Toon posts:

USB2 werkt niet op Dell Latitude C840

Pagina: 1
Acties:
  • 318 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Dell latitude c840 laptop met 2 usb aansluitingen, volgens Dell zou dit een USB2 aansluiting moeten zijn echter als ik een USB apparaat aansluit krijg ik steeds de melding dat deze sneller kan werken op een USB2 aansluiting.

Op de dell is windowsXP prof met sp2 geïnstalleerd, de windows update geeft geen nieuwere drivers en ook op de dell website staat geen USB2 driver vermeld.
In de bios is ook geen functie te vinden om te schakelen tussen USB1.1 en 2.0, volgens een intel tooltje zit er een 845 chipset in (en die is volgens mij toch ook USB 2.0)

Iemand een idee hoe ik USB2 werkend kan krijgen?

Verwijderd

Ja, door de juiste drivers te vervangen danwel installeren. Die staan meestal bij / op de CD's onder een mapje /USB2/ bijv.

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou je inderdaad verwachten maar op de Dell cd staat dus geen usb2 driver op.

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 01:35:
Dat zou je inderdaad verwachten maar op de Dell cd staat dus geen usb2 driver op.
Dan ga je op de site kijken. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik al in mijn openeing topic zei:
en ook op de dell website staat geen USB2 driver vermeld.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2007 11:28 ]

Verwijderd

En in de chipset drivers dan :?

Als je die extract danwel de setup uitvoert extract ie schijnlijk ook de drivers ergens, in \temp\USB bijv.

Verwijderd

Topicstarter
Nope ook niet, het zijn gewoon intel chipset drivers.
In de readme van intel staat dat er voor XP geen aparte usb2 drivers nodig zijn, maar toch werken de poorten niet op usb2

Het verwijderen van de poorten helpt ook niet, natuurlijk heb ik de chipset drivers ook al geïnstalleerd maar dat werkt ook niet.

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 20:53

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

USB2.0 modus in de bios uitgezet misschien? Geen idee of de Dell biossen die optie bieden, normale pc wel iig.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

USB 2.0 is idd vanaf SP2 mogelijk, dus geen aparte drivers nodig. Echter, soms moet je nog wel even handmatig je USB controller "schoppen". Staat deze in je app. beheer met een geel uitroepteken? Update dan de drivers door simpelweg te laten zoeken op je PC. Staat hij zonder uitroepteken, verwijder hem (of meerdere) en reboot. Windows zal dan de juiste drivers installeren.

Verwijderd

Topicstarter
In de bios staat geen usb functies, ook staat er geen uitroep teken in de device manager.
De usb poorten werken dus wel echter alleen in 1.1 modus, ik heb al van alles geprobeerd maar ik krijg ze niet werkend op USB2.
Ik begin zwaar te twijfelen of het wel echt USB 2 is, er staat ook dual boot linux op maar ik heb geen idee hoe ik in Linux (ubuntu) kan zien of ze in usb 1.1 of usb 2.0 modus draaien.
Pagina: 1