Iemand ervaring met Sony's STR-DG510(710,910)

Pagina: 1
Acties:
  • 2.243 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido09
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-05 20:44
Voor mezelf denk ik de 910 aan te schaffen, maar kan er maar weinig over vinden qua reviews.

http://www.sony.nl/view/S...=HCS+Home+Cinema+Receiver

[list]
• STR-DG910
• Thuisbioscoopontvanger met HDMI boordevol functies, automatische kalibratie voor eenvoudige installatie en BRAVIA Theatre Sync voor eenvoudige bediening. Luister ook via de DMPORT-aansluiting naar alle audiobestanden op uw Walkman, mobiele telefoon of laptop.
• HDMI-verbindingen (3 ingangen/1 uitgang) die klaar zijn voor de toekomst, om meerdere High Definition-bronnen op platte TV's/thuisbioscoopprojectoren aan te kunnen sluiten zonder verlies van audio-/beeldkwaliteit.
• Digital Cinema Autocalibration - leg de microfoon neer op uw bank en sluit deze aan op de ontvanger. De ontvanger past automatisch de perfecte surround sound aan op basis van de indeling van uw kamer en de opstelling van uw luidsprekers.
• Dankzij BRAVIA Theatre-synchronisatie bedient u uw thuisbioscoopsysteem met één druk op de knop als het is aangesloten op BRAVIA TV.
• DIGITAL MEDIA PORT (DMPORT)-connectiviteit. Sluit uw apparatuur aan op een van de vier beschikbare DMPORT's en geniet van de audiobestanden op uw Walkman, mobiele telefoon of laptop.
• Video omhoog converteren naar HDMI. U hebt slechts één HDMI-kabel naar uw TV nodig en kunt op de ontvanger de andere video-ingang nemen.
• 8-kanaals lineair PCM voor High Definition-geluid van Blu-ray Disc. 7.1-geluid van CD-kwaliteit voor elk kanaal.
• 1080p-doorgifte - HD-filmkwaliteit wordt naar het scherm doorgegeven zonder kwaliteitsverlies
• 6 kanalen van 100 W (plus subwoofer) voor krachtig home entertainment.
• Alle bekende surround-indelingen worden ondersteund: Dolby® Digital / DTS / Dolby® Digital EX / DTS-ES (Matrix/Discrete) / DTS 96/24 / DTS NEO:6 / Dolby® Pro Logic / Dolby® Pro Logic II / Dolby® Pro Logic IIx / Dolby® Dual Mono /96k/24Bit PCM
• Digital Cinema Sound van Sony (ontwikkeld in samenwerking met Sony Pictures) om thuis het geluid van de beste bioscopen te reproduceren.
• Vier subwoofer-uitgangen, zodat u meerdere compacte subwoofers kunt gebruiken, in plaats van slechts één. Vooral handig in combinatie met satellietluidspreker-subwoofersystemen
• Ingebouwde radiotuner met geheugen voor 60 zenders.
• A/V-Synchronisatie voor perfecte geluid- en beeldsynchronisatie met flat-paneltelevisies
• Groot aantal verbindingsmogelijkheden: HDMI In/Uit: 2/1 Component Video In/Uit: 3/1 Audio In/Uit: 2/0 AV In/Uit: 4/1 Opt. In/Uit: 2/0 Coax. In/Uit: 1/0 Monitor Uit: 1 Subwoofer Pre-out: 1 Ingang voorzijde: AV
• Leverbaar in zwart en zilver
• Componentvideo als een alternatieve High Definition-doorvoerverbinding met HDMI.

[ Voor 142% gewijzigd door guido09 op 25-06-2007 12:13 ]

been there, done that, bought the T-shirt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-04 09:18

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Ben zelf ook op zoek naar een nieuwe receiver. Mijn wens is vooral veel HDMI aansluitingen. Ik kwam bij mij lokale mediamarkt eerst uit op een Marantz 7001 uit die ze daar hadden staan voor 1399 euro. Oops, beetje buiten budget. Bij een It's kwam ik de Sony STR-DG510 tegen en op het eerste gezicht leek het me wel een mooi apparaat voor de 299 euro wat ie kostte. Echter thuis de handleiding en specs doorgenomen was het niet de kandidaat voor mij want de HDMI aansluitingen zijn alleen een soort switch. Geluid via de HDMI wordt rechtstreeks doorgestuurd naar de tv, Je hoort dus niks op je surround set. Plus de HDMI poorten konden maar maximaal 1080i aan.

