Ik heb hier 2 Linksys WAP11 accespoint. Welke we een aantal jaar gebruikt hebben als Wireless Bridge tussen hier en de over buurman. Maar om een of andere onduidelijke reden zijn ze er kort na elkaar mee gestop ( MTBF verstreken ?) De een ging constant rebooten en bij de andere stopte de voeding er mee. Nu zijn ze inmiddels vervangen door de WAP54G
Maar ik heb de 2 WAP11`s nog over :-) (en 1 voeding)
Nu heb ik ze uit elkaar gehaald om de binnenkant te aanschouwen. (How To)
Inmiddels heb ik met uitwisselen van de PCMCIA kaartje 1 van de 2 AP`s weer werkend. Ga nu eens kijken of het stabiel is. (Edit: De werkende AP is dus niet stabiel, Random reboots terwijl leds aan blijven. Voeding is volgens mij dus goed)
De andere wil nog niet zo best. De ledjes knipperen maar opstarten ho maar. Ook niet als ik opstart zonder PCMCIA kaart. Deze is volgens mij afgescherven
.
Nu is mijn vraag kan ik nog wat met het PCMCIA kaartje ? Is het echt een PCMCIA kaartje en kan ik deze zo in mijn laptop steken ??
P.S. Ik weet niet precies waar deze hoort, maar omdat het de binnenkant van de AccesPoint betreft dacht ik aan elektronica
Maar ik heb de 2 WAP11`s nog over :-) (en 1 voeding)
Nu heb ik ze uit elkaar gehaald om de binnenkant te aanschouwen. (How To)
Inmiddels heb ik met uitwisselen van de PCMCIA kaartje 1 van de 2 AP`s weer werkend. Ga nu eens kijken of het stabiel is. (Edit: De werkende AP is dus niet stabiel, Random reboots terwijl leds aan blijven. Voeding is volgens mij dus goed)
De andere wil nog niet zo best. De ledjes knipperen maar opstarten ho maar. Ook niet als ik opstart zonder PCMCIA kaart. Deze is volgens mij afgescherven
Nu is mijn vraag kan ik nog wat met het PCMCIA kaartje ? Is het echt een PCMCIA kaartje en kan ik deze zo in mijn laptop steken ??
P.S. Ik weet niet precies waar deze hoort, maar omdat het de binnenkant van de AccesPoint betreft dacht ik aan elektronica
[ Voor 5% gewijzigd door raymonvdm op 25-06-2007 00:47 ]