filters meenemen en bewaren

Pagina: 1
Acties:
  • 400 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb een filter in een opbergdoosje:
Afbeeldingslocatie: http://www.factoryprices.nl/images/foto__video/filter_en_zonnekappen/hoya/Hoya%20Pro1%20Skylight%201B.jpg
, maar eigenlijk vind ik dat het filter nog veel teveel kan op en neer bewegen in het doosje (het filter is kleiner dan de ronding in het doosje) tijdens transport. En dat lijkt me niet goed.
Mijn vraag is dus: waarin bewaren en vervoeren jullie je filters ?

Verwijderd

Ik zou er een brillendoekje omheen doen.

• puchelaar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-01 21:05
Ik heb ze ook nog steeds in die doosjes, maar eigenlijk ben ik ook al een tijdje (niet heel actief) op zoek naar een 'filterportefeuille' o.i.d. Heb ze in Nederland nog niet gevonden, maar ga dit topic in de gaten houden. En mocht ik ze zien, dan meld ik het even...

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:13

Klippy

Still Game

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• PvH18
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:44

PvH18

(Pentax SLR sinds 1988)

Kijk hier eens:
- http ://fotofilter. nl/index.php?cPath=76_81&osCsid=eb6309911ae7d45d034ca0af15d911e0
of
- http ://fotofilter. nl/index.php?cPath=76_77&osCsid=eb6309911ae7d45d034ca0af15d911e0
(2 spaties weghalen...)

K70 + glas van 10 tot 300mm...

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Als je ze goed om in eht doosje legt kan er weinig mis gaan volgens mij; dus met de front thread boven, andere kant op het foam. Als je filter dan al omhoog schuift raakt alleen je front thread het doosje, en de andere kant alleen foam.

Verwijderd

Met ^^. Leg 'm op een dun laagje schuimrubber, en er is niks aan de hand.

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 09:26
Of zoiets (klik).

Maar ik bewaar ze ook in de doosjes, als in het plaatje van Hoya en ronde van B+W, en nog nooit problemen mee gehad.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Verwijderd

Daar zijn die doosjes toch ook voor gemaakt lijkt me...voor ze bij een winkel terecht komen worden ze ook vervoerd. Ik gebruik ook gewoon die doosjes en dat gaat prima en ik ben niet supervoorzichtig op die doosjes (wel op m'n glaswerk :) )

Maar zo'n filter 'wallet' lijkt me ook wel handig, gewoon voor het gemak.
Mogen er alleen wel wat grotere filters dan 62mm in passen :( want dat is een waardeloze maat :)

Verwijderd

'up to 6 filters, maximum 82mm', daar moet je toch wel even mee vooruit kunnen... ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2007 00:19 ]

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
AlterEgo schreef op zondag 24 juni 2007 @ 22:12:
Ik heb een filter in een opbergdoosje:
[afbeelding]
, maar eigenlijk vind ik dat het filter nog veel teveel kan op en neer bewegen in het doosje (het filter is kleiner dan de ronding in het doosje) tijdens transport. En dat lijkt me niet goed.
Mijn vraag is dus: waarin bewaren en vervoeren jullie je filters ?
In dat doosje?

Beetje stuiteren (wat doe jij met je fototas dat het filter zo veel stuitert???) onderweg kan glas beschermd door een metalen ring wel tegen hoor....

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ronald schreef op maandag 25 juni 2007 @ 08:42:
[...]
Beetje stuiteren (wat doe jij met je fototas dat het filter zo veel stuitert???) onderweg kan glas beschermd door een metalen ring wel tegen hoor....
Ik ben met je eens dat het filter er niet echt slechter van wordt, maar na een half jaar is de rand van het filter niet meer zwart maar blank metaal-slijtage door beweging.
Toch een beetje jammer.

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:55
De P-306 van cokin, voor cokin filters lijkt me erg handig (voor de rechthoekige filters van cokin), maar ja, waar haal je die...

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Verwijderd

kan je die niet bij Foto Konijnenberg kopen?

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 26-01 21:23

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Dan ga ik ook maar even opsommen:

- De Cokin P filters zitten in een Lowepro etui
- Canon 67 mm PLC zit in bijgeleverde transparante ronde doosje
- Canon 250D close-up lens zit in bijgeleverde transparante ronde doosje
- Hoya 77 mm Pro1 Digital Filter Circular polarizing zit in bijgeleverde doosje
- Hoya UV filters zitten op de lenzen, 1 extra 77 mm Hoya doosje in de tas zodat ik het UV filter dat van de lens gehaald wordt bij gebruiken van PLC of Cokin houder in een doosje kan stoppen

Dit zit allemaal in de vakjes of in het grote buitenvak van de Lowepro Mini Trekker AW.

This footer is intentionally left blank

• PvH18
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:44

PvH18

(Pentax SLR sinds 1988)

Zoijar schreef op zondag 24 juni 2007
Als je ze goed om in eht doosje legt kan er weinig mis gaan volgens mij; dus met de front thread boven, andere kant op het foam. Als je filter dan al omhoog schuift raakt alleen je front thread het doosje, en de andere kant alleen foam.
Zorg er wel voor dat niets het glas raakt...
- Los in een doosje kan krassen veroorzaken.
- Foam veroudert snel, en plakt na verloop van tijd aan glas, en dat is echt niet goed voor de coating.

K70 + glas van 10 tot 300mm...

• inquestos
  • Laatst online: 14:55
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 14:25:
kan je die niet bij Foto Konijnenberg kopen?
Zover ik kan vinden alleen de Z-versie daarvan, en die is weer een beetje groot, en ook niet al te goedkoop (28 euro)
Passen daar de niet-vierkante filters, zoals de ND-grad's, dan ook in?

[ Voor 29% gewijzigd door inquestos op 27-06-2007 17:26 ]

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

• Wijnands
  • Laatst online: 28-01 12:12
Ik heb m'n vrouw het probleem uitgelegd en die heeft er een keurig mapje voor gemakt van zachte stof. Werkt prima.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 26-01 21:23

ajhaverkamp

gewoon Arjan

inquestos schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 17:23:
[...]
Passen daar de niet-vierkante filters, zoals de ND-grad's, dan ook in?
Mijn Cokin 120, 121, 122 & 123 gradual filters zitten in die etui, dat zijn langwerpig. Past net aan qua hoogte. Echter stop ik er dus geen andere filters bij in omdat ik bang ben dat ze dan zullen breken.
Foto1, foto2.

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Ronald schreef op maandag 25 juni 2007 @ 08:42:
In dat doosje?

Met hem, is geen énkel probleem :)

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-01 16:49
Ik heb net bij HVStar een polarizer gekocht en heb meteen een Tiffen filter wallet gekocht voor $2.90. Enige nadeel is dat er groot Tiffen op staat, maar dat is goed tegen diefstal zullen we maar zeggen :)

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Pagina: 1