Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Linksys WAP11 V2.2 gedemonteerd

Pagina: 1
Acties:
  • 234 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Ik heb hier 2 Linksys WAP11 accespoint. Welke we een aantal jaar gebruikt hebben als Wireless Bridge tussen hier en de over buurman. Maar om een of andere onduidelijke reden zijn ze er kort na elkaar mee gestop ( MTBF verstreken ?) De een ging constant rebooten en bij de andere stopte de voeding er mee. Nu zijn ze inmiddels vervangen door de WAP54G

Maar ik heb de 2 WAP11`s nog over :-) (en 1 voeding)

Nu heb ik ze uit elkaar gehaald om de binnenkant te aanschouwen. (How To)

Inmiddels heb ik met uitwisselen van de PCMCIA kaartje 1 van de 2 AP`s weer werkend. Ga nu eens kijken of het stabiel is. (Edit: De werkende AP is dus niet stabiel, Random reboots terwijl leds aan blijven. Voeding is volgens mij dus goed)

De andere wil nog niet zo best. De ledjes knipperen maar opstarten ho maar. Ook niet als ik opstart zonder PCMCIA kaart. Deze is volgens mij afgescherven 8)7 .

Nu is mijn vraag kan ik nog wat met het PCMCIA kaartje ? Is het echt een PCMCIA kaartje en kan ik deze zo in mijn laptop steken ??

P.S. Ik weet niet precies waar deze hoort, maar omdat het de binnenkant van de AccesPoint betreft dacht ik aan elektronica

[ Voor 5% gewijzigd door raymonvdm op 25-06-2007 00:47 ]

• Cablekevin
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-11 09:34

Cablekevin

CCCP Baby!

Only 1 way to find out i guess?
Gewoon proberen.

• FouT
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-11 20:05
ik denk dat je in plaats van PCMCIA (de kaarten die je in de zijkant van sommige laptops kunt steken) Mini-PCI bedoelt. deze kaarten zouden gewoon in elke laptop moeten werken (met een mini-pci slot, meestal te bereiken door een plaatje aan de onderkant lost te schroeven) mits je drivers kunt bemachtigen

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Errm, neen, check de pics, tis toch echt PCMCIA :) Geen idee of het in een normale comkp gaat werken, tho'.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• raymonvdm
De normale comp niet de PCMCIA kaart wel _/-\o_ Alleen hoe kom ik erachter welke drivers ik moet hebben ?

Ik heb geprobeerd te zoeken welke PCMCIA kaarten linksys gebruikt voor zijn WAP11 V2.2 / Dlink 900+ maar heb nog niks gevonden.

• arnob
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb een oude linksys bridge wel eens open gehad en de pcmcia card in m'n laptop gebruikt.
Wat ik nog heb staan aan info:
---
Intersil PRISM Wireless LAN Adapters.
;
; Copyright (c) 2001 Intersil Corporation
; All Rights Reserved.
; Developed by TriplePoint, Inc. -- http://www.TriplePoint.com
----
en een firmware die werd aangeduid voor de kaart 'demarc'.
'PCAUSA Win32 NDIS' staat bij de versie informatie

Volgens mij had ik de info van de Seattle Wireless website.

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-11 10:27

BJD

De PCMCIA van mijn WMA11B kon gewoon in mijn laptop en vooral leuk: in mijn jornada.
Na lang zoeken bleek het een Zcom XI325 te zijn. (http://www.zcomax.cz/Xi325h.aspx)
Ik weet niet of er ergens een stickertje op jou kaartje zit?

• raymonvdm
Er zitten geen stickertjes op mn kaartjes. En het kaartje openen wil ik nog niet doen. Omdat je die dingen vast en zeker niet meer netjes dicht krijgt.

Maar ik heb nu 2 drivers waar ik op kan testen/zoeken

• BasilFX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11 18:29

BasilFX

BasilFX

Als je het kaartje in je laptop steekt, kun je als het goed is bij apparaatbeheer bij de eigenschappen van het 'onbekende apparaat' in het laatste tabblad wel iets vinden van VENDOR DEVICE ID etc, google daar anders maar eens op als het nog niet wil

http://www.basilfx.net

Pagina: 1