Bij een mediamarkt in duitsland kwam ik de STR-DG700 en 710 tegen. Deze twee leken enorm op elkaar, prijsverschil was 9 euro. De 700 is van 2005 en de 710 an dit jaar. De verschillen waren een dmport op de 710 en maximaal 480i op de HDMI poorten bj de 700, wat ik eigenlijk vreemd vindt. Prijzen lagen rond de 350 euro. De 710 kan wel het geluid uit een HDMI aansluiting oppikken, decoderen if needed en naar de surround set sturen. Echter is het niet mogelijk om een apparaat dat video verstuurd bijv via s-video, dit signaal weer te geven op HDMI uitgang. Is dus alleen HDMI -> HDMI.

Ben nu zelf op zoek naar iemand die de 910 op voorraad heeft. De verschillen met de 710 schijnen een extra HDMI poort, upconversion naar HDMI (hier kun je wel een analoge bron weergeven via de HDMI uitgang) en OSD (onscreen display). En dat terwijl ze voor rond de 400 euro verkocht worden, zeer interessant dus tegenover een 710.

Als ik besluit een SOny receiver te kopen laat ik nog wat weten hier.

EDIT: Deze link bevestigd een aantal dingen die ik zelf ook had gevonden:
http://www.letsgodigital.org/nl/14786/sony-receivers/

[ Voor 14% gewijzigd door Dukey op 08-07-2007 12:03 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido09
Heb hem inmiddels (str-dg910b) gekocht en dik tevreden.
Zie ook www.kieskeurig.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

guido09 schreef op maandag 16 juli 2007 @ 18:54:
Heb hem inmiddels (str-dg910b) gekocht en dik tevreden.
Zie ook www.kieskeurig.nl
Haha toevallig, ik heb hem besteld. Moet een dikke maand wachten omdat ie speciaal besteld moet worden oid :s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caRe.Ghost
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-07 08:29
Ik lees en hoor wat tegenstrijdige verhalen met betrekking tot het aansluiten van boxen met een afwijkende weerstand op deze receiver. Enerzijds lees ik dat het geen probleem moet opleveren en anderszijds hoor ik dat het niet kan! Kan iemand mij hier uitsluitsel over geven?

Het gaat om de volgende receiver: De Sony STR-DG910

http://www.sony.nl/view/S...=HCS+Home+Cinema+Receiver

In combinatie met de volgende surround set.

JBL SCS 178

http://www.jbl.com/home/p...on=EUROPE&cat=HCS&ser=SCS

De receiver levert 8Ohm en de speakers vragen 4Ohm. Gaat deze combinatie problemen opleveren?

• Dukey

Dukey

Ik heb inmiddels m'n Sony STR-DG910 en heb 4Ohm's speakers eraan hangen. Geen probleem hoor? Waarom zou dat dan een probleem moeten zijn?

• caRe.Ghost
Dukey schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 08:05:
Ik heb inmiddels m'n Sony STR-DG910 en heb 4Ohm's speakers eraan hangen. Geen probleem hoor? Waarom zou dat dan een probleem moeten zijn?
4Ohm speakers leveren minder weerstand dan 8Ohm speakers dit zou tot oververhitting kunnen leiden van je receiver, maar daar zijn de meningen nogal verdeeld over de een zegt dat het niet kan de ander zegt dat het wel kan (zowel gebruikers van deze producten als mensen in het algemeen). Vandaar ook mijn vraag alhier.

Hoelang heb je jouw receiver nu gekoppelt aan je 4Ohm speakers?

