Alternatief stroomkabel voor laptopvoeding?

Pagina: 1
Acties:
  • 751 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-01 22:59
Ik heb een laptop waar de voeding (externe adapter) wordt aangesloten op een 3-polig stekkertje. De kabel is zo net zo dik als de die van een contactdoos (je weet je met 3, 7 etc aansluitignen). De stekker is dan ook zo'n lompe ronde stekker met randaarde.

Nu heb ik grotendeels van de laptops gezien die hebben een dunne 2-polige kabel met een platte stekker. Die zijn gewoon veel handiger.

Zie foto hier onder;
Ik wou proberen die standaard kabel met een "euro" aansluiting erin te doen, maar dat gaat niet. Die 2 pinnetjes zitten te ver af en zijn ook te dik.
Is er een alternatief kabeltje of iets dergelijk om het aan te sluiten? Ik wil van die dikke kabel en die grote ronde stekker af. Is onhandig om dat overal mee naar toe te nemen.
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/chicken2303/IMG_9212_resize.JPG

Verwijderd

Heb zelf voor een gelijke aansluiting op een weegschaal een losse connector gekocht bij een electronica zaak. (micky mouse worden ze wel eens genoemd) En deze aan een kabel gemonteerd, wel met randaarde stekker aan de andere kant. Zou er zelf geen stekker zonder randaarde aanzetten bij een laptop, maar die keus is aan jou.

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-01 22:10

Glewellyn

is er ook weer.

Voor de goede orde: DON'T TRY THIS AT HOME! })

Ik heb in een vlaag van verstandsverbijstering een keer mijn stroomkabel thuis laten liggen toen ik voor mijn werk naar Londen moest. Toen heb ik zo'n snoertje voor twee pinnen in het midden met een stanleymes bewerkt en de pinnen iets uit elkaar in mijn laptopvoeding gestoken, heeft prima gewerkt voor een weekje.

*zucht*

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-01 23:10
Stekker met randaarde eraf beuken en een stekkertje zonder randaarde erop solderen, vervolgens met isolatietape isoleren. Klaar ben je toch?? :?

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Kabels met mickey-mouse stekkers kun je bij de onderdelenboer op de hoek ook wel kopen. :)

Bij ReplaceDirect bijvoorbeeld.

[ Voor 34% gewijzigd door Beekforel op 26-06-2007 14:23 ]

• The Conman
Ik heb wel zo'n mickeymouse kabeltje gezien bij de onderdelenboer. Alleen deze is altijd met een bolle stekker met randaarde.

Ik wil het zonder hebben. Nou de stekker maakt niet uit, die kan ik in principe wegknippen en eentje zonder erop monteren. Maar dan zit ik nog met die dikke ronde kabel. Heb toch liever een platte dunne kabel.

Die hele kabel eraf knippen en alleen de stekker gebruiken kan ook. Met isolatietape wegwerken is toch iets wat ik liever niet wil hebben. Bestaan er dingen zoals een klein lucifersdoosachtig-formaat om 2 kabels aan elkaar te koppelen? Iets van een kroonsteentje met een behuizing?

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:51
soms werkt een laptop niet zonder randaarde ! Tenminste, bij de 12v-230v auto converter wou de laptop niet starten, bij eens stopcontact wou de laptop niet starten, op een geaard stopcontact deed ie het direct ;)

• The Conman
Ik heb thuis geen randaarde. Dus hoeft sowiezo niet.
Pagina: 1