[Showcase] VW: Oude liefde roest niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 19:03
Vandaag ben ik naar het Veteranen Treffen in Bad Camberg geweest. Dit is het evenement voor liefhebbers van oude luchtgekoelde Volkswagens. Dit jaar leek het motto bijna "the rustier, the better", dus daarom heb ik een serie gemaakt van alle roestige Volkswagens.

#1: VW busjes (Canon 70-300 IS USM)
Afbeeldingslocatie: http://home.ict.nl/~ramklein/photos/RustyVW/RustyVW-1.jpg

#2: Verweerd VW bus interieur (Sigma 17-70)
Afbeeldingslocatie: http://home.ict.nl/~ramklein/photos/RustyVW/RustyVW-2.jpg

#3: Roestige Engelse VW Kever (Sigma 17-70)
Afbeeldingslocatie: http://home.ict.nl/~ramklein/photos/RustyVW/RustyVW-3.jpg

#4: Voorkant VW Bus (Sigma 17-70)
Afbeeldingslocatie: http://home.ict.nl/~ramklein/photos/RustyVW/RustyVW-4.jpg

#5: Roestige ovaal (Sigma 17-70)
Afbeeldingslocatie: http://home.ict.nl/~ramklein/photos/RustyVW/RustyVW-5.jpg

De bewerkingen zijn nogal doorgeschoten, maar dit is bewust gedaan. Bij roestige auto's vind ik wat extra contrast wel mooi en de vignetering past wel bij het oude karakter van de auto's. Ik heb er een showcase van gemaakt, want ik wil graag kritiek. :)

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-09 16:17

Dentheman

Zie signature

Het blijft cool die ratlook 8)

Alleen bij foto 4 vraag ik me af wat het onderwerp is, het roestige vw logo (centraal) of de koplampen (gefocussed)

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het zijn leuke plaatjes, maar een showcase vind ik het niet

1: leuke compositie, maar ik had liever nog een stuk aan de onderkant erbij gehad, het afgehakte wiel vind ik jammer
2: ik mis een lijnenspel, je had de foto beter een stukje omhoog gekanteld
3: leuke auto en goed door de knieën gegaan, maar een beetje standaard plaatje, ook had ik de kadering liever wat ruimer gezien, verder mis ik wat contrast, speel eens met de curves
4: dit doet mij niets
5: dit is potentieel een leuke foto, maar hier had ik juist wat meer gecropt, zodat je het raam en de doorkijk groter in beeld hebt, verder jammer van de reflectie in het raam

verder een leuke serie, maar nogmaals, geen showcase

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2007 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeeerts
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-03-2021

Jeeerts

Say Cheeeese!

Je gaat me toch niet vertellen dat die roestbakken nog echt rondrijden? Hahaha, echt meesterlijk, ik wil ook zo'n verroeste bak om op zondag aandacht mee te trekken! Super! _/-\o_

Overigens ook erg mooie foto's naar mijn mening. De vignetering past goed bij het onderwerp.

* Jeeerts gaat ook zo'n auto kopen, kan nooit duur zijn, wel?

Mijn dagelijks leven: verhuur van opblaasbare Abrahams en Sarahs via www.opblaasverhuur.nl en verkoop van touchscreen informatiezuilen via www.touchscreenzuil.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Het uiterlijk zegt niet alles in dit geval ;) Feitelijk zijn de meeste ratlookers gewoon hard (dus alleen oppervlakteroest), hebben ze aangepaste ophanging, velgen, motoren. Kan een duur grapje worden. Kijk maar es naar nr 3.

Het blijft idd koel, vind de stijl prima overkomen in je foto's, Was er graag bijgeweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hartstikke leuke foto's en vooral 3 en 5 bevallen mij wel, maar dat komt ook omdat ik meer heb met kevers dan met die VW busjes.... (Verkeerde herinneringen zeg maar...)

Overigens vind ik de titel van dit topic wel helemaal niet kloppen. Dat had eerder "Oude liefde roest wel" moeten zijn. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Nou heb ik zelf een flinke hekel aan aangebachte vignettering maar goed, daar ben ik vrij uniek in.

#1: Jammer van de antenne van dat gele ding links voor.

#2 en #3: Niks aan toe te voegen, mooie platen.

#4: Leuk maar wat is het onderwerp nu?

#5: rechts een heel klein stukje afhalen om 'm precies gecentreerd te krijgen?

Verder een leuk thema, mooi consistent in beeld gebracht.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 19:03
#1: De antenna had ik niet gezien (slordig). Had ik even met PhotoShop moeten wegwerken.
#2: Het lijnenspel is inderdaad niet geweldig. Het probleem was dat het zicht vanuit het raam nogal storend was, dus zodoende moest ik haast wel zo croppen. Misschien dan maar niet opnemen in een showcase.
#3: Dit vond ik zelf de mooiste foto en op de spiegeling in de ruit en de vreemde houding van de chauffeur vond ik er weinig op aan te merken. Technisch trouwens niet lastig om de foto te maken, maar de nabewerking was wat meer werk. Ik zal eens naar curves kijken. In Lightroom kun je daar niet veel mee. Ook maar eens door PS trekken dus.
#4: Tja, het onderwerp was roestige VW's. Blijkbaar komt dit door de prominente koplampen niet duidelijk uit de verf. Verder had er wat meer USM over gemogen, want de scherpte laat inderdaad te wensen over.
#5: Weer die storende spiegeling. Wat kan ik hier aan doen (ik heb al een polafilter gebruikt). Verder had ik de imperiaal moeten wegshoppen. Overigens is de foto perfect symmetrisch.

Deze auto's rijden inderdaad allemaal nog prima. Ik vind het ook wel cool, maar ik zou mijn eigen kever niet graag zo toetakelen. Ik ben al lang blij dat die strak in de lak zit. Als we hem weer op de weg hebben dan hoop ik een showcase van mijn eigen auto te maken. En ratlooks zijn inderdaad behoorlijk prijzig :-)

Bedankt voor jullie commentaar!

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind ze helemaal niet te ver bewerkt. Erg mooie platen zelfs!
Pagina: 1