VNU Media ad slokt resources op

Pagina: 1
Acties:
  • 280 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Ik gebruik Mozilla Firefox v1.5.0.12 en een AMD Atlhon XP2000+. Als een pagina geladen is met een VNU Media skyscraper + zo'n dingetje bovenin wordt er 90-100% pocessorcycles opgegeten.

Bij geladen Casio Exilim (die ook beweegt) is het processorgebruik maximaal 5%.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-09 21:18

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Heb je een screenshot? Aangezien we met deze data weinig aankunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Heb je er ook last van bij Firefox 2? Want daarin zijn wel een heel deel memory leaks gefixed.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:14
Ook hier hetzelfde probleem en nu op Firefox 2.0. Het probleem treedt voornamelijk op als de VNU banner 2 of 3x wordt weergegeven (dus op de plekken die PcDealer aangeeft). Bij enkel de skyscraper valt er nog te surfen, maar het aantal cycles ligt dan rond de 20% op mijn AMD X2 3800.

Het gaat om de 'Make your mark here @ VNU Media' actie, met de gekleurde bolletjes op de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
offtopic:
Je weet dat je ze als abo uit kunt zetten, zowel op forum als frontpage? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Longbeard schreef op maandag 25 juni 2007 @ 16:15:
Heb je een screenshot? Aangezien we met deze data weinig aankunnen.
Het duurde even, want het duurde nu veeeeel langer voordat ik de ad had. Weinig ads trouwens...
Ik hoop hiermee aan je verzoek te hebben voldaan.

Ads en Taskmanager zonder VNU:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/b5ac98c7119a20c76905f35186e1102c/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/78c3d990dcd14d47dcc7b8ed48b12e8d/thumb.png

Ads en Taskmanager met 2x VNU:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/a30d04f25c19de8f26ed0f65fe8317a3/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0b761134807087afb3ba0d4d5b95c8d7/thumb.png
TheZeroorez schreef op maandag 25 juni 2007 @ 17:11:
[...]

offtopic:
Je weet dat je ze als abo uit kunt zetten, zowel op forum als frontpage? ;)
offtopic:
Ja, weet ik. Ik vind folders en reclame op ("gecertificeerde") sites leuk. :)

[ Voor 12% gewijzigd door PcDealer op 25-06-2007 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loenen
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:52
Ik heb hetzelfde probleem met Firefox 2.0.0.4 op P3 mobile 1000 MHz, 512 MB geheugen. Processorgebruik loopt op naar maximaal, geheugengebruik blijft gelijk.
Ik heb zelf geen screenshots gemaakt, maar een kijkje in de Taskmanager bevestigt de screens van PcDealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit probleem staat nu al twee dagen meer dan een dag gemeld, en ja, normaal staat tweakers open bij mij, en refresht automatisch, maar nu gaat dus om de zoveel tijd mijn processorverbruik naar 100%. Best wel irritant. Kan dit alsjeblief opgelost worden? Gisteren trouwens exact hetzelfde op een macbook in safari gezien. Ik draai zelfs firefox 2.0.0.4.
Edit, verkeerd gekeken, het is idd een dikke dag.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2007 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 16:16:
Dit probleem staat nu al twee dagen gemeld, en ja, normaal staat tweakers open bij mij, en refresht automatisch, maar nu gaat dus om de zoveel tijd mijn processorverbruik naar 100%. Best wel irritant. Kan dit alsjeblief opgelost worden? Gisteren trouwens exact hetzelfde op een macbook in safari gezien. Ik draai zelfs firefox 2.0.0.4.
Je kunt ook overdrijven: iets meer dan 24 uur (is 1 dag+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-09 21:18

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Aangezien Daniel er nu niet is, zullen jullie even geduld moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
De ad heb ik gisteren en vandaag nog gezien. Ts is nog van toepassing. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Inmiddels heb ik het niet meer twee keer op dezelfde pagina gezien. Kan het management hier uitsluitsel over geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:31
Ik heb er net ff op gelet, met een enkele dergerlijke banner gaat firefox naar 12 à 26 % processorverbruik, zonder de banner zit ie op 0 à 1%, op een AMD X2 5600+, lijkt me ook bijzonder veel resources voor een enkele banner.
Met 2 banners die niet van VNU zijn (BT in het groot rechts, en bovenaan accenture) zit ie aan 1 à 6%.

Het is dus waarschijnlijk vooral een issue voor "tragere" PC's, en het lijkt aan de banner zelf te liggen.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarthezZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

BarthezZ

anti voetbal en slechte djs!

Ik heb het hier ook... op een P4 2.6 laptop, windows xp pro met firefox 2.0.0.4
Vind het ongelofelijk irritant voor een bannertje
* BarthezZ overweegt clear abbo te kopen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Daniel is op dit topic gewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12:46

Daniel

Kapitein NCC-1701
Sowieso is er volgens mij sprake van een flinke overschrijding van de afgesproken cap op huisbanners...we worden al een paar dagen doodgegooid met die dingen. Ik ga er morgen achteraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem van resources vretende banners doemt overigens wel vaker op, ook elders. Soms is m'n pc ineens niet vooruit te branden en dan blijkt een of andere flash-animatie de boosdoener te zijn. Zowel Firefox 2 als Windows Vista hebben daar geen verandering in gebracht. Lijkt mij dat je daar met een single core cpu wel sneller last van hebt dan met een nieuwere multi core omdat alleen met een single core alle cpu-tijd opgeslurpt kan worden door Firefox. Desalniettemin zou het natuurlijk fijn zijn als hier omheen gewerkt wordt door Tweakers, tot de makers van Flash doorhebben dat dit geen wenselijke situatie is en het probleem bij de bron aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 03:09:
Desalniettemin zou het natuurlijk fijn zijn als hier omheen gewerkt wordt door Tweakers, tot de makers van Flash doorhebben dat dit geen wenselijke situatie is en het probleem bij de bron aanpakken.
Als wij op afstand de cpu-load op je systeem konden achterhalen zou dat wel eng dicht bij een schending van je privacy komen ;)
En verder hebben wij nauwelijks controle over welke banner je te zien krijgt bij een pageview. Dus we kunnen niet van te voren voorspellen of je wel of geen banner krijgt, laat staan dat we weten welke het zal zijn en hoe zwaar die je systeem belast. En tegen die tijd is het al te laat om er nog wat aan doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12:46

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik heb de bannerbeheerder gevraagd deze VNU house-ad niet meer te tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Misschien kan het "ondernemende" VNU een nieuwe (laten) bakken?

Pagina: 1