Toon posts:

Geheugen probleempje

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal,

ik had laatst volgende geheugen binnen gekregen en direct in gebruik genomen, maar wat mij opviel is dat hij op 5-5-5-15 zit en draait op 667MHZ, hoort dat zo of ligt het aan de instellingen van mijn mobo?
ik heb alle instellingen van de bios standaard gelaten behalve de vcore voltage en de fsb naar 1200 gezet.
het gaat om:

Corsair 2GB DDR2 (2x1GB) PC6400 800Mhz CL4 (TWIN2X2048-6400C4)

spec.

C2D E6600 op 2700Mhz
Asus P5N32-E SLI Plus, nForce 650i SLI (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394) (bios versie op fabrieksinstelling)
Asus EN8800 GTS 320MB
Zalman ZM600-HP 600W (ATX, Heatpipe)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:10

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ik heb alle instellingen van de bios standaard gelaten behalve de vcore voltage en de fsb
Wat dacht je van gewoon de juiste instellingen te doen voor dit type geheugen :?

Waarschijnlijk is dit een reep dat voor de geadverteerde snelheden out-of-spec voltage eist, dus zijn de default SPD settings erg conservatief. Stel de voltage in zoals de geheugenfabrikant voorschrijft, stel dan snelheid en latency in en het gaat werken :z

Sowieso is het de bedoeling om *zelf* eea te proberen voor je een GoT topic opent - en is bovenstaande in genoeg andere topic te lezen, als je de moeite genomen had te zoeken...

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.