Toon posts:

vastlopen computer tijdens opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dag allemaal,

zit met het volgende probleem.
heb een computer bij Computerland gehaald, de AP adrenaline met de volgende specs:

Coolermaster Centurion 5 kast, met een Coolermaster 430Watt Extreme power voeding!
De PC bevat een Intel Core2Duo E6600 processor, 320GB SATA II harde schijf, 2048MB dual channel DDR2 800MHz geheugen,
een SATA double layer DVD brander en extra DVD-rom, Nvidia 8800GTS 320MB PCI-Express DirectX10 videokaart en geheugenkaartlezer. OS is Vista Home Premium.

Deze computer heb ik nu al 2x teruggebracht omdat hij vastliep tijdens het opstarten, nog voordat ik de BIOS in kan. Wanneer ik de compu 2 dagen later naar Computerland breng doetie het gewoon en kunnen ze niets vinden. De laatste keer vroeg computerland wat ik er aan randapparatuur aan heb hangen: een CANON MP130 printer en een externe harde schijf Lacie HD 320 GB GO USB 2.0 Porsche design.

Ik heb 6x USB 2.0 in m'n compu maar die jongen vertelde me dat dit wellicht storing veroorzaakt en dat je zulke zware apparaten niet gelijk aan kunt sluiten.

Klopt dit? Lijkt me een broodje aap verhaal, want waarom zitten er anders 6 USB poorten in.

graag jullie mening?

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Je kan dit even testen door voortaan de apparaten pas aan de pc te hangen na het opstarten. Ja, eigenlijk zouden ze gewoon moeten werken, maar conflicten kunnen er altijd zijn. Misschien probeert je BIOS te zoeken naar een drive waarvan geboot kan worden..

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-02 18:50
Ik gok dat de voeding een beetje moeite heeft alles bij elkaar (dus incl. de USB apparatuur)...

Ik wil het er _niet_ over hebben.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:26

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 13:09:

Ik heb 6x USB 2.0 in m'n compu maar die jongen vertelde me dat dit wellicht storing veroorzaakt en dat je zulke zware apparaten niet gelijk aan kunt sluiten.
Bullshit. Blijkbaar probeert-ie excuses te verzinnen.

Heb je je computer aan een geaard stopcontact hangen? Loop eerst alle stekkertjes en dergelijke eens langs of alles goed vast zit. Probeer ook eens te testen met zo weinig mogelijk hardware aangesloten. Welk moederbord heb je?
Heb je eventueel zelf nog hardware om te testen?
Hann1BaL schreef op maandag 25 juni 2007 @ 13:12:
Je kan dit even testen door voortaan de apparaten pas aan de pc te hangen na het opstarten. Ja, eigenlijk zouden ze gewoon moeten werken, maar conflicten kunnen er altijd zijn. Misschien probeert je BIOS te zoeken naar een drive waarvan geboot kan worden..
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 13:09:

[...] nog voordat ik de BIOS in kan. [...]

[ Voor 37% gewijzigd door Mad Marty op 25-06-2007 13:16 ]

Rail Away!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde systeem, maar had het probleem dat bij het gamen met een DX9 spel het systeem crasht. Dit gebeurde dan op een willekeurig moment, binnen ongeveer 1 en 10 minuten. Nadat het systeem in de BIOS is aangepast door Computerland is het nu deels opgelost. Het crash echter nog wel eens een enkele keer op een willekeurig moment. De BIOS settings zijn gewoon niet juist of de combinatie van toegepaste systeemcomponenten.