Computer doet niets meer

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• -MAX-
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-10-2025
Ik wilde net windows opnieuw gaan installeren, de pc doet echter niks meer nadat ik het volgende gedaan heb:

- Nieuwe 500GB externe HD aangesloten (werkt prima)
- Raid array omgezet van mirror naar striped mode, werkte prima (dus zal OK zijn)
- Twee pata hdd's op slave gezet
- Computer aangezet...

Gebeurt gewoon helemaal niks, de fans van de voeding en (soms) van het moederbord willen nog wel af een toe een cm draaien maar meer ook niet, dus geen lampjes of geluidjes.
De voeding ruikt helemaal niet en ziet er nog OK uit van binnen eveneens het moederbord en de rest.

Zal de voeding overbelast of kapot zijn of problemen met het moederbord?

Dit is mijn configuratie:

Voeding: Chieftec ATX 360Watt
Moederbord: MSI K8T neo fisr2
RAM: 3 x 512 MB
Processor: AMD64 3000+
Videokaart: Geforce 6800 256MB

Hardeschijven:

2 x Maxtor 300GB Sata (RAID Array)
Samsung 160GB Sata
Western Digital 160GB Pata
Maxtor 160GB Pata

2 x DVD ROM RW
TV Kaart
Diskettestation
Multimedia lezer

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-02 13:22

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wat doet de PC met enkel de 2x 300GB raid aangesloten en de overige 3+hardware van de voeding losgekoppeld?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Haal er eerst eens wat HDD's en opticals af. Bij het inschakelen van het systeem trekken deze een piekspanning, en zouden weleens heel goed teveel kunnen vragen van je 360W voeding.

• -MAX-
SinergyX schreef op zondag 24 juni 2007 @ 22:37:
Wat doet de PC met enkel de 2x 300GB raid aangesloten en de overige 3+hardware van de voeding losgekoppeld?
Hetzelfde... ook niets.

• -MAX-
TheZeroorez schreef op zondag 24 juni 2007 @ 22:37:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Haal er eerst eens wat HDD's en opticals af. Bij het inschakelen van het systeem trekken deze een piekspanning, en zouden weleens heel goed teveel kunnen vragen van je 360W voeding.
Ja dit had ik al geprobeerd maar zonder succes...

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:04
Zelf al wat geprobeerd met schijven loskoppelen etc? Want blijkbaar zit daar het probleem, ga daar eerst es mee stoeien...

• -MAX-
Cubefanatic schreef op zondag 24 juni 2007 @ 22:38:
Zelf al wat geprobeerd met schijven loskoppelen etc? Want blijkbaar zit daar het probleem, ga daar eerst es mee stoeien...
Ik heb alle combinaties wel gehad, maar er gebeurt gewoon helemaal niets en ik heb nog steeds niet het gevoel dat er echt iets kapot is.

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04:48
Probeer eens de voeding te checken door de groene en een zwarte te verbinden (Wel een optical drive ofzo aansluiten, want een voeding die niet belast wordt gaat sneller kapot)

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

-MAX- schreef op zondag 24 juni 2007 @ 22:38:
[...]

Ja dit had ik al geprobeerd maar zonder succes...
"Dat" :?

Er staan tientallen dingen in om te proberen. Ik lees in het geheel geen van die dingen terug in je topicstart. Bovendien zou je als je de troubleshooter echt doorlopen had erachter zijn waar het probleem ligt.

Begin eens met bijv:
- CMOS clear
- mobo uit kast halen en alleen met het hoogstnoodzakelijke proberen te booten
- andere voeding, CPU en mobo proberen

Als je dat wel al gedaan hebt, is je topicstart nog steeds ontoereikend omdat je niets daarvan erin noemt (laat staan met *welke* andere onderdelen je uitgewisseld hebt)

[ Voor 48% gewijzigd door dion_b op 25-06-2007 17:29 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.