Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-11 14:04
we gaan met vakantie naar duitsland, en onze pda had alleen benelux kaarten (via michelin navigatie). een kennis van ons heeft er tom tom europa opgezet, alleen het probleem is dat hij geen gps signaal heeft.

je kan kiezen uit een bepaald aantal ontvangers. tom tom bedraad & draadloos, nmea bedraad en draadloos. We hebben een houder met losse gps antenne (navibox), die via de onderkant wordt aangesloten. Met een hp ipaq rz1710 (was een bundle) bij de meeste instellingen krijg ik: geen gps apparaat gevonden. en bij tomtom antenne bedraad, of nmea antenne bedraad: op poort: s2410 com1, geen bruikbaar gps signaal ( dan heeft hij dus wel een aparaat gevonden lijkt me. de bout snelheid staat op 9600. ik weet niet hoe ik verder moet want we hebben ook geen boekjes of niets. volgens mij is dit de goede poort want bij de rest staat er geen gps aparaat gevonden

echt bedankt alvast, want als ik het niet goed krijg moeten we met de trein

edit: versie, 5.210 (5430)
gps stuurprogramma v1.20

kaart: 'benelux_plus-map'

(die benelux staat bij ''toon versie'')

en duitsland enzo staan er appart op, schakeld hij dan automatisch over bij de duitse grens, (van de hoofdwegen naar de gedetailleerde kaart)

[ Voor 17% gewijzigd door Speeddragon op 25-06-2007 11:51 ]

Heel veel lurken, heel weinig posten..

• Speeddragon
kickje

edit: sorry, vergeten dat het nog geen 24 uur geleden was

[ Voor 84% gewijzigd door Speeddragon op 25-06-2007 11:52 ]

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:30

BCC

SPEEDDRAGON schreef op zondag 24 juni 2007 @ 21:59:
en duitsland enzo staan er appart op, schakeld hij dan automatisch over bij de duitse grens, (van de hoofdwegen naar de gedetailleerde kaart)
Dat kan ik in ieder geval met een nee beantwoorden. Je moet zelf kiezen.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
bij tomtom antenne bedraad, of nmea antenne bedraad: op poort: s2410 com1, geen bruikbaar gps signaal ( dan heeft hij dus wel een aparaat gevonden lijkt me. de bout snelheid staat op 9600. ik weet niet hoe ik verder moet want we hebben ook geen boekjes of niets. volgens mij is dit de goede poort want bij de rest staat er geen gps aparaat gevonden
Bij 'geen bruikbaar gps signaal' heeft TomTom het device wel gevonden, maar nog geen positie weten te bepalen door wellicht te weinig satellieten. Heb je het al buiten getest (of in elk geval bij een raam) en minstens een half uur gewacht? Dan zou je toch wel een fix moeten hebben..

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Hyp Hyper schreef op maandag 25 juni 2007 @ 12:09:
Heb je het al buiten getest (of in elk geval bij een raam) en minstens een half uur gewacht? Dan zou je toch wel een fix moeten hebben..
Een half uur? Zoiets zou zelfs bij het vernaderen van continent niet meer dan een paar minuten mogen duren.

Ik had de eerste generatie TomTom GPS (Bluetooth) en die gaf op een gegeven moment ook problemen. Ding de deur uit gedaan en ééntje met nieuwere SirfStart chip nooit meer problemen mee gehad.

Het heeft misschien niet direct met je probleem te maken, maar hebben we hier te maken met een niet zo legale versie van TomTom?

Dat concludeer ik uit het volgende
we gaan met vakantie naar duitsland, en onze pda had alleen benelux kaarten (via michelin navigatie). een kennis van ons heeft er tom tom europa opgezet,

[ Voor 53% gewijzigd door Gunner op 25-06-2007 12:17 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Gunner schreef op maandag 25 juni 2007 @ 12:15:
Een half uur? Zoiets zou zelfs bij het vernaderen van continent niet meer dan een paar minuten mogen duren.

Ik had de eerste generatie TomTom GPS (Bluetooth) en die gaf op een gegeven moment ook problemen. Ding de deur uit gedaan en ééntje met nieuwere SirfStart chip nooit meer problemen mee gehad.

Het heeft misschien niet direct met je probleem te maken, maar hebben we hier te maken met een niet zo legale versie van TomTom?

Dat concludeer ik uit het volgende
Het al dan niet illegaal zijn van deze versie laat ik maar buiten beschouwing.

Binnenshuis kan de fix met een niet zo goede GPS chip vrij lang duren. Een half uur is inderdaad wat lang; 'k dacht: ik neem het ruim. :P Zowel mijn TomTom GO als mijn HTC P3600 (SPV M700) doen het binnenshuis binnen 10 minuten á een kwartier. (allebei geen fancy chip ;))
Buitenshuis mag het natuurlijk al helemaal zo lang niet duren.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• Speeddragon
kheb het in de auto geprobeert (volgens mij heeft die gps ontvanger stroom nodig)

over legaliteit:

het is zijn versie :) dus niet illegaal lijkt me (tjaah of je moet het maar op 1 device tegelijk mogen installeren)

illegaal had ik zelf ook wel gekunt O-)

edit: als je nou een echte europa versie had gehad en niet de duitsland kaart er apart bij, hoef je da niet over te schakelen, ik zie mijn moeder al schrikken

[ Voor 23% gewijzigd door Speeddragon op 25-06-2007 14:32 ]

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

SPEEDDRAGON schreef op maandag 25 juni 2007 @ 14:31:
het is zijn versie :) dus niet illegaal lijkt me (tjaah of je moet het maar op 1 device tegelijk mogen installeren)
Het is dus wel illegaal, je mag het dus maar op één device installeren. Check de Tom Tom EULA

Zie bv ook Tom Tom versie verkopen aan iemand anders

[ Voor 13% gewijzigd door Gunner op 25-06-2007 14:37 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Speeddragon
o shit, naja dan mogen jullie me dus niet meer helpen (kortom, hopen dat 30 minuten ofzo wachten genoeg is)

edit, kennis gebelt, hij heeft tomtom 6, dus deze had hij nog over;), en staat alleen op mijn pda

edit: als je nou een echte europa versie had gehad en niet de duitsland kaart er apart bij, hoef je da niet over te schakelen, ik zie mijn moeder al schrikken, o, hoe moet ik de kaart veranderen

[ Voor 64% gewijzigd door Speeddragon op 25-06-2007 16:09 ]

Verwijderd

SPEEDDRAGON schreef op maandag 25 juni 2007 @ 16:08:
o shit, naja dan mogen jullie me dus niet meer helpen (kortom, hopen dat 30 minuten ofzo wachten genoeg is)
Dat heb je dus goed gezien.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.