Toon posts:

HP 8510p / Acer Aspire 5920

Pagina: 1
Acties:
  • 1.918 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga mij voor het nieuwe schooljaar start een nieuwe laptop aanschaffen, en al geruime tijd ging mijn aandacht enkel naar de HP 8510p, omdat die zeker qua configuratie niet mis is, maar ook, omdat ik hem via mijn school zou kunnen krijgen, ik zeker ben van mogelijke verzekeringskwesties of dergelijke.

En toen kwam ik opeens de aspire 5920 tegen en ik kon eigenlijk niet echt geloven dat je dat alles voor +/- 1500 € zou kunnen hebben.

Nu is mijn vraag, aangezien ik erop vertrouw dat hier wat ervaren mensen zitten, welke van de 2 zouden jullie kiezen (en mss waarom)?

Aspire 5920 : http://www.acer.be/acereu...rc=1031314234#inu57_42422

HP 8510p : http://www.academicshop.be/pih

Verwijderd

Die vant pih natuurlijk
Bij signpost doe je altijd goedkope deal :-) Je hebt goede garantie

Greetz

Een medestudent

PS: je voelt je vrij, maar voor zover ik weet doe je er veel goedkoper aan om dezelfde laptop via signpost te bestellen dan dat je hem als particulier aankoopt, heb verleden jaar de som gemaakt voor de dell laptop's en ik kwam soms tot 40 procent goedkoper uit

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2007 20:59 ]

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-12-2025
Wil je goede support en degelijkheid kies voor de HP.

Wil je de beste game VGA kies dan de Acer.

Verwijderd

ik zou voor de acer aspire 5920 gaan omdat:
1. het disign vind ik veel beter dan de hp(maakt nie uit:P)
2. heeft duo core processor (weet nie hoeveel ghz) dus sneller gegevens verewerken
3 er zit een 8600 mobile GT in wat mij wel aan spreekt(alleen om al de kracht die hij geeft laat mn haren recht overeind staan:P)
4 1024 mb is volgens mij genoeg voor windows vista home premium(als goed heb is aan minimaal iets van 256 mb of 512 mb)

ik zou zeker voor de acer gaan ook omdat ik er erg goeie ervaringen mee heb:P

groeten spy2

Verwijderd

Topicstarter
hm al bedankt vr de reacties :)

maar ik denk wel dat ik die van signpost, de hp, ga pakke
na enige research blijkt ook dat die niet echt beduidend slechter is dan de acer
- de grafische kaart van de hp is eigenlijk het ati equivalent van de Nvidea 8600
- met de hp kan ik meer ram hebben
- de processor van de hp was dacht ik ook iets sneller (2,2 ghz Santa Rosa tegenover 2,0 van de acer DACHT ik)

ps: Kwekerke, welke richting en jaar? :)

groets

Verwijderd

Hij is zeker niet slechter inderdaad
En vergeet niet, wil je het zelfde model kopen ergens anders dan zal je het een frank meer kosten...
("De prijzen werden speciaal voor jou onderhandeld met de leveranciers en liggen tot 35% lager dan de gewone winkelprijs.")

Volgend jaar zittek in 4 ING - ELA ICT

Greetz

Verwijderd

Topicstarter
ok, dus ik ga voor de hp :)

trouwens, kwekerke, wanneer en waar moet je die dan eigenlijk afhalen?

groets

Verwijderd

Ikzelf overweeg ook om die hp te kopen. Ik denk niet dat je ergens anders een beter aanbod gaat krijgen.

De uitleveringen van de laptops gaan door in de hogeschool zelf in lokaal B 203. Dat gebeurt op 2 momenten:
Eerste uitlevering: 21 september uiterste besteldatum: 28 augustus
Tweede uitlevering: 5 oktober uiterste besteldatum: 11 september

Greetz,

een klasgenoot van kwekerke ;)

Verwijderd

Topicstarter
ok, merci manne :)

nu nog lokaal B203 vinde :p , jajah, t'word mijn eerste in Kortrijk dusjah :)

groets

Verwijderd

Als je int PIH komt is het het nieuwe gebouw met de dubbele groene deuren. Daar de trap naar boven naar het tweede verdiep en daar kom je dan in een gang in een L vorm. Het is op het einde van die gang. ;)

Verwijderd

Topicstarter
ah ok sava, merci :)

Verwijderd

hey ik zit juist met hetzelfde probleem! Ik ga ook volgend jaar naar Kortrijk en was ook aan het twijfelen tussen die HP van Signpost en die Acer. Atm ben ik meer geneigd om de Acer te kopen. Voor wat erin zit is het een heel goede prijs.
Wat me vooral tegenhoudt om de HP te kopen is die videokaart. Ik vind er niks over op internet en ik koop geen dingen waarvan ik niet weet waartoe het in staat is. En als je bedenkt dat de Radeon HD 2900XT (ATI(s DX10) eigelijk brol is, dan ben ik nog meer op mijn hoede.

Edit: ook de HDD (max. 100GB) en de Vista Basic is eigenlijk wel "goedkoop" :s

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2007 16:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
waarom zou die videokaart brol zijn?

en voor mij persoonlijk is de 100 gig hdd genoeg, aangezien ik nog een externe heb (misschien de beste oplossing voor gelijk welke notebook)

Verwijderd

Die hdd is wel een van 7200 rpm van de duurste wat imo toch wel wat scheelt in snelheid.

Verder wat die videokaart betreft, die zal nu wel ook nie zo slecht zijn, maar het is dan ook een business-laptop en geen gamers-laptop. Prestaties in Directx 9 mogen er wel zijn denk ik. Ik geloof dat ati ook nog hard aan het werken is aan de drivers. Het zal in ieder geval wel beter zijn of mijn huidige kaart (GeForce FX Go 5200) ;)

Het nadeel aan Signpost is natuurlijk dat je niet zo veel keuze hebt. Maar de prijs is dan weer wel dik in orde. Ik vindt het jammer dat je dit jaar geen Thinkpads kan krijgen. Nuja, HP is ook nog niet zo slecht denk ik.

Voor mij toch liever XP Professional dan Vista Business

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 15:34:
waarom zou die videokaart brol zijn?

en voor mij persoonlijk is de 100 gig hdd genoeg, aangezien ik nog een externe heb (misschien de beste oplossing voor gelijk welke notebook)
De desktop DX10 kaart van ATI is qua prijs/prestatie niet zo'n uitblinker (+/- gelijk aan de 8800GTS) maar hij slorpt wel meer energie dan de 8800GTX, en als deze trend zich ook bij hun laptopvarianten vertoont... Ik wil maar zeggen dat ik niet graag zaken koop die nog niet goed getest zijn. Met wat geluk is die X2600 een superdeluxe GPU, maar met wat ongeluk zuigt die je batterij in no-time leeg :s

En ik ben ook niet zo happig om een externe HDD te kopen want kost mij (lees: mijn ouders) dan weer geld, en die gaan zowiezo trager dan interne want die moeten via USB gaan.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

dit soort topics zijn inmiddels niet meer toegestaan in CSL, zie onze nieuwe policy. Dit topic wat ook steeds meer slowchat leek gaat dus dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.