[ Voor 18% gewijzigd door caRe.Ghost op 30-08-2007 11:00 ]

• Dukey

Dukey

caRe.Ghost schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 10:50:
[...]
4Ohm speakers leveren minder weerstand dan 8Ohm speakers dit zou tot oververhitting kunnen leiden van je receiver.

Hoelang heb je jouw receiver nu gekoppelt aan je 4Ohm speakers?
Aantal weken en ik gebruik hem iedere dag. Weliswaar niet vol open, maar itt m'n vorige receiver word deze niet eens lauw. Gebruikte op m'n vorige receiver dezelfde speakers en die heeft het 4 jaar vol gehouden. Volgens mij heb ik ook niet een waarschuwing gezien in de handleiding voor het gebruik van 4 Ohm's speakers. Ik pak de handleiding er straks nog eens bij.

• caRe.Ghost
Dukey schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 11:01:
[...]

Aantal weken en ik gebruik hem iedere dag. Weliswaar niet vol open, maar itt m'n vorige receiver word deze niet eens lauw. Gebruikte op m'n vorige receiver dezelfde speakers en die heeft het 4 jaar vol gehouden. Volgens mij heb ik ook niet een waarschuwing gezien in de handleiding voor het gebruik van 4 Ohm's speakers. Ik pak de handleiding er straks nog eens bij.
Super. alvast bedankt voor de moeite. Ik wacht je antwoord af.

• Dukey

Dukey

Staat geen enkel woord over welke speakers erop mogen ja of te nee. Zowel niet bij het sluit-speaker-aan-gedeelte als bij de specificaties. Staat ook geen melding op het apparaat zelf. Geen stickers op de voorkant en geen rode linten op de doos :-).

M.a.w. laat je niet gek maken en koop gewoon die receiver. Je zult er geen spijt van hebben!

• guido09
Heb hetzelfde asl hierboven, 4 ohm speakers op de receiver.
Werkt al maanden probleemloos en staat elke dag wel een uur of 4 aan.
Voor de aanschaf met Sony gemaild of dit een probleem zou zijn, geen enkel probleem zeiden ze!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Dukey schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 11:01:
[...]

Het zal wel niet al te veel uitmaken, maar achterop de receiver, bij de speaker aansluitingen staat wel degelijk: Impedance use 8-16 Ohm. Dus officieel kan en mag 4 Ohm het niet.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217733

Een 4 ohm speaker vraagt 2x meer stroom dan een 8 ohm speaker. Sommige versterkers kunnen zowel 4 als 8 ohm aan en bij 4 ohm leveren ze dan hun max vermogen. Als je een 8-16 ohm versterker hebt dan zijn de onderdelen dus gedimensioneerd voor die weerstandwaardes. Sluit je een 4 ohm er op aan dan verwacht ik eerder dat 1 onderdeeltje te het begeeft omdat die 2x te zwaar wordt belast dan dat de hele versterker te warm wordt dus voelen of die te warm wordt is zeker geen garantie. Maar dit is 100% afhankelijk van de versterker. Als je het doet zou ik de volume knop zeker niet te hoog zetten...

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 217733 op 14-09-2007 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

Anoniem: 217733 schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 10:26:
Een 4 ohm speaker vraagt 2x meer stroom dan een 8 ohm speaker. Sommige versterkers kunnen zowel 4 als 8 ohm aan en bij 4 ohm leveren ze dan hun max vermogen. Als je een 8-16 ohm versterker hebt dan zijn de onderdelen dus gedimensioneerd voor die weerstandwaardes. Sluit je een 4 ohm er op aan dan verwacht ik eerder dat 1 onderdeeltje te het begeeft omdat die 2x te zwaar wordt belast dan dat de hele versterker te warm wordt dus voelen of die te warm wordt is zeker geen garantie. Maar dit is 100% afhankelijk van de versterker. Als je het doet zou ik de volume knop zeker niet te hoog zetten...
Je kunt het natuurlijk ook andersom zien he. Als je 4ohm's speakers aansluit die meer vermogen vragen dan zitten die ook sneller aan hun grens. Dus je kunt nooit de volume knop zover draaien zonder de speakers limiet te overschrijden.

