Martinator schreef op zondag 24 juni 2007 @ 23:16:
Even over de negatieve berichten:
Mensen plaatsen alleen berichten als ze klachten of problemen hebben om te kijken of het een bekend probleem is en of er een oplossing voor is. Een groter aantal negatieve berichten hoeft niet te betekenen dat het een slecht product is, het kan ook betekenen dat erg veel mensen het apparaat hebben (ervan uitgaande dat er een vast percentage mensen is met problemen).
Helemaal eens, mensen posten eerder negatieve berichten dan positieve berichten.
On-topic: heb zelf de N95, en ben er erg tevreden over. Vooral de camera verbaasde me, goed het is vijf megapixel, maar WOW, wat een kwaliteit kan je er uit krijgen

Het enige wat ik soms mis is een QWERTY-toetsenbordje, maar veel sms-en heeft er toe geleid dat ik toch wel snel kan typen met het numerieke toetsenbordje. Ook de accuduur kan soms tegenvallen, maar alleen als je de hele dag zit te spelen met je telefoon.
Wel iets om in het achterhoofd te houden is dat de ideale telefoon voor iedereen een andere telefoon is. Mijn moeder heeft mijn oude Nokia 3410, en die wil nooit een andere hebben

Nou ik moet eerlijk zeggen, ik heb geen persoonlijke ervaringen met de N95, maar om nou te zeggen dat die 5MP camera van die mooie kiekjes maakt....? Een vriend van mij heeft er een, en mij een aantal foto's laten zien. Om te huilen!!! Heb liever een 1MP camera met mooie kwaliteit, dan een 5MP met bagger kwaliteit.
dingens schreef op zondag 24 juni 2007 @ 23:19:
bedankt voor je reactie martinator.
Kort door de bocht, ik ben nu al een poos aan het wachten op de iphone, maar sinds die geen java gaat ondersteunen en flash, ben ik er toch maar anders naar gaan kijken. Toen kwam ik de n95 tegen en op kieskeurig las ik al berrichten over slechte ervaringen met de gps etc.. Maar interesant om jou ervaring te lezen. Ik heb net al door de andere n95 topic zitten heen bladeren., Wat veel reacties zeg!
Ik zit ook met smart te wachten op de iPhone, maar ik kan het pas beoordelen als ik het hem zelf in mijn handen heb gehad. Ik ben overigens blij dat er geen java ondersteuning op zit. Ik gebruik toch geen java. Wel komt er een Flash vervanger op.
Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2007 @ 23:22:
Het is heel betrekkelijk idd. Ik heb ook de N95, maar heb sterk mijn twijfels of dit nou echt het beste is wat er momenteel bestaat...
- Slechte slider
- GPS ontvanger is niet top
- Accu is enorm snel leeg
- Vastlopers, ook met nieuwe firmware
Zet je het tegenover de mogelijkheden van het toestel, dan verbleken de nadelen wel grotendeels. Toch blijft het irriteren.
Als ik jou was zou ik ook zeker eens de HTC P3600 overwegen. Die kan alles wat de N95 ook kan, op de camera na dan... En groot voordeel; je kunt TomTom6 op de interne GPS draaien. Dit kan met de N95 ook niet...
Succes met je keuze!
Zoals ik al zei, heb geen persoonlijke ervaring met de N95. Maar voor elk telefoon geld dat hoe meer er aanstaat (lees bluetooth etc.) en hoe meer spelletjes je erop speelt, de accu gaat daardoor gauw leeg. Ik had vroeger een Nokia (weet niet meer welk model), maar geen animated achtergrond, verlichting uit na 10 sec, bluetooth alleen aan als het nodig is etc... daardoor bleef mijn telefoon een paar dagen langer aan zonder op te laden.
Ik heb nu de HTC P3600. Ik moet zeggen een heerlijk toestel. Heeft een 2MP camera, vind de kwaliteit ietsjes beter dan die ik gezien heb van de N95. Maar dat blijf je denk ik houden met een camera op een telefoon
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 15:43:
Iphone, Hulde!!
als je een telefoon neemt voor flahs en java btw...
dan wil ik je vaste telefoon wel eens zien als je die hebt! wat een hufter zal dat zijn...
ik ga voor de iphone, ziet er goed uit. geen overbodie luxe... gewoon doordacht!
Beetje meer onderbouwing mag ook wel, weet niet of dit nuttige hulp is voor de TS.
Ik deel je mening over de iPhone, ziet er mooi uit en goed doordacht. Maar geen overbodige luxe? camera, films en muziek, browser etc....
Ligt er maar net aan wat jij overbodige luxe vindt, misschien wil de TS JUIST hierom zijn keuze bepalen.
edit:
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 17:01:
ik heb die vario ook gehad, die heb ik na 3 maanden verkocht en een N73 genomen toen ik kon verlengen.
ook een kut telefoon voor wat je er voor problemen mee hebt.
als ik de Iphone zie, zie ik een stukje unieke software die door een in feite uniek bedrijf is samengesteld.
als apple gebruiker weet ik dat het gewoon goed zit.. ook mac osx tiger voelt gewoon rete goed aan,
en alleen al dat geouwehoer met die pennetjes op die vario, gatver... ben blij dat die iphone dat niet heeft.
Betreft de iPhone, helemaal eens. Ik ben sinds een half jaar overgestapt van Windows naar Mac OS X (om persoonlijke redenen). En vooral het feit dat je geen stylus meer nodig hebt, lijkt me ideal.
maar elke telefoon heeft gebreken, echter is apple opensource en vrij sterk met goede software, dus ik ga er vanauit dat elk software probleem door apple zal worden bekend en gerepareerd.
Apple is niet opensource, maar veel opensource software kan je draaien op een Mac, omdat het Unix based is. Verder weet ik niet hoeveel opensource software er voor de iPhone komt, meen me te herinneren dat Apple dat juist wil voorkomen.
itt windows natuurlijk.. die heb ik nog nooit een update zien uitbrengen voor windows mobile.. kortom, daar zitten geen bugs in
en wat kost die n95 dan als je die koopt? zal ook wel tegen de 600 zitten...
Wel 600 zonder abonnement denk ik

**edit** en los van dat alles, wat zijn die nokia's traaaaaaaag zeg.... pfoeee
[
Voor 15% gewijzigd door
iMars op 25-06-2007 17:27
]