Ik wil mijn HP Laserjet 4 Plus graag met mijn locale netwerk verbinden, zodat alle clients erop kunnen printen zonder afhankelijk te zijn van één computer die aanstaat. De printer heeft een netwerkaansluiting, alleen weet iemand hoe ik achter het IP-adres kom? Hoe kan ik de printer verder installeren? Bij voorbaat dank.
Als je nu eens uit het menu een MIO status pagina uitdraait?
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.
Je hebt in het menu van de printer de mogelijkheid om hem een IP te geven (ik weet zo niet precies welk menu, maar je vind hem vanzelf). Stel hier het ip, de gateway etc in en dan kun je naar dat IP printen.
Even in de handleiding kijken , of op jetdirect zoeken bij HP op de site.
Abort, Retry, Quake ???
Zoald Tew_Dan zegt : in het menu kun je de printer een IP geven (Uiteraard eerst ff kijken welke vrij zijn ). daarna kun je met een browser naar de instellingen pag. gaan, die overigens dezelfde functionaliteit als het printer menu zelf heeft.
Daarna gewoon printen naar het ingestelde IP.
*Niet met de software van HP gaan kloten, werkt voor geen meter en vertraagd elk systeem giga.
Daarna gewoon printen naar het ingestelde IP.
*Niet met de software van HP gaan kloten, werkt voor geen meter en vertraagd elk systeem giga.
Oké, ik ben er voor een deel uit. Ik heb een testpagina uitgeprint, hierop staat dat het IP-adres van de printer 192.168.2.5 is. Moet ik nu dus als de printer is aangesloten op de netwerkkabel gewoon printen naar 192.168.2.5 printen? Moet ik niet eerst de HP Laserjet 4 Plus op locatie 195.168.2.5 installeren op deze computer?
Ik neem aan dat je win2k/xp/vista hebt. Je voegt een printer toe, je kiest dan 'handmatig', je kiest 'nieuwe poort' -> 'Standaard TCP/IP poort' en daar tik je dat ip adres in.Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 18:30:
Oké, ik ben er voor een deel uit. Ik heb een testpagina uitgeprint, hierop staat dat het IP-adres van de printer 192.168.2.5 is. Moet ik nu dus als de printer is aangesloten op de netwerkkabel gewoon printen naar 192.168.2.5 printen? Moet ik niet eerst de HP Laserjet 4 Plus op locatie 195.168.2.5 installeren op deze computer?
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.
Neuh gewoon die printer lokaal installeren op de LTP poort, daarna de LPT poort veranderen in het TCP/IP adres. Works like a charm
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
en dan alleen nog even kijken of je niet zelf in een ander subnet of met een ander subnetmask werkt..
@Atlas op die manier draait hier nu ook, maar als je die PC waarop je dat gedaan hebt uitzet, kun je dus niet meer printen, wtf ?
Ehh, je stelt deze printer op iedere pc zo in, dat ze direct naar de printer wijzen. Nu staan ze vast als netwerkprinter naar die pc geinstalleerd.MEN-O schreef op maandag 25 juni 2007 @ 20:15:
@Atlas op die manier draait hier nu ook, maar als je die PC waarop je dat gedaan hebt uitzet, kun je dus niet meer printen, wtf ?
Uiteraard zijn ze zo ingesteld, de andere pc's printen ook gewoon op die printer, echter als ik de pc uitzet waarop ik in 1e instantie, de lpt poort heb gebruikt, uitzet, kan er niet meer geprint worden.
Nu is dit niet zo'n groot probleem (Staat 24/7 aan normaal), kwam er toevallig achter laatst, bij onderhoud aan die PC.Heb verder nog niet naar een oplossing gezocht
Nu is dit niet zo'n groot probleem (Staat 24/7 aan normaal), kwam er toevallig achter laatst, bij onderhoud aan die PC.Heb verder nog niet naar een oplossing gezocht
Hier is de Service Manual, daar staat meestal wel een hele hoop informatie in
...
Waarom trek je die LPT kabel er niet uit en doe je alles via het netwerk, scheelt weer een kabel.
Verwijderd
Je moet niet aan topickaping doen, werkt verwarrendMEN-O schreef op maandag 25 juni 2007 @ 21:49:
Uiteraard zijn ze zo ingesteld, de andere pc's printen ook gewoon op die printer, echter als ik de pc uitzet waarop ik in 1e instantie, de lpt poort heb gebruikt, uitzet, kan er niet meer geprint worden.
Wat Atlas bedoelt is dat je de printer toe moet voegen alsof het een lokale printer is, dus niet 'netwerkprinter' selecteren als je de printer toevoegt. Verder lijkt het me logisch dat je niet meer kunt printen als je die printer hebt aangesloten via een andere PC, of mis ik iets?
Pagina: 1