ongeveer 50 gebruikers. zij hebben ook allemaal een eigen faxnummer nodig.

Nu heb ik verschillende organisatie gevonden die deze dienst leveren
bijvoorbeeld www.efax.nl of www.faxservice.nl
heeft iemand misschien ervaring met deze diensten of een eigen
faxserver die bovenstaande kan.
Alvast bedankt voor de reacties.

Verwijderd

GFI FAXMAKER

Niet verder zoeken, dit is gewoon goed, stabiel en doet alles wat je wilt.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tip die ga ik testen.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 16:55:
GFI FAXMAKER

Niet verder zoeken, dit is gewoon goed, stabiel en doet alles wat je wilt.
GFI Faxmaker is overrated, duur en een raar pakket. Ze ondersteunen maar een beperkt aantal modems en 9 van de 10 dingen die het kan zal bijna niemand nodig hebben.

Er zijn goedkopere alternatieven die je meer value for money geven.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Gunner schreef op maandag 25 juni 2007 @ 18:49:
[...]
Er zijn goedkopere alternatieven die je meer value for money geven.
Zoals :?

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Het is een tijd geleden dat ik hier me in verdiept hetb. Via de GoT search is wel het één en ander te vinden.

• alm
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:21

alm

Gunner schreef op maandag 25 juni 2007 @ 18:51:
Het is een tijd geleden dat ik hier me in verdiept hetb. Via de GoT search is wel het één en ander te vinden.
Vind je dat zelf niet een beetje zwak antwoord. Zo van er zijn beteren, maar ik weet niet welke dat zijn.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

alm schreef op maandag 25 juni 2007 @ 20:17:
Vind je dat zelf niet een beetje zwak antwoord. Zo van er zijn beteren, maar ik weet niet welke dat zijn.
Jij komt anders ook niet met antwoorden, maar via [search=fax software] heb ik een aantal paketten gevonden. Omdat deze materie nu niet relevant voor mij is heb ik geen zin om er meer moeite dan dit voor te doen. Gezien je registratie datum zou jij ook moeten weten dat er wel wat zelfzoekzaamheid van topic starters verwacht wordt.

Het was meer bedoeld om de TS op de goede weg te helpen en hem een zak geld te besparen, want in 99% van de gevallen is GFI Faxmaker absoluut niet de juiste keuze. En gezien de licentie kosten leek me het een zinvolle suggestie.

Dus als ik suggereer dat er via de search best wat te vinden is, dan zou een paar simpele zoektermen geen enkel probleem zijn. De search van dit forum werkt namelijk uitstekend.

[ Voor 3% gewijzigd door Gunner op 25-06-2007 20:27 ]

• alm
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:21

alm

Gunner schreef op maandag 25 juni 2007 @ 20:26:
Jij komt anders ook niet met antwoorden, maar via [search=fax software] heb ik een aantal paketten gevonden. Omdat deze materie nu niet relevant voor mij is heb ik geen zin om er meer moeite dan dit voor te doen. Gezien je registratie datum zou jij ook moeten weten dat er wel wat zelfzoekzaamheid van topic starters verwacht wordt.

Het was meer bedoeld om de TS op de goede weg te helpen en hem een zak geld te besparen, want in 99% van de gevallen is GFI Faxmaker absoluut niet de juiste keuze. En gezien de licentie kosten leek me het een zinvolle suggestie.

Dus als ik suggereer dat er via de search best wat te vinden is, dan zou een paar simpele zoektermen geen enkel probleem zijn. De search van dit forum werkt namelijk uitstekend.
Wel zeggen dat iets niet goed zou zijn en dan vervolgens niet met een betere oplossing komen, dat ondermijnt je eigen uitspraak dat GFI Fax te duur zou zijn en dat er betere oplossingen zijn, want die kun je blijkbaar niet zo noemen. Zeg dan gewoon dat je met de zoekfunctie genoeg oplossingen kunt vinden, zonder verder inhoudelijk te reageren en te zeggen dat product x niet goed of te duur is, want dan kun je vragen verwachten...

• Tomahawk
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-12-2025
Kijk misschien ook eens naar http://www.captaris.com

Ik gebruik dit op het werk met 200 faxnummers gekoppeld aan een Domino mailserver. ( Dus hetzelfde zoals jij beschreven hebt )

Je kan add-ons aankopen voor meer functionaliteit ( bvb. PDF-extensie, koppeling aan domino, exchange, SAP,.... )

[ Voor 36% gewijzigd door Tomahawk op 25-06-2007 20:50 ]

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

alm schreef op maandag 25 juni 2007 @ 20:43:
Wel zeggen dat iets niet goed zou zijn en dan vervolgens niet met een betere oplossing komen, dat ondermijnt je eigen uitspraak dat GFI Fax te duur zou zijn en dat er betere oplossingen zijn, want die kun je blijkbaar niet zo noemen.
Ik meende al genoeg argumenten te geven waarom GFI Faxmaker meestal niet geschikt is voor eenvoudige oplossingen.
  1. Te duur
  2. Te weinig ondersteuning voor modems, een beperkte lijst waar weinig standaard modems op staan
  3. Te veel mogelijkheden waardoor het vaak ongeschikt is, in combinatie met de prijs, voor de meeste simpele doeleinden
Om je vraag te beantwoorden, in de situatie waar ik met GFI heb zitten testen heb ik uiteindelijk gekozen voor de Fax service binnen XP Professional. Gewoon gratis en het voldeet aan m'n eisen.

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 13:56
Misschien dat ActiveFax wat voor je is? Op de website kun je 'm downloaden en uitproberen. Punt 2 kan het iig aan, punt 1 zou ik niet durven zeggen. Het is een stukje goedkoper dan GFI Faxmaker en een boel andere pakketten, maar zal ongetwijfeld minder functionaliteit hebben.

[ Voor 45% gewijzigd door Poltergeist op 26-06-2007 07:50 ]

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Poltergeist schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 07:48:
Misschien dat ActiveFax wat voor je is? Op de website kun je 'm downloaden en uitproberen. Punt 2 kan het iig aan, punt 1 zou ik niet durven zeggen. Het is een stukje goedkoper dan GFI Faxmaker en een boel andere pakketten, maar zal ongetwijfeld minder functionaliteit hebben.
Dat was dus één van de paketten die ik ook getest heb. Het werkte best aardig.

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:12

rammes

koekebakker 1e klas

we zijn bij ons ook met een selectie traject bezig.. duurt nog maandje of 2 weer niet of je kunt wachten anders wil ik die info wel geven

Ik zou het doen!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-02 16:35

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik neem aan dat je dit zakelijk wilt, een programma dat doet wat je wilt is ixware
Wij gebruiken dit programma veelvuldig in combinatie met xerox hardware en ScanFlowStore.

[ Voor 28% gewijzigd door CAP-Team op 26-06-2007 23:04 ]

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Pagina: 1