Server als modem

Pagina: 1
Acties:

• DJVG
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-03 10:30

DJVG

Gewoon DJVG

Topicstarter
Goedemorgen Tweakers,

Omdat ik de livebox van orange maar een onstabiel ding vind met te weinig functies, zit ik te denken om een server in te stellen als modem.

Alleen, kan dit wel?
Is het mogelijk om een server dezelfde dingen als een modem te laten doen?
Natuurlijk weet ik dat de livebox op linux draait alleen die firmware kan ik niet even op me servertje prakken.

Dus vooral met de vraag: hoe sluit ik het internet vanaf extern aan op de server? (oud 56.6 K modempje?)

Ook het probleem is misschien: Draadloos en de telefoon lijn.

Iemand ideeën of ervaring met dit soort dingen, ik hoor het graag!

Groetjes, DJVG

[ Voor 5% gewijzigd door DJVG op 25-06-2007 11:53 . Reden: Toevoeging. ]

Als iedereen aan zichzelf denkt, word er aan iedereen gedacht!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Eh, een 56K modempje en dan? Denk je dat die op magische wijze opeens een 20mbit ADSL-signaal gaat decoderen?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Mischien moet je maar eens kijken voor een andere modem, of gehackte firmware waarop die allerlei functies uitzet ter behouding van stabiliteit van je ADSL modem. Wat je wil met een 56k6 modem gaat je nooit lukken. Het woord modem staat dan ook voor Modulator en demodulator wat eigenlijk 'geluidssignalen' over de telefoonlijn laat lopen.

ADSL ligt op een hele andere frequentie dan een gewone spraaklijn, daarom zul je dat soort dingen ook niet horen, danwel aan de praat kunnen krijgen op een inbelmodem.

Je idee gaat dan ook niet werken. Waarom kijk je niet voor een andere modem?

• DJVG

DJVG

Gewoon DJVG

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 11:56:
Mischien moet je maar eens kijken voor een andere modem, of gehackte firmware waarop die allerlei functies uitzet ter behouding van stabiliteit van je ADSL modem. Wat je wil met een 56k6 modem gaat je nooit lukken. Het woord modem staat dan ook voor Modulator en demodulator wat eigenlijk 'geluidssignalen' over de telefoonlijn laat lopen.

ADSL ligt op een hele andere frequentie dan een gewone spraaklijn, daarom zul je dat soort dingen ook niet horen, danwel aan de praat kunnen krijgen op een inbelmodem.

Je idee gaat dan ook niet werken. Waarom kijk je niet voor een andere modem?
leek me leuk om zo'n idee uit te werken, en idd bij dat 56.6 k modempje maakte ik inderdaad een denk foutje.

• sanderdam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-02 15:46
Er zijn ook PCI ADSL Modems te koop.

Klik hier

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Anyway. Wat je kunt doen is een willekeurige ADSL-modem kopen die in te stellen is als bridge. Daarna kun je je server op dat modem aansluiten en via DHCP een IP laten verkrijgen. Vervolgens kun je naar NAT gaan kijken en dergelijke.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Er zijn firmware's die hier niet echt gedoogd worden, maar bijv bij de SB5100E (kabel) is het mogelijk om je eigen stuff te draaien en zelfs te telnetten naar je modem (poort 1337 8) ) en vandaaruit allerlei dingetjes te doen.

Ik weet trouwens even niet de meerwaarde van een Livebox vs een gewone ADSL modem, waarom kies je daar geen van? Marktplaats.nl , tweakers V&A bijv, genoeg mensen die nog wel iets staan hebben lijkt me.

• DJVG

DJVG

Gewoon DJVG

Topicstarter
Het probleem is dat de livebox geen eigendom van jezelf is maar van orange, dus daar kan je niet veel aan veranderen...

• Mark-
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-03 08:46
ik heb mijn livebox vervangen voor een speedtouch 546i v6
Deze in gesteld als bridge en dan hangt daarachter een linksys WRT54GL.
Op de linksys kun je de standaard firmware gebruiken, maar ook een custom firmware zoals tomato of DD-WRT.

heel wat zuiniger dan een apart pc'tje hiervoor bouwen.

• DJVG

DJVG

Gewoon DJVG

Topicstarter
MaCk- schreef op maandag 25 juni 2007 @ 12:25:
ik heb mijn livebox vervangen voor een speedtouch 546i v6
Deze in gesteld als bridge en dan hangt daarachter een linksys WRT54GL.
Op de linksys kun je de standaard firmware gebruiken, maar ook een custom firmware zoals tomato of DD-WRT.

heel wat zuiniger dan een apart pc'tje hiervoor bouwen.
Bedankt, daar zla ik eens naar kijken

• UberTweaker
  • Laatst online: 08-03 12:11
Je kan de livebox in bridge zetten (zoek maar op GoT naar livebox bridge) als je dat gedaan hebt kan je met windows RAS aanzetten of met linux je router instellen. Heb hier windows routing gebruikt, werkt prima.
Pagina: 1