Heb hier een server (2003) en een xp client.
Mijn probleem:
Krijg de group policy niet werkend. Als ik een group policy instel werkt deze niet.
Wat al ik gedaan heb:
In de active directory heb ik een OU aangemaakt genaamd Test-OU.
Daarin een gebruiker aangemaakt.
via properties van de ou heb ik een policy aangemaakt.
Bij group policy properties en dan security heb ik de gebruiker die in de ou staat toegevoegd en 2 vinkjes. (Read en Apply Group Policy)
Ook heb ik in de policy option No Override aangevinkt en Block Policy inheritance.
Wanneer ik nou met de Xp bak inlog werkt hetgeen niet wat ik met de server heb ingesteld in de policy. Zo heb ik ingesteld onder User configuration > Administrative Templates > Desktop en dan Hide en disable all items on the desktop Enabled. Dus bureaublad icoontjes verbergen. Maar dit werkt niet.
Als ik op de Xp bak kijk in de logboek geeft ie aan dat iets niet goed is.
De volgende melding.
Event-id 1054 , Userenv
Kan de domeincontrollernaam voor het computernetwerk niet verkrijgen. Het opgegeven domein bestaat niet of kan geen contact maken met dit domein. Het verwerken van het groepsbeleid wordt afgebroken.
De pc's kunnen elkaar gewoon pingen.
Wat doe ik verkeerd.
bvd.
Mijn probleem:
Krijg de group policy niet werkend. Als ik een group policy instel werkt deze niet.
Wat al ik gedaan heb:
In de active directory heb ik een OU aangemaakt genaamd Test-OU.
Daarin een gebruiker aangemaakt.
via properties van de ou heb ik een policy aangemaakt.
Bij group policy properties en dan security heb ik de gebruiker die in de ou staat toegevoegd en 2 vinkjes. (Read en Apply Group Policy)
Ook heb ik in de policy option No Override aangevinkt en Block Policy inheritance.
Wanneer ik nou met de Xp bak inlog werkt hetgeen niet wat ik met de server heb ingesteld in de policy. Zo heb ik ingesteld onder User configuration > Administrative Templates > Desktop en dan Hide en disable all items on the desktop Enabled. Dus bureaublad icoontjes verbergen. Maar dit werkt niet.
Als ik op de Xp bak kijk in de logboek geeft ie aan dat iets niet goed is.
De volgende melding.
Event-id 1054 , Userenv
Kan de domeincontrollernaam voor het computernetwerk niet verkrijgen. Het opgegeven domein bestaat niet of kan geen contact maken met dit domein. Het verwerken van het groepsbeleid wordt afgebroken.
De pc's kunnen elkaar gewoon pingen.
Wat doe ik verkeerd.
bvd.