[School] digitale agenda

Pagina: 1
Acties:

• QinX
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:42

QinX

Shai-Hulud

Topicstarter
Beste tweakers,

volgend jaar begin ik met een beetje geluk aan Havo 4, wat betekent, lekker veel PO's, werkstukken en studiewijzers, daar buitenom heb ik ook nog veel niet school gerelateerde afspraken. Wat ik daarom graag zou willen inplaats van een normale agenda, is een digitale, en dan bedoel ik niet een mobiel of PDA, maar gewoon een simpele digitale agenda die eigenlijk niet veel andere functies heeft.

Heeft iemand ideeen? ik weet niet hoe en waar ik moet zoeken.

bij voorbaat bedankt

http://tweakers.net/productreview/user/184256

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04:48
Zoek je niet iets als een organizer? meestal hebben de simpele varianten alleen een agenda en wat random stuff namelijk

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Zoeken naar een 2e hands Palm ofzo, vorige week ook gekocht voor €20 euro. Voor €15 zou je er al een moeten kunnen vinden.

• QinX

QinX

Shai-Hulud

Topicstarter
weet je toevallig waar om je die kunt vinden :P, max 100 euro

edit: ik maak wel een V in V&A

[ Voor 21% gewijzigd door QinX op 24-06-2007 23:22 ]

• ThinkPad
  • Nu online
QinXi schreef op zondag 24 juni 2007 @ 23:19:
weet je toevallig waar om je die kunt vinden :P, max 100 euro

edit: ik maak wel een V in V&A
Marktplaats?

edit:

Deze bijvoorbeeld:

http://computer-hardware....ell-axim-x5-advanced.html

[ Voor 23% gewijzigd door ThinkPad op 24-06-2007 23:24 ]

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-02 15:16

Jazzper

BB4E^Guerilla

Mag ik je een tip doen: Palm III (liefst een hippere III zoals de IIIce).
Onverslaanbaar. Vanaf 15 euro op marktplaats en zo onwijs goed in zijn ding. Verder 1001 programmas gratis voor te vinden. Je hebt ook wel nieuwere zoals de V of M105, M500 series etc. Maar die zijn vaak weer wat duurder terwijl ze niet heel veel meer kunnen. Voor 15 euro zit je geramd. Nog lekkerder is een Psion Revo of Psion 5MX. Vooral die Revo is heerlijk klein maar wel top toetsenbordje en 1001 applicaties ook.

edit: Windows Mobile (CE) gebaseerde apparaten zijn vaak gelijk weer 50 euro of duurder. Ook de oermodellen. En dan is het traag als stroop, moet je continue rebooten etc. Ik weet waar ik over praat. Heb gewerkt met de Palm Pilot, IIIe, de HP Jornada 525, een 400Mhz WinMobile 5 pdatje, Psion Reve, 5MX en nog paar. Die windows Mobile dingen beginnen pas leuk te worden als je flink je portemonnaie trekt en dan werken ze helft van de tijd nog niet waarvoor ze gemaakt zijn: agenda/contacs. Leuk al die grappen als mp3, films, etc, maar het gaat dik ten koste van de functionaliteit. Alleen al qua batterijduur wint het Palm OS & Psion Epoc front het 10x van Windows Mobile. Qua compatibiliteit maakt het niet uit. Win Mobile doet alles native, de rest wordt on the fly door je sync programma geconverteerd over en weer.

[ Voor 45% gewijzigd door Jazzper op 24-06-2007 23:37 ]

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-02 15:00
5 Havo en dan zo'n ding in je broekzak :) Ikzelf zou dat niet doen. Meld je aan voor een online agenda bij Google en klaar ben je!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

mijn middelbare schooltijd is waaay vorige eeuw, maar hebben ze tegenwoordig tijdens de reguliere lessen computers dan om je iCal bij te werken?

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• QinX

QinX

Shai-Hulud

Topicstarter
Jazzper schreef op maandag 25 juni 2007 @ 10:50:
mijn middelbare schooltijd is waaay vorige eeuw, maar hebben ze tegenwoordig tijdens de reguliere lessen computers dan om je iCal bij te werken?
... Wat is iCal?

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

een standaard voor kalenders zoals in Mac OSX of google calender

je verwacht het niet, maar het staat op google

• ThinkPad
  • Nu online
Ik heb een Psion Series 5 gekocht, en een kameraad van me een Palm Vx. Zoals Jazzper zegt kosten die dingen haast niks, en je kunt er onwijs veel mee 8)

• ChaosZ0ne
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-02 09:28
ik zit zelf in 4VWO, en gebruik al het hele jaar mijn MDA vario als agenda(ja je kan er ook spelletjes op spelen tijdens de les als je je verveelt) maar dit werkt geweldig, nou weet ik wel dat dit zeer prijzig is, maar ik zou als ik jou was voor windows mobile gaan, telkens namelijk als ik thuis kom wordt de agenda gesynchroniseerd met Outlook, en alles wordt naar klasgenoten gestuurd via email, waardoor het daar ook in hún Outlook staat. dus mochten zij hun niet-digitale agenda kwijtraken, staat het nog in outlook, als je daarnaast ook nog eens met bijvoorbeeld Sprite Backup een dagelijkse backup instelt, kan er weinig fout gaan. *kuch* in excel kan je zo heerlijk woordlijsten zetten voor tijdens repetities*kuch*

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

en een psion is het nog op mogelijk FATSOENLIJK te typen. Topapparaat! Ook is er nog een hardcore community over die werkelijk elk programma voor je hebben.

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:20

Theo

moederbord

Je kan ook gaan voor een Jornada 720. Deze heeft WinCE3.0, twemaal het scherm van een Ipaq (640 x 240), 32 MB intern geheugen 206 Mhz, cf+pcmcia slot en kan tot 8 uur mee op de accu

Afbeeldingslocatie: http://mobileinternetguide.org/images/hpjornada720.jpg

Ik heb er één thuisliggen, en ik blijf het een ideaal ding vinden

Nu met WP, PV, EV en PC

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Heb ik ook naar gekeken. Leek me betaalbaar en toch kleur enzo. Heb op meerdere geboden ook.

Argumenten om hem toch niet te nemen waren:
- WinCE 3.0 is toch wel erg verouderd
- Het scherm en met name de techniek idem dito
- 8 uur is natuurlijk niets als je primaire doel het bijhouden van je agenda & contacts is etc.
- onredelijk duur op marktplaats. We hebben het over een apparaat uit eind jaren 90 waar zwaar op overgeboden wordt.

al met al een leuk apparaat als je verwachtingspatroon en wensen er op aansluiten. Bij jou was dat zo dus dat is mooi. Bij mij zou het niet passen.

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:00
ChaosZ0ne schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 15:40:
. *kuch* in excel kan je zo heerlijk woordlijsten zetten voor tijdens repetities*kuch*
Mag jij dan een telefoon gebruiken tijdens proefwerken / tentamens.... O-)
Pagina: 1