Toon posts:

[2003] Delegation tab mist bij AD-computerobject properties*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Nu ben ik met security bezig (70-299) en het boek heeft het over de "the Enable Computer And User Accounts To Be Trusted For Delegation user right". Dt ivm Delegation of authentication.

Deze staat default toegekend aan de administrators van het domein. Dit recht zou het mogelijk maken om via de properties van het bewuste computerobjecht de 'Delegation Tab' aan te kunnen.

Nu zie ik die Tab nergens terwijl ik toch echt wel lid ben van de juiste club.

Kan er op internet niet echt iets over vinden.

Iemand enig idee?

Heb zelf al gekeken naar de Viewopties in de ADUC-console zoals 'advanced features en show as containers maar dat is het dus niet.

@moderator. Ja, ik zie het nu. W2K3! in titel mist :+ sorry

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2007 11:19 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
De titel ietsje aangepast. Draait misschien je domein nog in mixed of interim-mode?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op maandag 25 juni 2007 @ 11:27:
De titel ietsje aangepast. Draait misschien je domein nog in mixed of interim-mode?
Staat op Mixed. Ophogen naar 2000 native voldoende?

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Vermoedelijk wel :P Maar let wel op dat je dan geen Windows NT4 domeincontrollers meer kan gebruiken, mocht dat relevant zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door sanfranjake op 25-06-2007 11:38 ]

Mijn spoorwegfotografie

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op maandag 25 juni 2007 @ 11:37:
Vermoedelijk wel :P Maar let wel op dat je dan geen Windows NT4 domeincontrollers meer kan gebruiken, mocht dat relevant zijn.
Functional level op W2K3 gezet en Tab is nu wel zichtbaar. Bijn 2000 native kwam hij nog niet naar voren. Hoop ik wel dat het boek later niet uitgaat van een lager functional level. :+

Maargoed, je hebt me snel op weg geholpen. THNX.

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Windows 2000 native zou het ook moeten kunnen :P Maarja eenmaal een hoger level gekozen is het niet meer mogelijk terug te gaan...

[ Voor 46% gewijzigd door sanfranjake op 25-06-2007 11:45 ]

Mijn spoorwegfotografie

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op maandag 25 juni 2007 @ 11:44:
Windows 2000 native zou het ook moeten kunnen :P
Bij 2000 native zag ik hem toch echt niet. Paar minuutjes gewacht en ADUC console afgesloten en weer geopend.

Bij het ophogen naar 2003 was de Tab direct beschikbaar. Weet je dat echt zeker dat 2000native ook voldoende was geweest?

Niet dat het nu nog wat uitmaakt want kan met deze setup toch niet meer terug. :'(

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Vanaf Windows 2000 is deze authenticatie/delegatie mogelijk, enkel bij 2003 kan je onderscheid maken met dat tabje. Domain moet dan inderdaad 2003 native zijn. Dom van me :P
Troubleshooting Kerberos Delegation legt het wel goed uit denk ik :)

Mijn spoorwegfotografie

Pagina: 1