Iig heb ik nog niet beide limieten opgezocht aangezien op volumestand 40 al de buren beginnen te klagen en dan ook behoorlijk hard staat...

En nogmaals tis een hoop theoretische HOOHA en niemand kan een definitief en goed onderbouwd antwoord geven. Ik houd voorlopig m'n 4Ohm's eraan en zodra ik die zat ben (het zijn niet moeder's mooiste) dan kom je automatisch bij 8 Ohm's speakers want dat is wat ik over het algemeen zie bij een Mediamarkt bijv heb ik gemerkt.

[ Voor 20% gewijzigd door Dukey op 14-09-2007 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217733

Dukey schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 10:31:
[...]

Je kunt het natuurlijk ook andersom zien he. Als je 4ohm's speakers aansluit die meer vermogen vragen dan zitten die ook sneller aan hun grens. Dus je kunt nooit de volume knop zover draaien zonder de speakers limiet te overschrijden.
Het probleem ontstaat als de box 10 Ampere vraagt en de versterker maar 5 kan leveren omdat de componenten niet meer aankunnen. Zonder beveiliging zal er dan zeker iets stuk gaan. Maar het is zoals je zegt niet zwart/wit. De impendantie van een box is ook enorm afhankelijk van de frequentie en daarmee de belasting ook. Als je een 100Watt 8 ohm box aan een 100W 8 ohm versterker doet kan er iets stuk gaan als je de apparatuur niet met beleid gebruikt. Belangrijkste is om je verstand te gebruiken en je niet blind te staren op de specs. OVermatige vervorming is bijvoorbeeld een teken dat ofwel de versterker of de box het niet goed aankunnen.

Trouwens, bij sommige versterkers neemt de versterking niet toe na 1/3 van het vollumeknopbereik. Dan lijkt het alsof je dan nog 2/3 verder kan gaan, maar na 1/3 gaat de versterker niet meer harder. Ik heb in de winkel dit wel eens laten testen door het ingangssignaal heel zacht te doen en dan de volume van de versterker vol open en zelfs sommige onky versterkers hebben dit en zitten bij 1/3 al redelijk dicht bij hun max. Overigens hebben sommige versterkers een weergave in dB (mijnes gaat van -80 -> +10 dB) en dan heb je daar dus geen last van :).

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 217733 op 14-09-2007 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-07 15:18

PaulX

Beyond your imagination...

Zelf vind ik de STR-DG910 interessant die 8 kanaals LPCM audio via HDMI accepteert. (extra leuk voor PS3 bezitters)
Kan iemand misschien bevestigen of dit model 'n 1080p/24(Hz) signaal onbewerkt door kan sturen? Of alleen 1080p/60?

ASRock Z97 Extreme6, Intel Core i7-4790S, G.Skill 16GB DDR3-1866, Samsung 950 Pro 256GB m.2 SSD (GPT, Bootdrive)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

PaulX schreef op zondag 11 november 2007 @ 18:50:
Zelf vind ik de STR-DG910 interessant die 8 kanaals LPCM audio via HDMI accepteert. (extra leuk voor PS3 bezitters)
Kan iemand misschien bevestigen of dit model 'n 1080p/24(Hz) signaal onbewerkt door kan sturen? Of alleen 1080p/60?
Heb de handleiding eens doorgenomen maar er word niet specifiek aangegeven dat 24Hz wordt ondersteund. Echter waar het allemaal om gaat is bandbreedte bij HDMI. Een 60Hz signaal heeft meer bandbreedte nodig dan een 24Hz signaal en daarom zal 24Hz dus gewoon werken. De receiver haalt alleen het geluid eruit en stuurt de video rechtstreeks door naar de TV. Alleen wanneer je component - > HDMI conversie laat doen word er iets met het signaal gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulX

PaulX

Nog even een 'algemene' vraag:
Wat komt er in het display te staan als de receiver een 8-kanaals lineair PCM signaal ontvangt vanuit bijvoorbeeld de PS3 die een blu-ray schijfje afspeelt met bijvoorbeeld een Dolby TrueHD soundtrack?

