Wat te doen met "laat is dat programma ook eens proberen"

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:42

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Regelmatig kom ik in de meuktracker posts tegen waarvan ik niet goed weet hoe ik ze moet modereren. Het gaat hier om posts ala:

"Erg leuk programma, ik ga hem straks ook maar eens installeren en draaien, ben erg beniewd :)"

Natuurlijk is met de posts op zich niet mis echter verteld de poster niets van waarde. Sterker nog, de inhoud van de post is eigenlijk totaal niet interessant voor de andere users. Zelf vind ik dit soort posts dan ook ongewenst. Nu er geen "-1 overbodig" is vraag ik mij af op het omlaag modden naar "-1" de beste optie is en hoe jullie hier tegen aan kijken. Op zich zou je de post natuurlijk op 0 of +1 kunnen laten staan maar voorzie je daarmee niet in een makkelijke manier om bv postcount op te krikken?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quincy5
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-10 09:18
Imho gewoon -1. Het is gewoon overbodig en dat is naast off-topic en trollen/flamen een reden om -1 te geven.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10 09:54

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ten eerste: zijn er mensen die zich bezig houden met het aantal posts dat ze plaatsen? Zeer kinderachtig.

Ten tweede: Ik zou dat soort posts dus gewoon naar beneden modereren, omdat ze niets bijdragen aan de discussie over dat specifieke programma.

Als er nu gesteld word: "Leuk programmaatje, want: bla bla bla" dan heb je er wat aan en daarmee kan je mensen nieuwsgierig maken of mensen laten denken: he dat is ook wat voor mij. Dan heeft een bericht inhoud, maar anders mag het gewoon weg lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-10 21:44

Dennahz

Life feels like hell should.

Is gewoon een -1 waard lijkt mij. Het voegt niks toe, want er staat verder niet bij wat zijn bevindingen zijn. Als er nou staat:

Leuk programma! Ik heb hem net geinstalleerd en ik kwam ook nog de volgende dingen tegen: ....

Dan heeft het toegevoegde waarde.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
De meningen wijzen gelukkig duidelijk een richting op. Ik zal de -1 gaan hanteren in dit soort gevallen. Thanks voor jullie uitleg. Ik denk er echt precies zo over.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-10 13:29

botoo

💀 too old to die young

Wmb is zowel een -1 als een 0 in het nieuwe syteem verdedigbaar. In het oude systeem zou het iig 0 moeten zijn, maar met de nieuwe scorewaarde ligt dat, net als offtopic, iets lastiger.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Is het niet storend is het 0 en is dat het wel dan is het een -1. Eensch met Botoo, beide zijn verdedigbaar en niemand zal je erop aanvallen.

* Delerium denkt dat het dus van de stemming van het moment afhangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000

Cyphax

Moderator LNX
Ik vind het eigenlijk toch wel een heel klein beetje afhangen van de rest van de reacties... als het de enige reactie is zou ik er geen last van hebben, moet 'ie dan op -1?
Aan de andere kant, als er nou 40 keer dat staat door 40 man, en 3 reacties die wel wat toevoegen, dan zou ik ze waarschijnlijk alle 40 naar beneden modden.

Aan de andere kant zou ik het dan weer kunnen begrijpen als mensen zeggen: da's niet consistent/eerlijk.

Ga je dus modden op basis van elke reactie individueel, of bekijk je het geheel en beoordeel je een reactie op basis van zijn plek erin?

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt eenvoudig niet modereren op het geheel. Dan zou je immers moeten wachten totdat je het geheel kunt overzien. En wanneer is dat? Wanneer er 5 reacties zijn? 10, 20, 50? Dat is onwerkbaar.

Zorgen dat je wel alles ziet zolang er weinig reacties zijn, en overbodige zut weg haalt bij veel reacties, zou een pagina eigenschap moeten zijn. Je kunt het handmatig instellen, maar handiger zou een dynamische default zichtbaarheid zijn, zoals ik dat al wel eens heb aangekaart. Bij weinig reacties vanaf 0 zichtbaar maken, bij veel reacties vanaf +1 zichtbaar maken. Dat is logischer en consequenter dan je moderaties aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals je ziet, niemand weet nu of het eigenlijk 0 of -1 moet zijn, beide zijn verdedigbaar in het nieuwe syteem. Dus ja, iedereen doet maar zijn eigen zin, tot er wat meer duidelijkheid komt. Ik hoop nog altijd dat dat snel komt, want om eerlijk te zijn vind ik dit geen ideaal systeem. Hoe moeten we ooit een -1 gaan verdedigen, als een zelfde reactie op een andere plaats 0 krijgt? Anyway :D kiezen dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Persoonlijk ga ik ervoor dat het niets toevoegt en dus overbodig (-1) is. Kan gewoon heel consistent worden doorgevoerd en dat lijkt me ook het beste. Al is het die ene keer maar die ene persoon die het in dat draadje doet en de andere keer zijn het er 40, overbodig omdat het niets toevoegt blijft -1.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Pagina: 1