Toon posts:

Afbladeren coating v/d Canon 350D

Pagina: 1
Acties:
  • 369 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Net terug van vakantie in Griekenland, wil gelijk even een vraag stellen.

Voor mij vakantie toonde mijn 350D praktisch nergens nog uiterlijke slijtage, daar ik er super netjes mee omga en eerlijk gezegd ook minder heb gebruikt dan ik had willen doen.
Maar tijdens de vakantie begon tijdens het gebruik spontaan die iets ruwere coating van de grip en linkerzijde (onder het rubberen klepje) af te bladeren.
Voornamelijk op de randen waar je de camera vaak vasthoud, maar ook in het midden, en ik had echt op een gegeven moment zwarte schilfers van de coating op mijn handen zitten.
De onderste rand van van de grip en linkerzijde en een randje van de bovenzijde zijn echt kaal nu en zie en voel je gewoon glad / glimmend kunstof.

Iemand bekend daarmee? Kan het aan de hitte liggen?
Ik kreeg het idee dat het aan de hitte moest liggen, want even in de middagzon gebruiken en het begon al.
Heb 2 jaar verlengde garantie (normale slijtage natuurlijk niet, dat snap ik), zou ik daar gebruik van kunnen maken?

Hans

Verwijderd

Dat is duidelijk de hitte icm het zweet/zout van je handen.
heb dat bij mijn battery grip ook.
Die laat een klein beetje los aan de randjes net onder het logotje.
Als het nou echt erger wordt ga ik er wel wat lijm tussen doen, maar afbladderen niet.
Lijkt me ook best vervelend. Ik zou er gewoon eens over bellen met je leverancier als ik jou was.

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-01 10:53

bonzz.netninja

Niente baffi

mm dit soort ongein zou best wel eens een reden voor mij kunnen zijn om geen 350d te gaan kopen geloof ik. Zeker met de minimale verschillen tussen dslr's sowieso ben ik alert geworden op dit soort storende zaakjes.

Hou ons op de hoogte!

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-01 13:07
Kan je een foto plaatsen? Ben namelijk wel benieuwd hoe dat eruit ziet.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Verwijderd

bonzz.netninja schreef op maandag 25 juni 2007 @ 10:15:
mm dit soort ongein zou best wel eens een reden voor mij kunnen zijn om geen 350d te gaan kopen geloof ik. Zeker met de minimale verschillen tussen dslr's sowieso ben ik alert geworden op dit soort storende zaakjes.

Hou ons op de hoogte!
Dit heeft niks met de 350D zelf te maken, maar met de optionele battery grip.
(althans dat is wat ik er uit begrijp).

Verwijderd

Topicstarter
Batterijgrip zit er niet onder ik heb het echt over de cameracoating zelf, batterijgrip heeft zelfs dat mooier en beter uitziende skai-look wat de 30D ook heeft.
Zal straks wel even een foto maken en laten zien.
Hans

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2007 10:37 ]

Verwijderd

Beete offtopic, maar ik heb datzelfde probleem met mijn vaio laptop. Supermooie laptop in lichtgrijze kleur. Blijkt dat door de hitte en de zweet op mijn handen de coating afbladert van de volume knopjes. Erg irritant...

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-01 11:54

YellowCube

Wait...what?

Nikon heeft hetzelfde probleem. Bij mijn D200 is het rubber van de handgreep ook al een keer losgekoment (en is keurig weer gerepareerd) en de D2h heeft er in minder mate ook last van.

De verklaring van fabrikanten is wel een aardige: de camera's worden vaak getest door Aziatische mensen en hun zweet heeft een andere zuurgraad dan die van Westerse mensen, waardoor het rubber minder snel loslaat.
Geen idee of dat waar is.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Verwijderd

Hmm... klinkt aan de ene kant als onzin, aan de andere kant is het wel aanemelijk.
Er zijn bijv. ook bij beenmerg transplantaties tussen donkere mensen ook maar een aantal exacte matches te vinden (was laatst nog iets over in House). Dus het zou wel waar kunnen zijn wat je zegt.

Raar dat ze het dan ook niet op westerlingen testen, ik wil best een Canon 5D ofzo voor hun testen hoor. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Zou ik dan aanspraak kunnen maken op garantiebepalingen (2 jaar verlngd tot 3 jaar), want ik vindt het niet normaal dat na 2 jaar normaal gebruik (waarbij niets aan de hand) en na 1 week Griekenland met hogere temperatuur de iets ruwere coating eraf gaat en ik op een aantal plaatsen dus een gladde / glimmende kunstof case body heb .
Hans

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-01 11:54

YellowCube

Wait...what?

dat is ook niet normaal en valt imo gewoon binnen de garantie.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:15

Barrycade

Through the...

