Toon posts:

[PHPAdvies i.v.m. serverside verwerking

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tot op heden deed ik mijn serverside verwerking altijd door middel van een submit in hiddenframes of via een iframe, kwestie van de verwerking te laten gebeuren zonder de pagina te refreshen.

Door de "problematiek" bij het gebruik van XHTML strict enzo ben ik op zoek naar een andere ( betere ) manier om dit te doen, het gegeven object lijkt me enkel in sommige gevallen een oplossing, ik wil hier echter niet de discussie over het wel of niet gebruiken van XHTML en strict of niet strict openen/herstarten.

Ik weet dat het ook via javascript kan.

Wat vinden jullie de beste/mooiste/modernste methode ?

• Alex Picard
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-11 00:56
xmlhttprequest -> AJAX

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 09:21:
Door de "problematiek" bij het gebruik van XHTML strict enzo
Dat komt omdat je een "square peg in a round hole" probeert te meppen ;) Er is geen problematiek (there is no spoon :P ), ook niet tussen quotes. Maar helaas geef je zelf aan de discussie niet te willen voeren. Vraag ik me alleen af waarom je XHTML wil gebruiken.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op maandag 25 juni 2007 @ 09:32:
[...]

Dat komt omdat je een "square peg in a round hole" probeert te meppen ;) Er is geen problematiek (there is no spoon :P ), ook niet tussen quotes. Maar helaas geef je zelf aan de discussie niet te willen voeren. Vraag ik me alleen af waarom je XHTML wil gebruiken.
Geef mij dan maar de blauwe pil :P

Wat is jouw advies dan ? Verder gaan met het gebruik van iFrame ?

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 09:56:
[...]

Geef mij dan maar de blauwe pil :P

Wat is jouw advies dan ? Verder gaan met het gebruik van iFrame ?
Nee, gewoon HTML gebruiken en niet XHTML omdat dat "stoer" is of "nieuwerderder" of "beterderder". Er is niets mis met AJAX (zolang je site zonder JS ook nog bruikbaar is); dat was mijn punt niet. Maar ik stelde jou ook een vraag: waarom XHTML?

[ Voor 19% gewijzigd door RobIII op 25-06-2007 09:58 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op maandag 25 juni 2007 @ 09:57:
[...]

Nee, gewoon HTML gebruiken en niet XHTML omdat dat "stoer" is of "nieuwerderder" of "beterderder". Er is niets mis met AJAX (zolang je site zonder JS ook nog bruikbaar is); dat was mijn punt niet. Maar ik stelde jou ook een vraag: waarom XHTML?
Het antwoorden op een vraag start meestal een discussie over een onderwerp ;)

Stoer vind ik het niet, "nieuwerderder" is het in ieder geval en is het dan niet "beterderder" ?
Volgens jou niet meen ik te begrijpen.
Toekomstgericht dan ?

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:18

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
RobIII en Crisp schoppen vaak tegen XHTML. En hebben daarin ook best gelijk.
Voor heb bouwen van een website voegt het helemaal niets toe. Het is misschien wat strenger op sommige punten en de notatie is soms wat gewijzigd.
Maar verder heeft het geen enkel nut om het te gebruiken als je gewoon een website bouwt. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Het document type is imo gewoon persoonlijk, ik ben sterk gelover van XHTML strict omdat

1. In mijn overtuiging dit voor minder "quirks" zorgt cross-browser.
2. Promote goed structureren van je documenten.
3. Vind het netter.

Ik zit er zelfs over te denken om eens te gaan expirimenteren met het maken van websites in voledig XML.

Verder maakt het voor het gebruik van javascript vrij weinig uit.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2007 11:31 ]

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 11:29:
Het document type is imo gewoon persoonlijk, ik ben sterk gelover van XHTML strict omdat

1. In mijn overtuiging dit voor minder "quirks" zorgt cross-browser.
Grappig; want als je XHTML serveert met het juiste mime-type dan gooit het IE juist in quirks mode.
2. Promote goed structureren van je documenten.
En hoe is dat verschillend t.o.v. HTML 4.01 strict?
Subjectief en zie punt 2.
Ik zit er zelfs over te denken om eens te gaan expirimenteren met het maken van websites in voledig XML.
En hoe relateert dat aan XHTML? Als je volledig XML gebruikt zul je met XSLT e.d. aan de slag gaan welke vervolgens (X)HTML uitpoept.

