Toon posts:

[MS SQL 2005 express] Database naar een SQL query exporteren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk een database naar SQL te exporteren?

Dat wil zeggen dat ik met die SQL query die ik als resultaat krijg kan uitvoeren op een andere computer (uiteraard met dezelfde databasesoftware) een dezelfde database kan krijgen die ik exporteerd heb?

Backup/restore is (volgens mij) geen optie aangezien de backup teruggezet moet worden doormiddel van een java applicatie (waardoor ik het idee had de query in een stored procedure te zeten en vervolgens uit te voeren in de javacode zelf).

Ik gebruik Microsoft SQL Server 2005 Management studio Express icm Microsoft SQL Server 2005 express database.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:39

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:54
Je wil dus 2 databases qua inhoud synchronizeren ?
Kijk eens naar de tools van RedGate; zij hebben een tool die je toelaat om 2 DB's qua inhoud te vergelijken, en een script te genereren die dan de nodige INSERT / DELETE's etc... bevat.

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
whoami schreef op maandag 25 juni 2007 @ 11:14:
Je wil dus 2 databases qua inhoud synchronizeren ?
Kijk eens naar de tools van RedGate; zij hebben een tool die je toelaat om 2 DB's qua inhoud te vergelijken, en een script te genereren die dan de nodige INSERT / DELETE's etc... bevat.
Nee.. er is maar een database in het spel.

Het gaat erom dat men een database kan (her)installeren vanuit de applicatie zelf.

Verwijderd

Topicstarter
Dit is volgens mij alleen om te gaan syncroniseren... dat heb ik echter niet nodig.

Het enige wat ik wil doen is gewoon een complete database (incl. tables, rijen, enz.) naar een SQL query exporteren.

Vergelijk het met de "exporteer" functie van phpmyadmin waar je dit ook kan doen...

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:54
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 11:16:
[...]

Nee.. er is maar een database in het spel.

Het gaat erom dat men een database kan (her)installeren vanuit de applicatie zelf.
So ?
Maak een 2de, lege database, vergelijk de inhoud van DB 1 en DB 2, genereer een scriptje, en maak een SP van dat scriptje.

https://fgheysels.github.io/

• gorgi_19

gorgi_19

Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 11:19:
Dit is volgens mij alleen om te gaan syncroniseren... dat heb ik echter niet nodig.
Dat is in principe ook zo; je synchroniseert met een lege database.

Verwijderd

Topicstarter
gorgi_19 schreef op maandag 25 juni 2007 @ 11:49:
[...]

Dat is in principe ook zo; je synchroniseert met een lege database.
Dus ik ga er vanuit dat je toegang krijgt tot de query die van de ene database ge-exporteerd wordt en in de lege tweede database ge-importeerd wordt?

• gorgi_19

gorgi_19

Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 12:09:
[...]

Dus ik ga er vanuit dat je toegang krijgt tot de query die van de ene database ge-exporteerd wordt en in de lege tweede database ge-importeerd wordt?
voor zover ik me herinner werd een 'veranderingsscript' in SQL gegenereerd. En dat is volgens mij precies wat je zoekt. :) Wel aangeven dat je hem handmatig wil uitvoeren, anders krijg je hem alsnog niet :+

[ Voor 9% gewijzigd door gorgi_19 op 25-06-2007 12:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
gorgi_19 schreef op maandag 25 juni 2007 @ 12:20:
[...]

voor zover ik me herinner werd een 'veranderingsscript' in SQL gegenereerd. En dat is volgens mij precies wat je zoekt. :) Wel aangeven dat je hem handmatig wil uitvoeren, anders krijg je hem alsnog niet :+
Als dat zo is zou het geweldig zijn :) dat is namelijk ook het gene wat ik zoek... ff uitproberen :) bedankt!

EDIT: Ik gebruik nu SQL Compare 6 en werkt precies zoals ik wou :) thx

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2007 12:57 ]

Pagina: 1