Toon posts:

IIYAMA HELP!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede-tweakers,
tot gisteravond was ik de blije bezitter van een iiyama A702HT vision master pro 410. Waarom ben ik niet blij meer??

- Ik was bezig in dreamwaver en ergerde mij aan wat vette vingers op het scherm. Ik poets met de mouw van mijn overhemd over het scherm om ze te verwijderen. Het resultaat is 2 krasjes van ongeveer 4 centimeter op het midden van mijn scherm. Waarschijnlijk zijn deze krasje veroorzaakt door de knoopjes die aan de mouw zitten (!!!! ja knoopjes!!!).

Ik baalde stevig en heb vanochtend met iiyama gebeld en daar vertelde men mij dat de 100% vlakke beeldbuis (diamondtron) is behandeld met een speciale coating die dus nu beschadigd is. Volgens iiyama zijn er twee oplossingen:

1. de beeldbuis laten vervangen (kost heel veel geld).
2. een nieuwe monitor kopen (nog meer geld: f 979,-).

verder is er niets aan te doen.

Sommige mensen zouden prima kunnen werken met die krassen, maar ik absoluut NIET. Wie kan mij helpen of weet een oplossing voor mijn probleem??
p.s. de monitor is van 6 december 2000, dus net 2 maand oud!!

alvast bedankt!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 07:22

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Tip: Crossposten wordt niet echt gewaardeerd!!
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/122829

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-08 22:08

Vidra

Vragen?

Glaszet bedrijf m.b.t het repareren van glas, dus autoruiten en zo, kunnen met een speciaal chemisch middel wonderen verrichten, ik zou maar effe informeren bij CARGLASS ofzo.... :)

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Verwijderd

hehehehe sorry ik ben ook de trotse bezitter van 2x een A702HT beelscherm.... Als je er echt zo trots op bent/was dan snap ik niet hoe je nou met een mouw met knoopjes je beeldscherm gaat schoonmaken... Ik heb een schoonmaak setje voor beeldschermen 2 planken boven mijn monitor staan en kom dus niet in de verleiding om met mouwen te gaan werken wat echt zonde is..... tenminste dat blijkt nu maar weer :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 08 februari 2001 19:41 schreef LOD het volgende:
hehehehe sorry ik ben ook de trotse bezitter van 2x een A702HT beelscherm.... Als je er echt zo trots op bent/was dan snap ik niet hoe je nou met een mouw met knoopjes je beeldscherm gaat schoonmaken... Ik heb een schoonmaak setje voor beeldschermen 2 planken boven mijn monitor staan en kom dus niet in de verleiding om met mouwen te gaan werken wat echt zonde is..... tenminste dat blijkt nu maar weer :)
Als ik echt zo zuinig was schrijf je......nou ik deed het onbewust. Gewoon ff met je mouw vegen, zonder dat ik het door had iets met de knoopjes erover en toen zaten die krassen erop!!! Je verwacht toch niet van een product van bija 1000 (ja duizend!!) gulden dat het zo makkelijk kapot gaat. Je gaat uit van een glazen beeldbuis, en glas krast niet, niet van een knoopje aan de mouw!!!!

Verwijderd

Dat zie je verkeerd.... Op een raam zie je het niet.... op je beeldscherm wel

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op donderdag 08 februari 2001 19:52 schreef Ernesto het volgende:

[..]

gaat uit van een glazen beeldbuis, en glas krast niet, niet van een knoopje aan de mouw!!!!
Je hebt ook niet op het glas zitten krassen, maar op de antireflectie laag/antistatische laag. Ik neem aan dat de gemiddelde ruit van een auto of woning niet zo'n speciale metaallaag heeft...

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het, had al gebeld met iiyama.

maaruh ik post dit berichtje niet om reacties te krijgen op mijn fouten,
maar om een oplossing voor mijn probleem te krijgen!

Ik neem aan dat dit wel eens vaker (volgens de techn. dienst van iiyama wel) gebeurt. En wellicht dat iemand ervaring met het fixen heeft!!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 08 februari 2001 19:33 schreef wfvn het volgende:
Tip: Crossposten wordt niet echt gewaardeerd!!
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/122829
ja dat was een foutje, en wat de fuck is crossposten?????

Verwijderd

newbie

Verwijderd

Nou, dan zal ik maar de enige zijn die niet zo erg kinds is.......

Of t werkt weet ik niet, maar ik heb wel vorige posts gelezen ,dat dat spul wat je gebruikt voor t weghalen van krassen op displays van mobieltjes zou helpen...

Te koop bij automax of zo... Ik hoop voor je dat t helpt!!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 07:22

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op donderdag 08 februari 2001 20:05 schreef Ernesto het volgende:

[..]

ja dat was een foutje, en wat de fuck is crossposten?????
crossposten is dus wat je hebt gedaan... 2x hetzelfde topic plaatsen......

Check the FAQ ff: http://gathering.tweakers.net/misc?action=faq

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 08 februari 2001 20:45 schreef AirHead het volgende:
Nou, dan zal ik maar de enige zijn die niet zo erg kinds is.......

Of t werkt weet ik niet, maar ik heb wel vorige posts gelezen ,dat dat spul wat je gebruikt voor t weghalen van krassen op displays van mobieltjes zou helpen...

Te koop bij automax of zo... Ik hoop voor je dat t helpt!!
In ieder geval bedankt, maar ik denk dat je dan een hele doffe plek gaat krijgen. de coating is tegen straling en statisieteit en veraangenaamt het beeld ook (prettiger voor de ogen).

Dat durf ik niet aan!
Pagina: 1