Na je vakantie in Griekenland? Komt door je zonnebrand. Ben een keer mijn coating van mijn zonnebril door mijn zonnebrand kwijt geraakt. Coating verdeen waar de bril mijn huid raakte.

Verwijderd

Topicstarter
schades of slijtages die de normale werking van het toestel niet beinvloeden zijn uitegsloten en aangezien de camera natuurlijk nog functioneerd, denk dat het moeilijk gaat worden.
Zal zo even gaan bellen naar Actua waar de verzekering van is.
Hans

Verwijderd

Ga naar die zaak en vraag het na zou ik zeggen, met hier speculeren of het wel of niet onder je extra garantie valt kom je nergens..

Wel vervelend probleem!
Er zijn bijv. ook bij beenmerg transplantaties tussen donkere mensen ook maar een aantal exacte matches te vinden (was laatst nog iets over in House). Dus het zou wel waar kunnen zijn wat je zegt.
Ja kan goed waar zijn, de genetische 'make-up' is best anders..
Bedoelde je tussen donkere mensen en blanke mensen? Of tussen donkere mensen onderling?

Verwijderd

Ik heb het ook met mijn 350d hoor, is normaal toch als je die al bijna een jaar heel vaak in handen hebt?

Verwijderd

Topicstarter
Reactie op het laatste berichtje;

2 jaar lang onbeschadigd gebruik en in 1 week afbladerende coating.

Dus normaal na 1 jaar gebruik zou ik niet willen zeggen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2007 13:15 ]

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 13:15:
Reactie op het laatste berichtje;

2 jaar lang onbeschadigd gebruik en in 1 week afbladerende coating.

Dus normaal na 1 jaar gebruik zou ik niet willen zeggen.
sowieso vind ik het niet normaal. Ding is een gebruiksvoorwerp, die moet daar gewoon tegen kunnen imho. Als je dat niet lukt maak je het maar zo dat het eenvoudig is te vervangen (of is dat al zo?)

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:53
Inderdaad, absoluut niet normaal! Een camera moet toch bestand zijn tegen vasthouden! :?
Zelfs na 5 jaar (niet ruw) gebruik zou dit nog niet mogen kunnen, vind ik..

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• Wisey
  • Laatst online: 21:29
Same here op mijn 350D, en het is gewoon gefixed onder garantie (Mediamarkt)
Ik vermoed ook dat het door de zonnebrand kwam...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook de extra garantie van Mediamarkt (Actua), dus die heb ik vanmiddag gebeld.
Maar die zeggen dat het onder cosmetische beschadiging valt en niet verzekerd is en ok niet onder de garantie valt.
Ben extra bijverzekerd voor 2 jaar (dus 3 jaar in totaal) inclusief verlengde Canon garantie.
Hans

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 01:00:
Ik heb ook de extra garantie van Mediamarkt (Actua), dus die heb ik vanmiddag gebeld.
Maar die zeggen dat het onder cosmetische beschadiging valt en niet verzekerd is en ok niet onder de garantie valt.
Ben extra bijverzekerd voor 2 jaar (dus 3 jaar in totaal) inclusief verlengde Canon garantie.
Hans
ikzou die grip nouwelijks cosmetisch durven te noemen denk ik. Het belemmend gewoon het dagelijks gebruik. Ding zit er niet voor niets natuurlijk

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-01 14:03

Zoefff

❤ 

YellowCube schreef op maandag 25 juni 2007 @ 11:03:
De verklaring van fabrikanten is wel een aardige: de camera's worden vaak getest door Aziatische mensen en hun zweet heeft een andere zuurgraad dan die van Westerse mensen, waardoor het rubber minder snel loslaat.
Geen idee of dat waar is.
Het klinkt in ieder geval wel aannemelijk, maar ik heb dit verhaal een paar jaar geleden ook al gehoord. Als dit echt de oorzaak zou zijn dan is het slordig van fabrikanten dat ze hier niet op inspelen, zo moeilijk kan het niet zijn toch :P

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• Vulcan750
Nee, slaat nergens op! Zo'n camera wordt toch voor de hele wereld gemaakt en niet alleen voor Azië? :?

