[Sendmail] Relayen zonder lokaal te accepteren

Pagina: 1
Acties:

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Topicstarter
Hi,

Ik heb een beetje een vaag probleempje.
Ik heb een FreeBSD6.2 machine opgezet als spamfilter en die moet al zijn meuk weer doorsturen naar een exchange server. Als MTA heb ik sendmail en als spamfilter spamassassin.. er draait ook nog clamav in, en dat werkt gewoon allemaal prima.

Alleen heeft die FreeBSD machine niet door dat hij van niet bekende netwerken wel mail voor domeinnaam.nl moet accepteren.
Lokaal wekt het goed. Ik stuur naar de FreeBSD server een mailtje naar user@domeinnaam.nl en sendmail trekt het door spamassassin en clamavmet behulp van Milter en stuurt het vervolgens door naar de entry in de mailertable:
code:
1
domeinnaam.nl            ESMTP:[ip.van.exchange.server]

Dit gaat als een zonnetje, aangezien het lokale netwerk opgenomen is in de relay-domains file.

Gooi ik nu poort 25 open naar de buitenwereld dan wordt er bij iedere inkomende mail gemuit dat ze van dat ip adres niet mogen relayen.
Logisch, maar ik ga natuurlijk niet de hele wereld laten relayen.

De FreeBSD server snapt niet dat hij degene is die het moet accepteren en het daarna doorsturen naar de exchange server..

Zet ik de domeinnaam in de local-host-names file dan accepteert ie het wel, maar dan stuurt ie het niet meer door! EN daar komt bij dat ie ook nog eens alles gaat bouncen waar geen username voor is. Dus dat is OOK niet de bedoeling!

Kan iemand me op weg helpen? Ik zal wel een shitload aan meldingen krijgen van gebruik postfix enzo, maar ik heb geen ervaring met postfix en ik gebruik al jaren sendmail. Het is denk ik veiliger om dan te blijven bij datgene waar ik wel ervaring mee heb..

Het is vast een klein dingetje wat ik aan moet passen in de configs maar ik weet gewoon niet wat..
kan iemand me op weg helpen? linkjes zijn ook goed, ik wil best zelf lezen. Maar ik heb me scheel gegoogled en het lijkt wel of ik de enige ben met dit probleem.......