Over mij

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

[schaamteloze spam]
http://www.schizofreend.nl/Pork.Iframe :Y)

[/schaamteloze spam]

Stop uploading passwords to Github!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:27

crisp

Devver

Pixelated

Even afgezien van het HTML/XHTML verhaal vermoed ik dat het gaat om een conformance/validation issue omdat iframe nu eenmaal niet toegestaan is in de Strict varianten.

Ik begin in dat soort gevallen steeds meer te neigen naar "who cares"; browsers supporten het toch wel (en zullen het wel moeten blijven supporten) en conformance/validity is enkel een tool en geen doel. Waarschijnlijk wordt iframe in HTML5 gewoon weer conformant (net als het target-attribuut) omdat er gewoonweg valide use-cases voor het gebruik van het element zijn.

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
crisp schreef op maandag 25 juni 2007 @ 11:51:
Even afgezien van het HTML/XHTML verhaal vermoed ik dat het gaat om een conformance/validation issue omdat iframe nu eenmaal niet toegestaan is in de Strict varianten.

Ik begin in dat soort gevallen steeds meer te neigen naar "who cares"; browsers supporten het toch wel (en zullen het wel moeten blijven supporten) en conformance/validity is enkel een tool en geen doel. Waarschijnlijk wordt iframe in HTML5 gewoon weer conformant (net als het target-attribuut) omdat er gewoonweg valide use-cases voor het gebruik van het element zijn.
Dit is het inderdaad, iFrame is inderdaad niet toegelaten in zowel HTML als XHTML als het om de stricte variant gaat.

Ik gebruik de validator eigenlijk ook enkel ter controle van men code en daar vind ik de xhtml variant van hoe code eruit "moet" zien mooier.

Verder ontwikkel ik vooral interne browser applicaties dus hoef ik me om een label geen zorgen te maken, ik wou vooral de nieuwe regels volgen.

Misschien had ik niet enkel om advies moeten vragen maar ook om de voor- en nadelen op te sommen van de verschillende manieren om server side verwerking uit te voeren.

Verwijderd

Subjectief
Dat was eigenlijk de bedoeling van de hele post. :p
Grappig; want als je XHTML serveert met het juiste mime-type dan gooit het IE juist in quirks mode.
mijn doctype naar voorkeur:

HTML:
1
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">

als ik de wiki en mijn persoonlijke ervaring mag geloven is hier niets mis mee.

maar zoals ik en rob later nog een keer duidelijk maakte is dit puur subjectief en persoonlijk.

Robs overige punten:
- gebruik van xml ik wil graag zoveel mogelijk dingen proberen en testen, dit is er een van.
- Wat is het verschil? naast een aantal kleine nuances niet erg veel maar toch, persoonlijk vind ik het netter.

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2007 12:58 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:27

crisp

Devver

Pixelated

Over XHTML:

http://www.hixie.ch/advocacy/xhtml
http://lachy.id.au/log/2005/12/xhtml-beginners
The second concrete syntax uses XML, and is known as "XHTML5". When a document is transmitted with an XML MIME type, such as application/xhtml+xml, then it is processed by an XML processor by Web browsers, and treated as an "XHTML5" document. Generally speaking, authors are discouraged from trying to use XML on the Web, because XML has much stricter syntax rules than the "HTML5" variant described above, and is relatively newer and therefore less mature.
Dat laatste beschrijft de XML serialisatie van HTML5 - de opvolger van XHTML1.x

Voor topicstarter: kijk eens naar XMLHttpRequest (aka Ajax) zoals Alex Picard al terecht suggereerd.

[ Voor 6% gewijzigd door crisp op 25-06-2007 23:32 ]

Intentionally left blank

Pagina: 1