HomeFolder automatisch laten wijzigen tijdens het inloggen

Pagina: 1
Acties:

• ccm1982
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-06-2022
Wij zitten hier met de volgende situaties.

We hebben een Domain Controller met gebruikers die een homefolder hebben (H schijf). Nu zijn we ook bezig met een uitwijklocatie waarbij de gebruikers nog steeds een H schijf moeten hebben vanwege het feit dat een aantal applicaties anders niet willen werken.

Het probleem is dus dat de locatie van de homefolder (server \ netwerkshare) in de uitwijklocatie niet bestaat. Oftewel errors met applicaties + windows is traag met inloggen (kan het script niet vinden).

Ik heb geprobeerd een Variable gemaakt die op dat moment naar een juiste locatie verstuurd wordt maar als ik de variable opgeef in Active Directory HomeFolder dan krijg ik de melding dat er een geldig netwerkpath moet worden opgegeven. dus %HOMEFOLDER%\%USERNAME% werkt helaas niet :(

Ik denk dat DFS een oplossing zou kunnen bieden maar helaas heb ik de internet snelheid nog niet op de uitwijklocatie maar het gaat daarbij ook alleen maar dat er een H schijf aanwezig is (mag leeg zijn). Ik zat ook te denken om me d partitie naar h te veranderen maar dan blijf ik met het probleem dat hij de standaard netwerkshare niet kan vinden van me homedirectory.

Iemand enig idee hoe ik dit simpel kan oplossen (liefst zonder scripts vanwege de kennis...)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
DFS zou de beste optie zijn. Anders toch iets scripten. De homedirectory is een centraal iets. Wat je misschien kan doen, is op de computers een omgevingsvariabele maken "LOCATIE", welke je dan vult met de juiste naam van de server ofzo, en dan in je homedirpath bijvoorbeeld dat als variabele gebruikt.Dus \\%locatie%\home$ ofzo. Voor roaming profiles heb ik dit wel toegepast, maar voor homedir nog niet getest, dat zul je zelf dan even moeten doen :P

Welke versie van Windows gebruik je? Wel zo belangrijk. Verder kan ik legio scripts verzinnen waarmee je dit kan oplossen. Een beetje verdiepen kan geen kwaad ;)

[ Voor 15% gewijzigd door sanfranjake op 25-06-2007 13:25 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• ccm1982
sanfranjake schreef op maandag 25 juni 2007 @ 13:25:
DFS zou de beste optie zijn. Anders toch iets scripten. De homedirectory is een centraal iets. Wat je misschien kan doen, is op de computers een omgevingsvariabele maken "LOCATIE", welke je dan vult met de juiste naam van de server ofzo, en dan in je homedirpath bijvoorbeeld dat als variabele gebruikt.Dus \\%locatie%\home$ ofzo. Voor roaming profiles heb ik dit wel toegepast, maar voor homedir nog niet getest, dat zul je zelf dan even moeten doen :P

Welke versie van Windows gebruik je? Wel zo belangrijk. Verder kan ik legio scripts verzinnen waarmee je dit kan oplossen. Een beetje verdiepen kan geen kwaad ;)
DFS absoluut. Dit gaat zeker in de toekomst gebruikt worden!
Wat jij zegt over de variable heb ik dus inderdaad geprobeerd maar dit wil niet werken.
- \\%locatie% hierbij wil hij de locatie niet herkennen
-%locatie% mag niet worden ingevoerd bij de homedirectory.

Wij gebruik windows 2003.

• ccm1982
Iemand nog een idee?

Verwijderd

ff uit het blote bolletje. Het is toch geen voorwaarde voor DFS dat er replica's moeten bestaan?
Maw, je kunt toch prima DFS gebruiken. Je kunt toch gewoon een DFS aanmaken met het doel een transparante folderstructuur te maken. Volgens mij is dat lokatieonafhankelijk. Pas als je replica's gaat maken is de siteawareness een issue.
Ik neem tenminste aan dat je met het niet hebben van fatsoenlijke snelheid doelt op het replicatieverkeer?

Wat ik hier ff gedaan heb is: dfs (domainroot) aangemaakt met de naam testhome, verwijst naar folder op server genaamd homedirserver. Sharepermission op de homedirserver everyone modify, ntfs permissions creator owner full control. Daarna in userprofile mapping gemaakt met H: \\domainnaam\testhome\%username% . Wordt gewoon gepakt en moet in jouw situatie ook werken lijkt me.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2007 09:10 ]

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Subst h: c:\ ?

Sign here against sigs

• ccm1982
Ik heb na overleg toch besloten om alle homefolders mee te nemen via DFS / FR. Dit werkt opzich wel goed alleen zit ik dan met de volgende vraag.
Als mijn server crasht waarbij de root van de DFS folder staat dan kunnen mijn gebruikers niet bij de uitwijklocatie erbij. Klopt dit of begrijp ik de werking hiervan verkeerd?

edit: Laat maar. Ben te snel met me antwoord. Ik zie dat je daar ook meerdere links aan kan koppelen. Oplossing gevonden dus. Topic kan gesloten en bedankt voor de antwoorden!

[ Voor 21% gewijzigd door ccm1982 op 26-06-2007 11:06 ]

Pagina: 1