Dus of de receiver dan in het display aangeeft dat het hier een Dolby TrueHD betreft die wordt weergegeven?

Of is dit alleen van toepassing als de receiver zelf het signaal moet decoderen?
(Dus als het signaal als bitstream verstuurd wordt naar de receiver)

ASRock Z97 Extreme6, Intel Core i7-4790S, G.Skill 16GB DDR3-1866, Samsung 950 Pro 256GB m.2 SSD (GPT, Bootdrive)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

PaulX schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 10:51:
Nog even een 'algemene' vraag:
Wat komt er in het display te staan als de receiver een 8-kanaals lineair PCM signaal ontvangt vanuit bijvoorbeeld de PS3 die een blu-ray schijfje afspeelt met bijvoorbeeld een Dolby TrueHD soundtrack?

Dus of de receiver dan in het display aangeeft dat het hier een Dolby TrueHD betreft die wordt weergegeven?

Of is dit alleen van toepassing als de receiver zelf het signaal moet decoderen?
(Dus als het signaal als bitstream verstuurd wordt naar de receiver)
Wat ik merk als ik een 5.1 PCM signaal door stuur dat dan alleen de 6 boxen worden "gevuld" op het display plus de samplerate (48khz bijv). Is ook logisch want de receiver weet niet wat voor een signaal hij krijgt (PCM is PCM). Zodra de receiver iets moet decoden dan gaat er een blauw ledje branden en krijg je even te zien of het dolby of DTS is plus het aantal kanalen.

Ik kan me vergissen, maar een 8 kanaals PCM signaal gaat niet werken omdat het teveel bandbreedte vergt. Gebruik op het moment een LG BH100 om blu-ray's en hd-dvd's te kijken en die stuurt maximaal 5.1 dolby of DTS signaal via HDMI. Als ik schakel naar PCM dan krijg ik maximaal 2 kanaals. Volgens mij kun je wel een 8 kanaals trueHD of DTS MA signaal doorsturen via HDMI, maar deze receiver kan dit niet decoderen. Voor deze vraag zou ik je doorverwijzen naar het AVS forum. Laat even weten als je meer weet.

EDIT: Owke, zou wel moeten kunnen volgens deze link http://www.letsgodigital.org/nl/14786/sony-receivers/. Ligt dus aan je bron-apparaat.

[ Voor 4% gewijzigd door Dukey op 20-11-2007 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulX

PaulX

Jup, alleen de STR-DG910 accepteert 8 kanaals LPCM signaal via HDMI.
Handig als je bijvoorbeeld een PS3 hebt die toch al nooit HD audio formaten als bitstream verstuurd maar zelf decodeert (wachten is nu nog op DTS-HD MA decoding op de PS3). :9

Zoals je dus al aangeeft kan geen enkele receiver 'weten' wat voor soort bron audio signaal (Dolby TrueHD, DTS-HD etc.) in het display moet komen te staan indien er 'n LPCM signaal aan wordt geboden. Inderdaad wel logisch ja, wel jammer, maar het is niet anders. Dan maar hopen dat de decoding buiten de receiver te vertrouwen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ik heb de 710 en de 910 op het oog om een bestaande receiver te vervangen.

Wat ik met de upgrade wil bereiken is dat de audio en de video via HDMI naar mijn LCD-TV scherm gaan. Nu zou het met de huidge versterker (str-db830) wel gaan maar als de audio buiten de TV om gaat dan treden er mogelijk lipsynch problemen op.

Nu geeft sony bij de specificatie lijst aan dat er een "A/V-SYNCHRONISATIE (variabel/vast)" mogelijkheid is en ik vermoed dat het bedoeld is om de lipsynch problemen op te lossen.

STR DG 910 : JA (variabel 0-200 ms)
STR DG 710 : JA (vast)

Wordt de lipsynchronisatie op de receiver dan automatisch bijgesteld adhv de LCD vertraging of niet ?

Bij de dvdspeler kan ik het wel instellen maar dat is een 0 - 200 ms delay terwijl sommige scene's op de LCD tv meer verwerkingstijd vergen dan andere en het dus een variabele delay moet zijn.