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Canon een mailtje gestuurd, dus wacht op antwoord, ben benieuwd.
Hans

Verwijderd

Topicstarter
Net bericht van Canon NL;

Geachte klant,

Wij hebben uw bericht goed ontvangen. Hierbij vindt u de nodige informatie om het probleem op te lossen.

Wij hebben uw probleem nog niet eerder gehoord en er is ook geen sprake van een bekend probleem. Uw probleem kan veroorzaakt worden door de combinatie van zweet en zonnebrandcreme. Of dit onder garantie verholpen kan worden kunnen wij u niet zeggen, hierover kan beslist worden in ons service center Etbass in Roosendaal. Zij zijn telefonisch te bereiken via het nummer 0165 850500

Met vriendelijke groeten,

Canon Customer Support

Verwijderd

Topicstarter
Mijn opties:
1. Heb 2 jaar verlengde garantie via Actua verzekeringen (Mediamarkt), maar die zeggen dat het onder cosmetisches schade valt dus zij doen er niets aan (naar mijn mening is de ruwere coating niet alleen cosetisch, maar o.k.)
2. Etbass mag ik hem naar toesturen, want ik heb de camera nog net geen 2 jaar (Europesche garantietijd) , maar als de TD daar vind dat het cosmetisch is, kost het mij 41 euro exc. BTW + adm. kosten (beetje onzin gezien het zo door een vakman te beoordelen is en niets gedemonteerd hoeft te worden).

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-01 13:09

Garyu

WW

Lekker handig dan. Als die verzekering zegt dat het cosmetische schade is, zal Etbass dat waarschijnlijk ook zeggen...

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zowel de Canon Klachten helpdesk als Etbass een uitgebreide email met foto's gestuurd en van Etbass heb ik net antwoord;

Geachte,

Ik heb overleg gehad met de techncius, dit valt helaas echt onder
normale gebruikersschade.

Wij kunnen dit dus niet onder garantie herstellen voor u.

Met vriendelijke groet,

Linda Mol
ETBASS B.V.
www.etbass.nl

Dit gaat dus tot niets leiden ben ik bang voor :(

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-01 19:06
Weet je voor de volgende keer dat je met je zonnebrand-vingers van de camera moet afblijven...

Verwijderd

Topicstarter
Als ze dat nou in de handleiding schrijven doe ik dat met plezier, ben niet blij met deze situatie.
Hoop op een beter maltje van de Canon klachtenservice, maar de kans is heel klein geworden.
Hans

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zou je die foto's ook hier kunnen plaatsen? Ik ben wel benieuwd tot hoever ze het normale gebruikssporen vinden :)

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

ik vindt het behoorlijk stom en klant ontvriendelijk geloof ik, en zou er geen genoegen mee nemen. Tis toch te zot voor woorden

Verwijderd

Topicstarter
http://album.zoom.nl/user/H.%20de%20Mooij/zz/3285248

http://album.zoom.nl/user/H.%20de%20Mooij/zz/3285247

het lijkt misschien op normale gebruikssporen, maar niet als je weet dat dit binnen een week plaats vond en daarvoor nog geen krasje op de camera zat.

Hans

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2007 15:08 ]

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-01 19:06
Hier zou ik er ook geen genoegen mee nemen..

Verwijderd

Heb helaas zelf ook aan de onderkant van mijn grip op de camera (als foto2) een stukje eraf. Gebruik zelf geen zonnecreme en dat soort spul, ondanks voorzichtig mee doe, denk iets van sluitage, maar het sluit tot heden niet verder.
ALs bij jou binnen zo'n korte tijd, zou ook geen genoegen mee nemen ..

• Vulcan750
Ik zou hier ook absoluut geen genoegen mee nemen!
Ben je geen lid van de consumentenbond, of heb je een rechtsbijstandsverzekering?
Echt niet normaal zeg! :|

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een rechtsbijstandverzekering, maar wacht nog even het mailtje van de Canon Klachten helpdesk af voor ik wat onderneem.
Tevens zal ik Rofa (lijken mij vakmensen) bellen of herstellen uberhaupt mogelijk is.
Hans

• digibaro
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-01 14:48
Offtopic, ik heb het bij mijn Sigma 50-500.

Nog een paar jaar en hij is kaal zeker nu er open plekken op zitten :-\

Misschien kan ik hem dan leger groen verven...
Pagina: 1