Linux op PowerColor gfMX

Pagina: 1
Acties:

• Quinny
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-06 14:09
Ik installeer Linux en wil de Xserver starten: allemaal vage pixels, balken en ascii tekens in me beeld: reset.
Denk ik booten we win2k: wil niet starten, denk dat lilo win2k boot geval heeft overschreven?

nu heb ik dus een probleem....kan nergens in.
met oude viper 550 geen problemen met zelfde systeem...
zou dit kunnen komen omdat linux de kaart niet ondersteunt? (unlisted card genomen...)

Help pls!!

• thunderbird2k
  • Laatst online: 11-03 05:55
Voor een geforce2mx heb je xfree86 4.01 of hoger met de nvidia drivers nodig. (4.02 zonder nvidia drivers kan ook maar dan heb je geen 3d) Dit zal waarschijnlijk je probleem zijn, dit hebben heel veel mensen.

• Quinny
  • Laatst online: 21-06 14:09
Waar kan ik die dllen? en kunnen die dan gewoon onder redhat 6.1 geinstalled worden?

• Count
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-08-2023
www.xfree86.org

Dat werkt ook onder RH 6.2
Tenminste dat denk ik, zelf heb ik RH 7

Great minds think in parallel gutters.

• Theguide
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06-2025
Even over win2k en lilo...
Je had alleen een probleem met X in linux begrijp ik. Je kunt dus gewoon in een normaal textconsole je /etc/lilo.conf aanpassen dat je ook je win2k kan opstarten. Dan kun je bij het opstarten van je computer kiezen tussen linux of win2k.
Lees wat HowTo's en de manpage over lilo om uit te vinden wat je precies moet neerzetten in je lilo.conf.
Niet vergeten lilo te runnen nadat je je gewijzigde lilo.conf gesaved hebt.

Fuck me if I'm wrong, but isn't your name Gretchen?

• thunderbird2k
  • Laatst online: 11-03 05:55
Je kan xfree86 op twee manieren installeren via rpm en door het zelf te compileren. (Kies voor xfree86 4.02)
Je kan de source downloaden van [url="http://www.xfree86.org."]www.xfree86.org.[/url]
En voor een rpm kun je kijken op [url="http://www.rpmfind.net,"]www.rpmfind.net,[/url] ps download dan wel voor redhat 6.1 of 6.2.
Je krijgt de minste problemen als je het zelf compileerd. Dan krijg je in ieder geval niet het probleem dat je ook andere rpm's moet upgraden omdat ze outdated zijn.
Pagina: 1