Ik merk de laatste tijd dat mijn maxtor 250GB ATA schijfje het begint op te geven. Stats uit Activesmart geven een geschatte levensduur van slechts 1 maand. Dat meldt de T.E.C. date iig. (currently haalt ie dat nog niet eens, maar lang zal die naar mijn idee niet meer leven.) Het schijfje is nog geen twee jaar oud! Ook mijn 300GB en 250GB sata geven aan wanneer het einde in zicht komt (dec 2008 en apr 2009)

Nu zie ik hier weinig topics over dit soort goedkope troep. Ook valt me het op dat in de best buy voor mei en vorige vooral goedkope schijfjes gebruikt worden. Zowel voor het high end game systeem als voor het multimedia systeem die mede bedoelt is voor het editten e.d. van video.
Quote uit de FAQ:
Mijn insteek is om wat meningen te verzamelen over dit verschijnsel. Ik merk gewoon dat die maxtor dingen voor mijn gevoel veel te snel het loodje leggen. Mijn pa en mijn broertje hebben soortgelijke hdd gehad, gaan ook best snel naar de @%$@#. Geldt trouwens ook voor een Samsung, die ik speciaal voor hem gekocht had omdat ik het vertrouwen in maxtor recent heb opgegeven. Ook al stuk

Nu zie ik hier weinig topics over dit soort goedkope troep. Ook valt me het op dat in de best buy voor mei en vorige vooral goedkope schijfjes gebruikt worden. Zowel voor het high end game systeem als voor het multimedia systeem die mede bedoelt is voor het editten e.d. van video.
Quote uit de FAQ:
Tweakers worden volgens mij niet gerekend onder de categorie, "Jan met de Pet'. Toch kiezen volgens mij veel mensen hier voor de goedkopere hdd, en ligt er te weinig nadruk op levensduur, maar meer op opslagvolume. Waarom koop niet iedereen gewoon WD Raptors, aangezien die overal de hemel in geprezen worden. Tweakers zijn volgens mij over het algemeen druk met computertaken die meer vragen van een HD.De IDE en goedkopere SATA schijven zijn absoluut niet bedoeld voor 24/7 gebruik. Daarmee verkort je de MTBF. Deze schijven zijn uitermate geschikt voor de PC van Jan met de Pet en zijn gezinnetje die de PC hooguit 8 uur per dag gebruiken en gewoon erop mailen, surfen en office-zut doen. Wanneer je 24/7 zit te downloaden, filesharen, encoden, etc, dan ben je way much beter af met SCSI schijven of duurdere SATA schijven met SCSI kwaliteit
Mijn insteek is om wat meningen te verzamelen over dit verschijnsel. Ik merk gewoon dat die maxtor dingen voor mijn gevoel veel te snel het loodje leggen. Mijn pa en mijn broertje hebben soortgelijke hdd gehad, gaan ook best snel naar de @%$@#. Geldt trouwens ook voor een Samsung, die ik speciaal voor hem gekocht had omdat ik het vertrouwen in maxtor recent heb opgegeven. Ook al stuk
| system specs |