Setup met 710 of 910 receiver wordt:
DVD speler --> HDMI --> Receiver --> HDMI --> LCD.

Setup met huidge apparatuur:
DVD --> coax--> receiver
DVD --> hdmi --> LCD

Mensen al ervaring hiermee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237248

Om de PS3 via HDMI op de receiver aan te kunnen sluiten, heb ik een 910 gekocht. Reden hiervoor is dat de 910 LPCM aankan. Mijn eerste ervaring is erg positief. Heb helaas maar 1 blu-ray film om te testen (Spiderman), maar het is echt een bijzondere ervaring om nu ook stereo op de achterluidsprekers te hebben.
Ik heb ook gewone DVD-films via de PS3 afgespeeld en heb niet gemerkt dat er lipsynchronisatie verschillen optreden.
Als je voor een redelijke prijs (nog geen €400 via internetwinkel) een basis wil leggen voor een thuisbioscoop moet je deze receiver kopen. Je kan hier zoveel luidsprekers op aansluiten dat er geen plek meer voor jezelf in de kamer is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

LCD_viewer schreef op zondag 09 december 2007 @ 16:12:
Ik heb de 710 en de 910 op het oog om een bestaande receiver te vervangen.

Wat ik met de upgrade wil bereiken is dat de audio en de video via HDMI naar mijn LCD-TV scherm gaan. Nu zou het met de huidge versterker (str-db830) wel gaan maar als de audio buiten de TV om gaat dan treden er mogelijk lipsynch problemen op.

Mensen al ervaring hiermee ?
Waarom zou je audio en video willen doorsturen naar de tv? De receiver staat toch al aan, kun je het net zo goed via de 5.1 speakers laten gaan. Of bedoel je soms dat de audio door de receiver moet worden verwerkt en de video naar de tv gaat?

Ik zelf heb totaal geen lipsync problemen met een Samsung HDTV decoder, Xbox 360 Elite en LG BH-100.

[ Voor 30% gewijzigd door Dukey op 10-12-2007 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Dukey schreef op maandag 10 december 2007 @ 13:02:
[...]

Waarom zou je audio en video willen doorsturen naar de tv? De receiver staat toch al aan, kun je het net zo goed via de 5.1 speakers laten gaan. Of bedoel je soms dat de audio door de receiver moet worden verwerkt en de video naar de tv gaat?

Ik zelf heb totaal geen lipsync problemen met een Samsung HDTV decoder, Xbox 360 Elite en LG BH-100.
De audio en video hoef ik in principe niet door te sturen naar de receiver dat klopt.

Maar met name de philips lcd schermen hebben last van lip-synch problemen, deze waren op een bepaalde serie te omzeilen. Je moet dan beeld en geluid in de digitale in van de LCD aansluiten en de optische uit op de receiver.
Als de tv dan langer bezig is met video processing dan krijg je de zogenaamde lipsynch problemen.

Wanneer je de audio buiten de hdmi stuurt naar de receiver dan heeft de receiver meteen het signaal terwijl de tv soms langer nodig heeft om het beeld te verwerken. Dan treedt het lipsync verhaal op.

Ik hoop / verwacht eigenlijk dat de 910 receiver deze delay laat aansturen door de TV over de hdmi kabel.

Een vaste delay instellen is op zich ook een oplossng maar mooier vind ik het als de receiver het automatisch doet in combinatie met de TV.

In winkels weten ze het vaak niet eens waar je het over hebt, laat staan dat ze de losse receivers nog hebben staan. :X

[ Voor 4% gewijzigd door LCD_viewer op 10-12-2007 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

LCD_viewer schreef op maandag 10 december 2007 @ 13:36:
[...]
In winkels weten ze het vaak niet eens waar je het over hebt, laat staan dat ze de losse receivers nog hebben staan. :X
Ja idd, mijn Sony moest ik speciaal bestellen bij Its. Bij de mediamarkt in Maastricht heb je wel nog losse Onkyo's en andere duurdere merken staan.

Pagina: 1